آمریکا پروازهای روزانه به منطقه دفاعی هوایی چین انجام می دهد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: یک مقام نظامی آمریکا تاکید نمود، ارتش آمریکا در حال اجرا پروازهای روزانه ای در منطقه ویژه دفاعی هوایی چین است و برای انجام این پروازها هیچ اطلاعی به مقام های چینی نمی دهد.

آمریکا پروازهای روزانه به منطقه دفاعی هوایی چین انجام می دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بلومبرگ؛ در حالی که وزارت دفاع چین هفته گذشته از ایجاد منطقه دفاعی هوایی ویژه ای بر فراز دریای شرق چین خبر داده و کلیه هواپیماهای عبوری از این منطقه را ملزم به رعایت قوانین جدید نموده ولی هواپیماهای نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بدون توجه به این درخواست چین بر فراز این منطقه پرواز می نمایند.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع چین از کلیه هواپیماها خواسته است تا هویت کامل و برنامه پروازی خود را در اختیار مقام های پکن قرار دهند. این اقدام چین موجب افزایش تنش در منطقه شده است. تنش در روابط چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرق چین به شدت افزایش یافته است.

دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکا نیز به تازگی بر فراز این منطقه پرواز نموده اند. این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود اشاره ای به نوع هواپیماهای ارتش آمریکا ننموده است. نیکولاس برنز معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا در سال های 2005 تا 2008 نیز در این باره گفت، این مساله اهمیت زیادی دارد که آمریکا با این اقدامات خود به چین نشان دهد که به تعهدات خود در منطقه شامل پیمان دفاعی با ژاپن پایبند است.

یک تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج نیز تاکید نمود، شرایط به گونه ای است که پتانسیل واقعی برای وقوع یک بحران وجود دارد.جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا میخواهد طی هفته آینده به چین، ژاپن و کره جنوبی سفر کند. مهمترین هدف از انجام این سفر کوشش آمریکا برای کاهش تنش در روابط چین و ژاپن اعلام شده است.

دولت آمریکا همچنین به شرکت های هواپیمایی خود توصیه نموده است که در زمان پرواز بر فراز دریای شرق چین تدابیر امنیتی ویژه ای را اتخاذ نمایند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت، جو بایدن در سفر به پکن مساله ایجاد منطقه دفاعی هوایی را با مقام های چینی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 558

به "آمریکا پروازهای روزانه به منطقه دفاعی هوایی چین انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پروازهای روزانه به منطقه دفاعی هوایی چین انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید