آموزش آرایش لب باریک

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اغلب خانم ها به برجسته کردن و عظیم تر دیده شدن لب هایشان علاقه دارند. خانم هایی که لب های باریک دارند و می خواهند لب هایشان عظیم تر به نظر آید بهتر است تا پایان این مقاله را دنبال نمایند تا با نحوه آرایش لب باریک آشنا شوند.

آموزش آرایش لب باریک

آموزش آرایش لب باریک

در مورد آرایش لب باریک مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا با یاری کرم پودر یا پوشاننده های آرایشی، لب های خود را کاملا بی رنگ کنید.
  • خط لب خود را اطراف لب، زیر خط اصلی لب و بالاتر از خط اصلی و طبیعی لب بکشید.
  • خط لب مورد نظر را مقداری تیره تر از رنگ رژ لب انتخاب کنید تا کاملا خط لب های شما تعیین شوند.
  • یک خط لب تیره برداشته و گوشه لب های خود را از روی خط لب قبلی با آن دوباره بکشید. به عبارت دیگر گوشه های لب خود را تیره تر کنید.
  • یک خط نازک در وسط لب های بالا و پایین خود بکشید.
  • رژ لبی روشن تر از خط لبتان انتخاب کنید و روی لب هایتان بزنید.
  • برق لب روی لب هایتان بزنید زیرا لب هایتان را نورانی و جذاب می نماید. برق لبی را انتخاب کنید که ضد آب بوده و ماندگاری بیشتری روی لب هایتان داشته باشد.
  • یک براق نماینده متالیک نور را منعکس نموده و لب ها را پرتر نشان می دهد. بهتر است روی لب پایین بیش از لب بالا براق نماینده بزنید.
  • سعی کنید همواره از رژ لب های حجم دهنده بهره ببرید.
  • اگر می خواهید خط لب خیلی واضح نباشد با یک اسفنج آرایشی خط دور لب را ملایم کنید.
  • اگر با یک مداد سفید یک خط کمرنگ زیر خط لب تان بکشید، لب هایتان برجسته تر و زیباتر به نظر خواهد رسید.

چه رنگ رژ لبی انتخاب کنیم؟

ابتدا باید گفت که انتخاب رنگ رژلب کاملا سلیقه ای است اما رژلب با رنگ براق و روشن بهترین گزینه برای آرایش لب باریک است. اگر به رنگ های تیره علاقه مند هستید، بدانید رنگ های تیره برای خانم هایی که پوست تیره و برنزه ای دارند، مناسب تر است.

اگر به طیف رنگ صورتی علاقمندید، انتخاب صورتی چرک یا کالباسی مخصوصا برای خانم های جوان جذابیت خاصی ایجاد می نماید. اگر پوستی روشن با زمینه صورتی دارید رنگ قرمز روشن با ته زمینه صورتی یا رژ لب قرمز خالص برایتان مناسب است.

کسانی که پوستشان زردرنگ است رژ قرمز گرم با زمینه نارنجی را به آنها توصیه می کنیم. رژ قرمز یا قرمز متمایل به قهوه ای به پوست های زیتونی می آید. در عوض تم رژ صورتی برای افراد با زمینه پوست زیتونی توصیه نمی گردد.

افراد با پوست های تیره با زمینه صورتی بهتر است از رژ قرمز با ته زمینه آبی یا صورتی استفاده نمایند و استفاده از قرمزی که ته زمینه نارنجی یا هلویی دارد، به آنها توصیه نمی گردد. برای پوست های تیره با زمینه زرد، رژ قرمز گرم با ته زمینه نارنجی مناسب است. قرمزی که زمینه قهوه ای داشته باشد با هر پوستی سازگار است. خانم های مسن تر از رژلب های براق استفاده نمایند که جلوه بیشتری به چهر ه اشان داده گردد.

چند روش طبیعی برای برجسته کردن لب ها

1- عظیم کردن لب با دارچین

  • مقداری دارچین را با روغن نارگیل مخلوط کنید و بر روی لب های خود بمالید. پس از چند دقیقه دارچین اضافی را از لب های خود بشویید. و آرایش لب باریک را همانگونه که آموزش دیدید، پیاده کنید.
  • یک قاشق پر از پودر دارچین را با مقداری وازلین یا کره کاکائو ترکیب کنید. حال ترکیب را روی لب هایتان بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه آن را بشویید.
  • فلفل سیاه نیز مانند دارچین، دارای خواص تحریبک نماینده ای است که گردش خون را،در ناحیه مورد نظر افزایش داده و باعث برجسته شدن لب می گردد. در یک کاسه، نصف قاشق فلفل سیاه، نصف قاشق دارچین و یک قاشق روغن زیتون را ترکیب کنید و با یک مسواک بر روی لب های خود بزنید. وقتی احساس کردی لب هایتان قدری متورم شده اند، لب ها را با کمی آب گرم بشویید.

نکته مهم: قبل از استفاده از ترکیبات بالا مطمئن شوید به این مواد حساسیت نداشته باشید.

2- برجسته کردن لب با ویتامین E

برای این کار، یک کپسول ویتامین E را باز کنید. مایع درون کپسول را به لب هایتان بمالید. این روش حتی اگر نتیجه قابل توجهی نداشته باشد اما ویتامین ای پوست لب شما را تغذیه خواهد نمود.

3- عظیم کردن لب با عسل

افراد مشهور از موم عسل برای برجسته کردن لب هایشان استفاده می نمایند. تهیه موم زنبور عسل کار دشواری نیست. مقداری موم عسل یا خود عسل را روی لب هایتان بمالید و بگذارید یک شب تا صبح روی لب هایتان بماند.

4- قالب یخ

استفاده از قلب یخ روش فوق العاده و آسان است. با این روش سلول های مرده از بین رفته و ماساژ قالب یخ روی لب ها جریان خون در این ناحیه را افزایش می دهد. لب های خشک را مرطوب نموده و رنگ لب را قرمز می نماید. برای این منظور روزی یک بار لب ها را با قلب یخ دو دقیقه ماساژ دهید. بدین ترتیب لب هایتان عظیمتر به نظر خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: آموزش برجسته کردن لب به یاری 10 روش خانگی

چند نکته در استفاده از خط لب

  • مهمترین نکته ای که باید رعایت گردد این است که رنگ خط لب تان با رنگ رژلبی که استفاده می کنید تفاوت نداشته باشد.
  • مداد لب هایی که رنگ ماتی دارند به راحتی پاک می شوند. پس نیازی نیست نگران اشتباه کشیدن آن باشید. می توانید آن را به راحتی پاک کنید.
  • پیشنهاد می گردد مداد لب هایی که جنس مومی دارند بهره ببرید زیرا به آرامی روی لب حرکت می نمایند و لب را زخم نمی نمایند.
  • ابتدا خط لب را اطراف لب بکشید و بعد قسمت های داخلی لب را بکشید.
  • برای آرایش لب باریک اصولا خط لب یک اینچ بالای لب کشیده می گردد پس آن را رعایت کنید.
منبع: مجله انگیزه
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1384

به "آموزش آرایش لب باریک" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش آرایش لب باریک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش آرایش لب باریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید