بازار تجارت سفر در اختیار چین

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، چین با سرمایه گذاری گسترده بر روی صنعت گردشگری موفق شده است از آمریکا جل بزند.

بازار تجارت سفر در اختیار چین

چین از نظر مجموع کل هزینه سفر در جدول بازار تجارت سفر، امریکا را هم پشت سر گذاشت. جدیدترین یافته های اقتصادی حاکی از آن است که چین از نظر مجموع کل هزینه سفر که در بازار سفر تور چین هزینه شده تا خاتمه 2015 به میزان 1 میلیارد دلار امریکا از امریکا پیشی گرفته است. این یکی از یافته های کلیدی در گزارش سالانه بنیاد مطالعاتی GBTA یا انجمن تجارت سفر جهانی است که تحت پشتیانی Visa, Inc فعالیت می نماید. طبق همین آنالیز ها ارقام تازه در گزارش جدید GBTA حاکی از آن است که چین از نظر مجموع کل هزینه سفر که در بازار سفر چین هزینه شده تا خاتمه 2015 به میزان 1 میلیارد دلار امریکا از امریکا بیشتر بوده است.

طبق همین آنالیز ها چین در چهار ماه نخست 2016 نیز به میزان 10/1درصد در هزینه و پول خرج شده در صنایع مسافرتی رشد نموده است. در حالی که این رشد در امریکا تنها 1/9درصد برآورد شده است. مایکل مک کورمیک مدیر اجرایی GBTA در این باره گفت: با وجود کندی نسبی در بازار صنایع مسافرتی چین، بازار سفر در این کشور همچنان یکی از سریع ترین نرخ رشد جهانی را دارد. چین از این نظر امریکا را پشت سر گذاشته و این یک نقطه عطف بزرگ است که حقیقتا طبیعت اقتصاد جهانی را در دنیای امروز نشان می دهد. پیش بینی GBTA برای اقتصاد چین حاکی از ادامه رشد معتدل فراوری ناخالص داخلی با نرخ نسبی 6/4 و 6/1درصد به ترتیب برای سال 2016 و 2017 است.

بر این اساس روند رشد از مصرف و سرمایه گذاری های هدفمند دولت در زیرساخت ها در مسیر کوشش چین برای ایجاد تحول اقتصادی ادامه خواهد داشت. با وجود کندی رشد اقتصاد چین سرمایه گذاری در زیرساخت های سفر ادامه داشته و همچنین شرایط بهتری برای کسب و کار مسافرتی هم در بخش تفریح و سرگرمی و هم بخش کسب و کار و تجارت پیش بینی می گردد. این بخش با توجه به طرح افتتاح 82 فرودگاه جدید که از سال 2011 در چین در دست اقدام است و نیز با توجه به این که بیش از 70درصد از ساخت و سازهای هتل ها در کل آسیا و اقیانوسیه در چین صورت می گیرد، چشم انداز روشنی را ترسیم می نماید. طبق همین پیش بینی ها مجموعا 9/8درصد رشد برای صنایع مسافرتی در سال 2017 پیش بینی شده است که نخستین سال در هزاره سوم است که رشد پول خرج شده در صنایع مسافرتی چین به زیر دو رقم کاهش یافته است. دیوید هنستوک، از مدیران Visa, Inc با اشاره به این یافته ها گفته است که این نقطه عطف هیجان انگیری برای صنایع مسافرتی است که مستلزم یافتن راه چاره های یکپارچه و مستمر در پرداخت های جهانی است. یافته های GBTA در چهار ماه نخست 2016 حاکی از آن است که اوایل سال 2016 نوسان در بازارهای مالی چین یک بار دیگر به تشدید نگرانی ها نسبت به یک فرود سخت بالقوه برای چین در نتیجه خسارت های جانبی ناشی از اقتصاد جهانی دامن زد، اما جریان ثابتی از شاخص ها به سوی رشد معتدل کنترل شده ای طبق برنامه قبلی همچنان تداوم یافت.

انتشار: 1 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 210

به "بازار تجارت سفر در اختیار چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار تجارت سفر در اختیار چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید