آمادگی برای کاهش وزن

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، موفقیت شما در کاهش وزن بستگی به اندازه آمادگی شما دارد. این 10 سوال می تواند به شما یاری کند که آیا اکنون برترین زمان برای آغاز به برنامه ریزی برای کاهش وزن است یا خیر؟

آمادگی برای کاهش وزن

آمادگی برای کاهش وزن

ترجمه: مهندس گلین شیرزاد

اولین قدم برای کم کردن وزن: آمادگی شما برای کاهش وزن

این 10 سوال را از خودتان بپرسید تا ببینید آماده کم کردن وزن هستید یا نه.

موفقیت شما در کاهش وزن بستگی به مقدار آمادگی شما دارد. این 10 سوال می تواند به شما یاری کند که آیا اکنون برترین زمان برای آغاز به برنامه ریزی برای کاهش وزن است یا خیر؟

آیا شما این انگیزه را دارید که به مدت طولانی سبک زندگی خود رابا خوردن غذاهای سالم و ورزش بیشتر تغییر دهید؟

صادقانه جواب دهید. این که شما بدانید نیاز دارید تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید و این که تصمیم به ایجاد این تغییرات بگیرید دو چیز فرق دارد.

آیا در زندگی مسائلی دارید که می تواند بر برنامه کاهش وزن شما تاثیر بگذارد؟

اگر شما در زندگی با مسائلی نظیر مسائل زناشویی، تنش های شغلی، بیماری یا نگرانی های اقتصادی، استرس و اضطراب و.... روبرو هستید باید با کم کردن این استرس ها اولین گام را برای یاری به خود بردارید، چرا که ممکن است همین مسائل علت اصلی اضافه وزن شما باشد.

آیا قبول می کنید که یک شبه می توان ره صد ساله رفت؟

دستیابی و حفظ وزن مناسب یک فرآیند بلند مدت است. شما نمی توانید به سرعت وزن زیادی کم کنید، بهتر است با سرعتی ثابت به صورت میانه آغاز به کاهش وزن کنید، مثلا شما می توانید با کم کردن0/5الی 1 کیلوگرم در یک هفته آغاز کنید.

آیا شما دچار اختلالات تغذیه ای هستید که مانع رسیدن به وزن مناسب می گردد؟

اگر عادت به گرسنگی کشیدن دارید و یا در صورتی که تمایل به مصرف بیش از حد مواد قندی، نشاسته و چربی های مضر دارید به یک مشاور حرفه ای تغذیه مراجعه کنید.

آیا شما برای ایجاد تغییر در عادات غذا خوردن خود آماده هستید؟

البته دادن جواب مثبت به این پرسش کار آسانی است اما در عمل چندان ساده نیست که انسان عادات زندگی خود را به راحتی تغییردهد.

آیا شما انگیزه کافی برای فعالیت جسمی بیشتر دارید؟

افزایش سطح فعالیت بدنی برای کاهش وزن و نگهداری کردن از آن لازم است.

آیا شما می دانید باید چه قدر از وزن خود را کم کنید؟

به یاد داشته باشید، اگر شما دچار اضافه وزن یا چاقی هستید با کم کردن 5 تا 10 درصد از وزن خود می توانید سلامت خود را بهبود بخشید به اسم مثال، اگر شما با وزن 91 کیلوگرم دچار چاقی هستید باید 4/5تا 9 کیلوگرم از وزن خود را کم کنید و با درمانگر خود درمورد مقدار کاهش وزن مشورت نمایید.

آیا خانواده و دوستان از کوشش های شما برای کاهش وزن حمایت می نمایند؟

حمایت اطرافیان تاثیر بسزایی در یاری به شما دارد اما در صورتی که شما چنین حامیانی ندارید، پیشنهاد می گردد به گروهی بپیوندید که برای کاهش وزن فعایت می نمایند.

آیا سوابق تغذیه ای و فعالیت بدنی خود را جمع آوری نموده اید؟

نگهداری چنین مدارکی به شما در پیشرفت کارتان یاری خواهد نمود و شما می توانید با مقایسه تغذیه و فعالیت بدنی خود در بازه های زمانی مختلف به برترین حالت ممکن دست یابید و موانع موفقیت خود را بشناسید.

اگر پاسخ شما به تمام این سوالات مثبت است، شما آماده تغییر شیوه زندگی برای کاهش وزن دائمی هستید.

اگر پاسخ شما به بعضی از این سوالات منفی باشد، شما ممکن است مسئله ای با کاهش وزن داشته باشید. در بعضی موارد ممکن است یک موضوع ساده، مانند زمان، مانع شما باشد، به اسم مثال، شما ممکن است برای حل مسائلی در زندگی یا در خصوص مسائل محل کار و یا... نیاز به زمان داشته باشید و یا به تنهایی قادر به ایجاد این تغییرات نباشید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تغییرات لازم در رژیم غذایی ابتدا به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و بر اساس برنامه، تغییرات عادت های تغذیه ای خود را آغاز کنید. فکر کردن زیاد به کاهش وزن باعث ایجاد ترس و در پی آن دلسردی شما می گردد. بنابراین بهتر است به جای فکر کردن به یک فعالیت سخت کوتاه مدت، کاهش وزن را به اسم یک فعالیت لذت بخش برای تغییر دائمی در شیوه زندگی قبول کنید.

منبع: نشریه راه کمال شماره 37

منبع: راسخون
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1998

به "آمادگی برای کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید