روایت باستان شناسانه از سرزمین پارس در آلمان

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از افتتاح نمایشگاه مجازی مرگ در نمک، روایت باستان شناسانه از سرزمین پارس به میزبانی موزه معدن و دانشگاه بوخوم آلمان خبر داد.

روایت باستان شناسانه از سرزمین پارس در آلمان

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ امیر ارجمند با اعلام این خبر تأکید کرد: در این نمایشگاه مجازی تصاویر و طرح­های گرافیکی از مراحل کشف مردان نمکی، نتایج تحقیقات ایران و آلمان در مورد مردان نمکی پارچه ها، لباس ها و آثار چرمین، مراحل بازسازی اشیاء و مردان نمکی در ایران و آلمان و تصاویر و ویدیوهایی از مراحل فعالیت ها و یافته های معدن نمک چهرآباد زنجان منتشر می­ شود.

ارجمند اضافه نمود: این نمایشگاه های مجازی از 18 فروردین رأس ساعت 18: 30 به صورت هم زمان در ایران و آلمان با سخنرانی پروفسور استفان بروگرهاف رئیس موزه بوخوم آلمان، ایزابل فایفر-پوانسگن وزیر فرهنگ ایالت نوردراین- وستفالن، هانس-اودو موتسِل سفیر آلمان در تهران، باربل برگهوف لوودوپا رئیس هیئت امنای موزه معدن بوخوم، پروفسور توماس اشتولنر، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی، جبرییل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران با حضور مقامات فرهنگی دو کشور آغاز به کارکرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: این نمایشگاه ها به صورت رایگان و با پیوند مرگ در نمک، روایت باستان شناسانه از سرزمین پارس در وبگاه موزه معدن آلمان در بوخوم به آدرس https://tod-im-salz.de در دسترس علاقه مندان به مدت یک سال خواهد بود.

او اضافه نمود: در این افتتاحیه ویدیویی در حوزه پژوهش، حفاظت و بازسازی مردان نمکی توسط ابوالفضل عالی مسئول پروژه مردان نمکی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، شهرزاد امین شیرازی هیئت علمی پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی-فرهنگی و ساسان سعیدی مسوول گرافیست دانشگاه بوخوم آلمان ارائه شد. این آثار به زودی صورت فیزیکی در موزه فرانکفورت به نمایش گذاشته خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1769

به "روایت باستان شناسانه از سرزمین پارس در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت باستان شناسانه از سرزمین پارس در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید