ارائه توضیحاتی درباره احداث آرامستان های تازه مرکز

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، ارائه توضیحاتی درباره احداث آرامستان های تازه مرکز صورت پذیرفت.

ارائه توضیحاتی درباره احداث آرامستان های تازه مرکز

حسین نظری در حاشیه مراسم رونمایی از دیوارنگاره مشارکتی نقش مهر گفت: در ارتباط با احداث آرامستان های تازه در سالهای گذشته مطالعاتی انجام و در این دوره از مدیریت شهری نیز این مطالعات پیگیری و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه احداث آرامستان های تازه یک کار اساسی و چند جانبه است، اضافه نمود: این کار صرفاً در اختیار شهرداری تهران نیست و احتیاج به همراهی و مشارکت بخش های مختلف دارد.

نظری اضافه نمود: تهران در سالهای گذشته با چالش و مشکل حریم روبرو شده است و در نتیجه این چالش، حریمی برای شهر تهران باقی نمانده است که بخواهیم آرامستان های تازه را در آنجا احداث کنیم اما با همه این شرایط چهار نقطه و پهنه برای آرامستان های تازه در دستور کار واقع شده است که به زودی با اتمام کارهای مطالعاتی اسناد و مدارک به شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهد شد.

نظری ادامه داد: یکی از نقاطی که به عنوان آرامستان تازه مد نظر واقع شده است، کوههای بی بی شهربانو است و در حال مذاکراتی در این حوزه هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به موضوع نگهداشت شهر تهران و رفت و روب در مرکز اشاره نمود و گفت: در همین ارتباط مدیر عامل سازمان پسماند شهر تهران جلساتی را با شهرداران منطقه ها و کارشناسان حوزه خدمات شهری برگزار نموده است و بنا بر تاکید شهردار تهران موضوع عقد قراردادها با پیمانکاران حوزه خدمات شهری با تغییراتی روبرو و این موارد عملیاتی شده است.

نظری با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با شهرداران منطقه ها در ارتباط با نحوه تقسیم کار در زمینه جمع آوری پسماند و زباله و رفت و روب در مرکز گفت: توافق با شهرداران منطقه ها نهایی شده است و امیدواریم به زودی تحول در حوزه رفت و روب و جمع آوری پسماند را ببینیم.

معاون خدمات شهری شهرداری در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران بنا دارد مخازن زباله در سطح شهر تهران را تغییر دهد، اضافه نمود: به هیچ عنوان این مطلب منطقی نیست و یک حرف غیرکارشناسی است، زیرا موضوع فرایند جمع آوری زباله با تغییر مخازن حل نمی گردد.

نظری با بیان اینکه موضوع جمع آوری زباله و پسماند یک موضوع بسیار مهم در سطح شهر تهران است، گفت: این کار با مشارکت و همراهی مردم تقویت می گردد و بنا داریم حوزه های پیمانکاری را تقویت کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: براساس قرارداد و توافق با یکی از شرکتهای فراوری کننده داخلی، 30 پله برقی به طور کامل با یونیت های ایرانی تعویض گردد و گام مهمی در بهسازی و نوسازی پله های برقی است.

رضا صیادی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های سازمان زیباسازی در زمینه پله های برقی تبدیل این پله ها به رمپ است که تعدادی از پله های برقی که شیب مناسبی دارند، به رمپ تبدیل خواهد شد.

وی درباره برداشتن بعضی پلهای هوایی در سطح شهر تهران گفت: تعدادی پلهای هوایی در سالهای گذشته ایجاد شده اند که براساس گزارش ها و مطالعات صورت گرفته عابران از این پلها استفاده چندانی نداشته اند و بیشتر برای سازه های تبلیغاتی زیباسازی استفاده شده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران اضافه نمود: پس از رصد کامل و تایید کارهای کارشناسی، هشت پله و پل هوایی که کارآیی چندانی نداشتند، برچیده شد و امیدواریم این کار ادامه داشته باشد.

صیادی اظهار داشت: سال جاری سازمان زیباسازی در آستانه بازگشایی مدارس اقدام به رنگ آمیزی جداره ها و دیوارهای مدارس کرد که این کار به دو روش عملیاتی و اجرا شده است.

وی اضافه نمود: در بخش اول هنرمندان سازمان زیباسازی و طرف قرارداد این سازمان اقدام به رنگ آمیزی دیواره ها و جداره های مدارس نموده اند که حدود 500 مدرسه به صورت متمرکز و ده ها مدرسه نیز به وسیله زیباسازی منطقه ها و با حمایت زیباسازی شهر تهران رنگ آمیزی شده اند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید نمود: در بخش دوم رنگ آمیزی جداره ها و دیواره های مدارس با همکاری و مشارکت دانش آموزان انجام شد که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، حدود 50 هزار متر مربع از دیواره ها و جداره های مدارس در آستانه سال تحصیلی رنگ آمیزی شد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2476

به "ارائه توضیحاتی درباره احداث آرامستان های تازه مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه توضیحاتی درباره احداث آرامستان های تازه مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید