ادامه لغو پروازها در جزیره بالی اندونزی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، طبق گزارش های منتشر شده، بسیاری از شرکت های هواپیمایی تحت تاثیر فوران آتشفشان جزیره بالی اندونزی، همچنان اقدام به لغو پروازهای خود به مبدا یا مقصد این جزیره می نمایند.

ادامه لغو پروازها در جزیره بالی اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با کمترین قیمت تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی اندونزی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رویترز، طبق گزارش های هواشناسی منتشر شده در روز شنبه، شرکت های هواپیمایی و ایرلاین های بسیاری همچنان به دلیل خاکستر و دود غلیظ حاصل از فوران آتشفشان کوه آگونگ واقع در جزیره بالی، پروازهای ورودی و خروجی خود را لغو می نمایند.

سخنگوی فرودگاه بین المللی جزیره بالی اظهار نموده است: با اینکه این فرودگاه فعالیت و کار عادی خود را تقریبا شروع نموده است اما بسیاری از ایرلاین ها از جمله جت استار و ویرجین استرالیا از انجام پرواز خودداری می نمایند.

نماینده شرکت هواپیمایی جت استار استرالیا در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: با اینکه شرایط آب و هوا در طول یک شبانه روز گذشته عادی بوده است اما پیش بینی های جدیدی که برای امشب انجام شده و اعلام شده است، موجب شده که بسیاری از پروازهای این ایرلاین لغو و کنسل شود.

کوه آتشفشانی آگونگ که در شرق جزیره بالی واقع شده است بیش از 3000 متر ارتفاع داشته و آخرین فوران این آتشفشان به سال 1963 میلادی باز می شود که در آن حداقل 1000 نفر کشته و چندین روستا نیز به طور کلی از بین رفت.

جزیره بالی یکی از مناطق توریستی جنوب شرقی آسیا به شمار می رود که در سال گذشته بالغ بر 5 میلیون جهانگرد و توریست از این جزیره بازدید نموده اند.

هزاران مسافر و توریست در پی فوران کوه آتشفشان در نزدیکی جزیره بالی اندونزی، در فرودگاه های این جزیره گیر افتاده اند و برای بازگشت به مقاصد خود با مشکل و اختلال روبه رو شده اند.

فوران آتشفشان کوه آگونگ جزیره بالی در هفته گذشته به کلی پروازهای بسیاری را مختل کرد و به عبارتی دیگر، درب های فرودگاه را به روی مسافران و توریست های این جزیره بست.

روز آدینه نیز پروازهای بسیاری از ایرلاین های مختلف نظیر ایرلاین های استرالیا، چین و مالزی تحت تاثیر نگرانی بر سر دودهای غلیظ و خاکسترهای منتشر شده توسط کوه آتشفشان آگونگ، لغو شد.

مقامات مسئول، علت لغو پروازهای ایرلاین های مذکور از فرودگاه این جزیره را کاهش دید شدید، آسیب های جدی به موتور هواپیما و سیستم تهویه آن و از کار افتادن موتور هواپیما و احتمال سقوط هواپیما اعلام نموده اند و خواستار حفظ آرامش از سوی مسافران شده اند چراکه ایرلاین های مذکور تنها به دلیل حفظ جان و سلامت مسافران، پروازهای خود را لغو نموده اند.

سازمان هواشناسی و پیش بینی شرایط آب و هوا در اندونزی همچنین از احتمال تغییر شرایط آب و هوای این جزیره سخن گفته و برآورد نموده است که تشدید سرعت و جهت باد به سمت و سوی جزیره بالی، موجب می شود خاکسترها و دودهای حاصل از فوران آتشفشان باری دیگر به هوا رفته، غلظت وجود خاکسترهای آتشفشانی در هوا افزایش یابد و در نهایت، این امر سبب اختلال در پرواز هواپیماها شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 857

به "ادامه لغو پروازها در جزیره بالی اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه لغو پروازها در جزیره بالی اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید