آیا مدل ارزان قیمت گلکسی اس 10 پیروز ترین گوشی جدید سامسونگ می گردد؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سامسونگ ، اپل، ال جی، گوگل؛ این شرکت ها و بسیاری از شرکت های سازنده دیگر به دنبال ساخت گوشی های هوشمند جذاب و نوآورانه ای هستند. همچنین آن ها می خواهند از این طریق درآمد بسیار زیادی را کسب نمایند. با این حال، در چند سال اخیر کسب درآمد در صنعت گوشی های هوشمند به طور فزاینده ای سخت تر شده است و این موضوع فقط مربوط به افزایش رقابت نیست؛ زیرا فروش جهانی گوشی ها هم کاهش یافته است. تقریباً تمام افرادی که خواهان استفاده از این گجت ها هستند، از گوشی های هوشمند استفاده می نمایند و نسبت به گذشته، این افراد مدت زمان بیشتری از گوشی های خود بهره می برند.

آیا مدل ارزان قیمت گلکسی اس 10 پیروز ترین گوشی جدید سامسونگ می گردد؟

برنامه سامسونگ برای تغییر وضعیت خود

مانند بسیاری از دیگر شرکت های سازنده گوشی های هوشمند، وضعیت فروش گوشی های سامسونگ هم بدتر از گذشته شده است. اگرچه دیگر بخش های این شرکت به خصوص صنایع نیمه هادی آن وضعیت بسیار خوبی دارند، اما قسمت موبایل این غول کره ای حال و روز خوبی ندارد. در انتهای سال 2018 گزارشی منتشر شد که درآمد بخش موبایل این شرکت نسبت به سال قبلی، حدود یک سوم کاهش داشته است.

با توجه به این موضوع، سامسونگ چگونه می تواند وضعیت فروش گوشی های خود را بهبود ببخشد؟ طبیعتاً با عرضه گوشی های جذاب تر که توجه کاربران زیادی را جلب کند، چنین هدفی عملی می شود.

ما می دانیم که سامسونگ به زودی گوشی تاشو و گوشی 5G خود را عرضه می نماید و بدون این شک این گجت ها مورد توجه رسانه ها و کاربران زیادی قرار می گیرند. اما چنین گوشی هایی معمولاً فروش بسیار بالایی ندارند. سامسونگ وقت زیادی را صرف توسعه این گوشی ها نموده تا بار دیگر برند خود را به عنوان یک شرکت پیشرو و نوآورانه تثبیت کند. این دو گوشی مطمئناً قیمت بسیار بالایی خواهند داشت و در تعداد محدودی عرضه می شوند، ضمناً نباید هزینه بسیار بالای مربوط به تحقیق و توسعه برای ساخت این گوشی ها را از قلم بیندازیم.

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس هم از جمله گوشی هایی هستند که می توانند سود بسیار زیادی برای این شرکت به ارمغان بیاورند. با این حال، به نظر ما مدل مقرون به صرفه این خانواده یعنی گلکسی اس 10 ای است که می تواند به گوشی بسیار پیروزی بدل شود.

این موضوع فقط به قیمت پایین تر این گوشی برنمی شود. گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس می توانند سروصدای زیادی راه بیندازند و کاربران را با جدیدترین پیشرفت های نرم افزاری و سخت افزاری سامسونگ آشنا نمایند. در همین حین، اس 10 ای با بهره گیری از این سروصدای ایجاد شده، به گستره بزرگ تری از کاربران اجازه می دهد که بدون احتیاج به پرداخت مبلغ هنگفت، از بخش زیادی از این پیشرفت های جذاب بهره ببرند. این گوشی در نهایت به عنوان یک پرچم دار مقرون به صرفه باکیفیت می تواند توجهات زیادی را جلب کند.

الگوبرداری از رویکرد اپل

البته، تمام این حرف ها صرفاً حدس است و هیچ تضمینی برای پیروزیت گلکسی اس 10 ای وجود ندارد. اما این رویکرد برای شرکت های مختلفی مانند اپل جواب داده است. بله، ما به خوبی می دانیم که فروش آیفون ها هم کاهش یافته است اما در نهایت این گجت ها کماکان سود بسیار زیادی برای شرکت اپل به ارمغان می آورند و در بین آیفون های جدید، وضعیت فروش آیفون XR بسیار قابل توجه بوده است. در حقیقت، طبق آنالیز های صورت گرفته طی بازه زمانی سه ماهه چهارم 2018، از هر 10 آیفون فروخته شده در آمریکا، 4 تا از آن ها آیفون XR بوده است. در همین بازه زمانی، آیفون XS و آیفون XS مکس تنها 26 درصد از آیفون های فروخته را تشکیل داده اند.

اگرچه نمی توانیم به صورت دقیق به سود حاصل از فروش آیفون XR اشاره کنیم، اما مشخصاً این گوشی محصول پیروزی بوده است. به طور خلاصه، اپل پیروز شده با کاهش هزینه های مواردی که تأثیر زیادی در تجربه کاربری ندارند، این گوشی جذاب را با قیمت پایین تر از برادران خود عرضه کند. این آیفون 250 دلار ارزان تر از آیفون XS است ولی در نهایت تجربه کاربری مشابه این گوشی را به ارمغان می آورد و بیشتر کاربران به همین موضوع اهمیت می دهند. هر دو آن ها تراشه یکسانی دارند، کیفیت عکس های گرفته شده توسط آن ها تفاوت مشهودی ندارد و این گوشی از قابلیت های پر زرق وبرقی مانند فیس آی دی بهره می برد. البته می دانیم که آیفون XR یک دوربین کمتر دارد، به جای نمایشگر اولد از نمایشگر LCD بهره می برد اما چنین مواردی برای یک خریدار معمولی چندان هم حائز اهمیت نیست.

کاملاً واضح است که سامسونگ با عرضه گلکسی اس 10 ای می خواهد از فرمول آیفون XR استفاده کند. طبق گزارش های منتشر شده، این گوشی تقریباً از تمام قابلیت های اس 10 استاندارد بهره می برد اما با حذف مواردی مانند حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سوم و جایگزین کردن نمایشگر تخت به جای نمایشگر خمیده، با قیمت بسیار کمتری به فروش خواهد رسید.

روی هم رفته، گلکسی اس 10 ای از جمله گوشی هایی است که مورد توجه کاربران زیادی قرار می گیرد؛ یک گوشی رده بالا از یک برند با سابقه که از ویژگی های جذابی بهره می برد ولی قیمت آن هم چندان بالا نیست. در حال حاضر میلیون ها نفر همچنان از گوشی هایی مانند گلکسی اس 6 و اس 7 استفاده می نمایند و چنین گوشی جذابی می تواند آن ها را ترغیب کند که گوشی خود را ارتقا دهند.

هرآنچه از گلکسی اس 10 می دانیم؛ تاریخ عرضه، قیمت، اخبار و شایعات

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 293

به "آیا مدل ارزان قیمت گلکسی اس 10 پیروز ترین گوشی جدید سامسونگ می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مدل ارزان قیمت گلکسی اس 10 پیروز ترین گوشی جدید سامسونگ می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید