سفر تیلرسون به تایلند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) در سفر عالی رتبه ترین مقام آمریکایی به بانکوک از زمان کودتای نظامی این کشور در سال 2014 وارد این کشور شد؛ کودتایی که باعث خدشه دار شدن روابط این دو کشور و نزدیک شدن خونتای حاکم تایلند به چین شد.

سفر تیلرسون به تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر تیلرسون به تایلند به دنبال حضورش در نشست کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) در مانیل صورت گرفت.

یکی از اولویت های اصلی تیلرسون این بود که از کشورهای جنوب شرق آسیا خواست تا برای یاری به قطع منابع اقتصادی و جریان سرمایه به کره شاقتصادی اقدامات بیشتری انجام دهند اما تاکید نمود که اگر پیونگ یانگ آزمایشات موشکی خود را متوقف کند آماده است تا با آن مذاکره نمایند.

همزمان با اینکه واشنگتن به دنبال تقویت روابط خود با تایلند، قدیمی ترین متعهدش در این منطقه پس از وقوع کودتاست اما سوابق حقوق بشر و سیاست های تایلند نیز در مرکز توجهات قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه تایلند ضمن تاکید بر اهمیت سفر تیلرسون به بانکوک گفت: در جریان این سفر مسائل بسیاری تحت پوشش قرار خواهند گرفت که شامل تحکیم روابط و دوستی میان این دو کشور نیز می باشند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با پرایوت چان - اوچا، نخست وزیر و رهبر خونتای نظامی تایلند تماس تلفنی داشته و از وی دعوت نموده تا به کاخ سفید برود اما هنوز هیچ تاریخی برای این دیدار مشخص نشده است.

در حالی که خونتای تایلند به سرکوب منتقدان ارتش و حکومت این کشور ادامه می دهد گروه های حقوق بشری نسبت به برقراری مجدد روابط عادی میان واشنگتن و بانکوک ابراز نگرانی کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 666

به "سفر تیلرسون به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تیلرسون به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید