از حقایق عجیب PS1 تا بازی های ترسناک؛ برترین های بازی های ویدیویی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از حقایق عجیب PS1 تا بازی های ترسناک؛ برترین های بازی های ویدیویی

10 حقیقت عجیب درباره پلی استیشن 1 که نمی دانستید

نخستین کنسول پلی استیشن زمانی که اواخر 1994 در ژاپن عرضه و بعد هم در سال 1995 راهی بازار کشورهای دیگر شد، تأثیر شگرف و بزرگی روی صنعت بازی های ویدیویی گذاشت و نمی توان از اهمیت آن به راحتی عبور کرد. این نخستین باری بود که سونی به صورت مستقیم وارد بازار کنسول ها می شد و نهایتا برنده رقابت در نسل چهارم با نینتندو 64 و سگا ساترن (و بعلاوه کنسول های دیگری نظیر آتاری جگوار و 3DO) بود. پلی استیشن در واقع آن قدر شگفت انگیز ظاهر شد که مقدار فروش آن دوبرابر مجموع فروش تمامی کنسول های رقیب بود! کنسول 32 بیتی مذکور بعلاوه قابلیت ها و سنت هایی وارد صنعت بازی های ویدیویی کرد که بعضا شاهد بقای آن ها تا نسل نهم هستیم. این فهرست قرار است به 10 حقیقت درباره نخستین کنسول پلی استیشن بپردازد که احتمالا تا به امروز نمی دانستید.

رزیدنت اویل 8 در برابر رزیدنت اویل 7؛ کدام بازی بهتر است؟

رزیدنت ایول 7: بایوهزرد و رزیدنت ایول ویلج هر دو از نوترین عناوین فرنچایز محبوب کپکام رزیدنت ایول هستند. ستاره هر دو بازی شخصیت ایتان وینترز در نقش پروتاگونیست نگون بخت نو و کریس ردفیلد به عنوان شخصیت جانبی در آن ها حضور دارد. هر دو بازی از سبک سنتی زامبی ها دوری نموده و از نظر داستانی سری را وارد راستا نوی می نمایند. در این مقاله ما این دو بازی را در چهار بخش مجزا آنالیز خواهیم کرد تا ببینیم کدام یک بر دیگری چیره می گردد. با ما همراه شوید.

یوکو تارو آینده بازی های ویدیویی را پیش بینی می نماید؛ از تعاریف تا هوش مصنوعی

یوکو تارو، در نوترین مصاحبه اش با سایت WIRED درباره آینده مبهم احتمالی بازی های ویدیویی و سرانجام بازی های ویدیویی به شکل و قالبی که امروزه آن ها را می شناسیم، صحبت می نماید. کدام مهم تر است؟ گوشت چرخ نموده ای که درون نان قرار می گیرد، یا خود نان؟ معضل قدیمی علیت در طول قرن های مختلف شکل های گوناگونی به خود گرفته است؛ از معمای معروف و قدیمی مرغ یا تخم مرغ گرفته تا بحث ها و نزاع های اینترنتی درباره ارزش یک انیمه در مقایسه با مانگای آن. برای یوکو تارو (Yoko Taro)، کارگردان و خالق مجموعه بازی های نیر (Nier) این یک مغالطه منطقی است. با این وجود، این بعلاوه یکی از چیزهایی است که او در بازی هایش استفاده می نماید تا نشان دهد که خیانت به انتظارات هواداران و متقاعد کردن بازیکنان برای درگیر شدن با روایت دو عنصر داستانی متفاوتی هستند که می توانند در کنار هم وجود داشته باشند.

نقدها و نمرات فورتزا هورایزن 5 منتشر شد؛ برترین بازی 2021

فورتزا هورایزن 5 یکی از مورد انتظارترین بازی های سال جاری بود. حال که این بازی عرضه شده به همراه آن نمرات آن هم منتشر شد. سری بازی فورتزا پیشینه بسیار خوبی در زمینه بازی های ریسینگ داشته و شماره نو این سری هم یک شاهکار تمام عیار است. فورتزا هورایزن 5 کامل ترین شماره از این سری بازی و به جرأت یکی از برترین بازی های شبیه ساز رانندگی در تاریخ است. اگر با این بازی آشنایی ندارید، فورتزا هورایزن 5 یک شبیه ساز رانندگی دنیا باز است. این بازی با وجود کوشش بسیار در دقت بالا بعضی از عناصر آرکید را هم حفظ نموده است. به همین علت به طور کلی نسبت به سری موتوراسپورت مفرح تر و جالب تر است. همینطور اینکه با وجود سیستم های مختلف آب و هوایی و منطقه ها متفاوت تجربه بسیار خوبی از رانندگی را به شما ارائه خواهد داد. شماره 5 هورایزن هم هر چیزی که در بخش های قبلی بود را ارتقاء داده و به طور کامل یک پیشرفت بسیار خوب نسبت به قسمت های قبلی داشته است.

25 بازی ترسناک برتر که شاید اسمشان را هم نشنیده باشید

در حالی که قابل درک است که بیشتر بحث ها درباره برترین بازی های ترسناک تا به حال ساخته شده، تحت سلطه فرنچایزهایی مانند رزیدنت اویل و سایلنت هیل باشد، حقیقت این است که محبوبیت بالای این ژانر مدت ها است که باعث شده بعضی از برترین بازی های ترسناک ساخته شده، همچنان توجهی که لیاقتش را دارند، دریافت ننموده باشند. اغلب دلایل خوبی وجود دارد که چرا بعضی از بازی های ترسناک آن گونه که انتظار می رود از لحاظ تجاری پیروز نمی شوند و به نوعی مخالف جریان اصلی هستند اما درست مانند بعضی از برترین فیلم های ترسناک تا به امروز، مواقعی وجود دارد که این تفاوت ها باعث می گردد القای حس ترسی که از آن ها انتظار می رود را به روش بهتری انجام دهند. در اینجا به 25 بازی ترسناکی خواهیم پرداخت که کمتر از حد انتظار دیده شده اند اما این علت بر بی کیفیت بودن آن ها نخواهد بود.

کونامی فروش متال گیر سالید 2 و 3 را تا زمانی نامشخص متوقف کرد

آینده سری محبوب و مخفی کاری متال گیر از زمانی که خالق افسانه ای آن، هیدئو کوجیما، کمپانی کونامی را ترک نموده همچنان مبهم است. پس از عرضه نسخه پنجم متال گیر در سال 2015 با نام فانتوم پین، تنها بازی متال گیر سروایو در سال 2018 منتشر شده که اصلا در حد نام این سری نیست. هواداران و بازیکنانی که قصد دارند برای تجربه ی بازی های بیشتر از این سری به نسخه های قدیمی تر روی بیاورند، فعلا محدودیت هایی خواهند داشت زیرا بازی های متال گیر 2 و 3 به طور موقت در فروشگاه های دیجیتال از دسترس خارج شده اند.

کینگدام هارتس چگونه فاینال فانتزی را متحول کرد؟

با اینکه کینگدام هارتس اکنون فرنچایزی مختص به خود دارد، قسمت اول این سری بازی ها که در سال 2002 میلادی منتشر شد، ارتباطی قوی با سری فاینال فانتزی دارد. فاینال فانتزی 10 تنها یک سال پیش از این بازی عرضه شد و مانند نه بازی ساخته شده پیش از آن یک بازی نقش آفرینی نوبتی بود. کینگدام هارتس یک بازی اکشن نقش آفرینی بود که شخصیت های فاینال فانتزی را با شخصیت های دیزنی ترکیب کرد. تصمیمی عجیب در آن موقع اما تصمیمی که در نهایت با پیروزیت چشمگیر روبه رو شد. بازی های فاینال فانتزی از آن موقع تا به حال جهت گیری بیشتری نسبت به سبک اکشن پیدا نموده اند و اغلب آن ها فرمت نوبتی گیم پلی را کنار گذاشته اند. پیروزیت کینگدام هارتس در قالب یک بازی اکشن نقش آفرینی به احتمال زیاد تأثیر قابل توجهی بر روی راستای که فرنچایز فاینال فانتزی در آن حرکت کرد دارد.

نگاه سریع: Stranger of Paradise Final Fantasy Origin

بازی Stranger of Paradise کوشش شرکت اسکوئر انیکس در ورود به بازی های سبک دارک سولز-طور است. برای ساخت این بازی هم اسکوئر انیکس خودش دست به کار نشده و از متخصصین این سبک یعنی استودیوی بازی سازی تیم نینجا یاری گرفته است. تیم نینجا سابقه ساخت سری بازی های Nioh را دارد و برای این بازی نو در دنیای فاینال فانتزی هم گریزی به همان سری Nioh زده است. بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin یک سیستم مبارزه اکشن بسیار عمیق دارد و با اینکه سیستم مبارزه و چگونگی استفاده از سلاح ها و کلاس های مختلفش از دارک سولز پیچیده تر و عمیق تر است، اما خود بازی فاصله زیادی دارد تا به سطح طراحی فرام سافتور برسد.

13 بازی برتر سبک بقا برای کامپیوتر

تعداد بازی های سبک بقا (Survival) طی چند سال اخیر به شکل چشم گیری افزایش داشته و جدول پرفروش ترین های استیم هم پر شده از بازی های کلاسیک وحشت و بقا یا حتی شبیه سازهای هاردکور بقا. اگر شما هم به این سبک علاقه دارید اما نمی دانید باید از کجا ماجراجویی خاص خود را شروع کنید، فهرست ما می تواند یاری شایانی به شما کند. در حال حاضر بازی های بی شماری در سبک بقا روی استیم و دیگر پلتفرم ها وجود دارد که قسمت اعظمی از آن ها پروژه های نیمه کاره (در حالت دسترسی زودهنگام یا همان Early Access) هستند. اگر دوست دارید ماجراجویی های سخت و طاقت فرسایی مثل تاریکی طولانی (The Long Dark) یا Subnautica را تجربه کنید، مطالعه این فهرست برایتان مفید خواهد بود.

فاینال فانتزی 16 نیامده برترین کلیشه های مجموعه را در خود دارد

تیم فاینال فانتزی 16 پیش نمایشی کوتاه از دنیا بازی، پروتاگونیست ها و داستان بازی منتشر کرد و همین پیش نمایش دربردارنده بسیاری از کلیشه هایی است که سری فاینال فانتزی را پس از حدود سی سال از شروع آن شکل می دهند. اگر ذهنتان با خواندن واژه کلیشه در جهت ناخوشایندی حرکت کرد جای نگرانی نیست زیرا اتفاقی کاملا قابل درک است. این کلمه اغلب اوقات معنا و باری تماما منفی دارد اما وقتی حرف از مجموعه ای با قدمت و محبوبیت همانند فاینال فانتزی به میان می آید این کلیشه ها رنگ و بوی سنت به خود می گیرند. این کلیشه ها همان ضرب آهنگ های داستانی هستند که ما هر بار به ریتمشان می رقصیم زیرا تک تک آن ها به ما حس خوشایند و آشنای بازگشت به خانه را می دهند. بنابراین، باتوجه به آنچه درباره دنباله اخیر فرنچایز تا به امروز می دانیم در این مقاله به تعدادی از برترین کلیشه های فاینال فانتزی اشاره می کنیم که در فاینال فانتزی 16 می توانید انتظارش را داشته باشید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2109

به "از حقایق عجیب PS1 تا بازی های ترسناک؛ برترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از حقایق عجیب PS1 تا بازی های ترسناک؛ برترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید