ایجاد قرار گاه کنترل مخاطرات طبیعی در شهرستان ها

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سرپرست اداره کل منابع طبیعی آبخیزداری فارس خواهان ایجاد قرار گاه کنترل مخاطرات طبیعی در شهرستان ها شد.

ایجاد قرار گاه کنترل مخاطرات طبیعی در شهرستان ها

منصور رضایی در جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای برطرف مسائل حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوار که با حضور نماینده مردم شهرستان های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، با بیان اینکه اجرای فعالیت های آبخیزداری راه حل موثری در عبور از بحران کم آبی است بر لزوم ایجاد قرارگاه کنترل مخاطرات طبیعی با موضوع نمایندگان مردم و فرماندار در شهرستان ها برای اجرای فعالیت های آبخیزداری تاکید نمود.

او گفت: متاسفانه اضافه برداشت آب از سفره های زیرزمینی دو برابر تزریق آن است که این امر موجب فرونشست دشت ها، افت کیفیت آب های کشاورزی و کاهش مقدار فراوری را فراهم می نماید.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی آبخیزداری فارس گفت: در شرایط خشکسالی با برنامه ریزی و مصرف درست وبرداشت حداقل از سفره های آب زیرزمینی بتوانیم در برای ایجاد اشتغال پایدار و برطرف مسائل کم آبی گام برداریم.

عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مردم شهرستان های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر مقابله با متعرضان و متصرفان به انفال و اراضی ملی با همکاری تمام دستگاه ها و مسئولان تاکید نمود.

او گفت: انتقال مالکیت منابع طبیعی به اشخاص حقیقی و حقوقی و تبدیل ثروت های عمومی به خصوصی تحت هیچ شرایطی و به بهانه مصلحت شهرستان صحیح نیست و در این راستا مقابله با متعرضان به عرصه های ملی به شدت در دستور کار قرار گرفته است.

رحیمی مظفری در ادامه شهدای عرصه های منابع طبیعی را از جمله شهدای واقعی نظام برشمرد و گفت: شهدای این عرصه سرمشق ما برای اجرای شایسته مسئولیتمان در صیانت از انفال الهی و حفاظت از این عرصه ها هستند.

نماینده مردم شهرستان های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه یکی از احتیاج های مهم شهرستان اجرای فعالیت های آبخیزداری است، گفت: عملیات آبخیزداری علاوه بر تامین احتیاج های اجتماعی و مالی مردم نقش مهمی در کنترل سیلاب های مخرب دارند.

سعید خانی، فرماندار شهرستان کوار نیز در این نشست با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه آبخیزداری شهرستان صورت گرفته است خواهان اجرای بیشتر طرح های آبخیزداری در این شهرستان شد.

حسن مقیم، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس نیز در این جلسه کمبود منابع و اعتبارات را مهمترین مانع فعالیت های آبخیزداری عنوان نمود و گفت: خوشبختانه فعالیت های آبخیزداری جهش بسیار خوبی در شهرستان ها داشته، اما هنوز در بعضی شهرستان ها از جمله کوار احتیاجمند اجرای بیشتر این پروژه ها هستیم.

او در ادامه از آغاز مطالعه دو طرح آبخیزداری در منطقه دشت شاهرضا شهرستان کوار در سال جاری اطلاع داد و گفت: با جذب اعتبارات لازم آماده اجرای این پروژه در این شهرستان هستیم.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2323

به "ایجاد قرار گاه کنترل مخاطرات طبیعی در شهرستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد قرار گاه کنترل مخاطرات طبیعی در شهرستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید