اولین بارش گسترده برف زمستانی کشور در راه است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی در مورد پیش بینی کاهش دما و بارش برف و باران طی چند روز آینده توضیح داد: سامانه بارشی جدیدی از اواخر روز سه شنبه وارد کشور می گردد که با نفوذ هوای سرد همراه است و همه استان های شمال غرب و غرب مثل آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، همدان، قزوین و حتی چهار محال و بختیاری و استان های مرکزی شاهد بارش برف خواهند بود.

اولین بارش گسترده برف زمستانی کشور در راه است

او ادامه داد: بارش ها در استان های جنوبی کشور مثل خوزستان به صورت باران خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: امروز 2 هشدار هواشناسی صادر نموده ایم یکی هشدار نارنجی برای برف که اولین بارش گسترده برف زمستانی در کشور در راه است، دیگری هم هشدار زرد برای سایر استان هایی که بارش برف و باران را توامان خواهند داشت و در این هشدار کاهش دما هم ذکر شده است.

ضیائیان گفت: طی چهارشنبه و پنج شنبه در ارتفاعات و محور های البرز و زاگرس بارش برف زیادی را خواهیم داشت و پنج شنبه شب در تهران هم ممکن است شاهد بارش برف باشیم.

او اضافه کرد: اواخر آدینه و روز شنبه سامانه به سمت شرق کشور حرکت می نماید و بعد از آن کاهش محسوس دما بین 5 تا 10 درجه را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: استان های مرکزی و جنوبی کشور به ویژه استان های یزد و کرمان هم از بارش ها سهم خواهند داشت.

او درخصوص میزان بارندگی ها در مقایسه با سال گذشته نیز گفت: مجموع بارش ها سال جاری نسبت به سال گذشته و دوره بلند مدت بیشتر بوده است و زمستان نرمالی هم طبق پیش بینی ها خواهیم داشت.

ضیائیان با اشاره به توصیه های هواشناسی به کشاورزان و کندوداران و مرغداران توضیح داد: توصیه ما به گلخانه داران و مرغداران این است که حتما سیستم گرمایشی خود را بازدید و آماده نمایند، کشاورزان هم سعی نمایند از کود های نیتروژنه استفاده ننمایند، زیرا به سرمازدگی یاری می نماید، همچنین از سم های محلول هم استفاده نگردد، کندوداران هم کندو ها را برای جلوگیری از سرمازدگی بپوشانند.

آماده باش راهداران و امدادگران برای بارش برف و باران

در ادامه برنامه اکبری معاون سازمان راهداری و حمل ونقل از دریافت هشدار نارنجی هواشناسی اطلاع داد و گفت: با استقرار 9600 دستگاه در بیش از هزار راهدارخانه کشور، کار نگهداری زمستانی جاده ها را بدون مسئله ای انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: در حال حاضر همه محور های اصلی کشور به جز بعضی محور هایی که سال گذشته بر اثر سیل آسیب دیدند باز هستند.1100 گردنه در البرز و زاگرس داریم که در بارش های پیش رو درگیر می شوند.

این مقام مسئول اعلام کرد: به هموطنان توصیه می کنیم که در ایام فعالیت سامانه بارشی از سفر غیر ضروری خودداری نمایند و به رانندگان کامیون ها و تریلر ها هم توصیه می کنیم اصلا در این مدت به گردنه ها ورود ننمایند تا سامانه از کشور خارج گردد و اگر هم وارد می شوند حتما تجهیزات زمستانی همچون زنجیر به همراه داشته باشند.

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل گفت: هموطنان قبل از سفر اطلاعات راه و راستا ها و هواشناسی را به وسیله سامانه جامع 141 دریافت نمایند و از شرایط جاده ها با خبر باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1575

به "اولین بارش گسترده برف زمستانی کشور در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین بارش گسترده برف زمستانی کشور در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید