بازتاب حضور زهرا نعمتی در مراسم روز ملی پارالمپیک در رسانه انگلیسی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، برگزاری روز ملی پارالمپیک در ایران و حضور زهرا نعمتی، قهرمان مسابقات تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020 توکیو در این مراسم در رسانه انگلیسی بازتاب یافت.

بازتاب حضور زهرا نعمتی در مراسم روز ملی پارالمپیک در رسانه انگلیسی

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی خبرنگاران، سایت inside the games طی گزارشی برگزاری روز ملی پارالمپیک در کشورمان را پوشش داد و به طور خاص به حضور زهرا نعمتی، قهرمان مسابقات تیراندازی با کمان پارالمپیک 2020 توکیو در این مراسم پرداخت و با عناوین اسطوره تیراندازی با کمان و شخصیت ورزشی برجسته از او یاد کرد.

در این گزارش آمده است:

ایران چهاردهمین روز ملی پارالمپیک خود را با مراسمی با حضور چندین چهره برجسته ورزشی از جمله زهرا نعمتی، قهرمان سه دوره تیراندازی با کمان پارالمپیک، جشن گرفت.

کمیته ملی پارالمپیک ایران(NPC) این رویداد را در آموزشگاه المپیک و پارالمپیک در تهران برگزار کرد؛ اگرچه سال جاری به علت محدودیت های ناشی از شیوع کرونا تعداد شرکت کنندگان کاهش یافته بود.

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران نیز در این جشن در کنار حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران و نعمتی حضور داشت.

نعمتی در بازی های تابستانی 2020 توکیو با موفقیت از عنوان قهرمانی خود در مسابقات ریکرو پارالمپیک ریو 2016 دفاع کرد و بعلاوه در مسابقات ریکرو انفرادی زنان در المپیک 2012 لندن به قهرمانی رسید.

نعمتی دارای صندلی افسانه ای در این ورزش است و بعلاوه در المپیک ریودوژانیرو حضور داشت. او پس از پائولا فانتاتوی ایتالیایی در آتلانتا 1996، اولین کمانداری است که در بازی های المپیک و پارالمپیک شرکت کرد.

مراسم روز ملی پارالمپیک اولین بار در سال 2003 برگزار و سال 2016 پس از دستور رئیس جمهور بخشی از تقویم ملی شد.

محمود خسروی وفا، رئیس NPC ایران گفت: ما روز ملی پارالمپیک را برای چهاردهمین بار جشن گرفتیم و می خواهیم آن را به عنوان یک روز بین المللی ثبت کنیم. روز ملی پارالمپیک می تواند روزی الهام بخش برای همه افراد دارای معلولیت باشد.

NPC ایران میخواهد جنبش پارالمپیک را به جامعه وسیع تری معرفی کند و با تغییر نگرش نسبت به معلولان و ارائه فرصت های اجتماعی، مشارکت آن ها را ارتقاء ببخشد.

ایران برای اولین بار سال 1988 در بازی های پارالمپیک سئول شرکت کرد و در سه دوره گذشته 24 مدال طلا کسب نموده است.

ایران در بازی های 2020 توکیو، با کسب 12 مدال طلا با رکورد خود در المپیک 2000 سیدنی برابر کرد و در رده سیزدهم جدول مدال ها نهاده شد.

بیشتر بخوانید

  • صالحی امیری: به تمام فدراسیون های ورزشی یاری می کنیم
  • نعمتی: کسب مدال طلا برای سومین بار در پارالمپیک کار سختی بود که توانستم آن را انجام دهم
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2040

به "بازتاب حضور زهرا نعمتی در مراسم روز ملی پارالمپیک در رسانه انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب حضور زهرا نعمتی در مراسم روز ملی پارالمپیک در رسانه انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید