برترین دانشگاه های آمریکا 2021 کدامند؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، در این مطلب قصد داریم تا نوترین آمار رنکینگ و رتبه بندی برترین دانشگاه های آمریکا را در اختیارتان قرار دهیم و به طور مختصر، به آنالیز بعضی از دانشگاه های برتر آمریکا در سال تحصیلی نو بپردازیم.

برترین دانشگاه های آمریکا 2021 کدامند؟

هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا مشتاق هستند تا در یکی از برترین دانشگاه های کشور آمریکا به تحصیل مشغول شوند و مهاجرت به آمریکا را تجربه نمایند. شاید از نظر خیلی از هواداران تحصیل در خارج از کشور، تحصیل در برترین دانشگاه های آمریکا تنها در حد تصور و رویا باقی بماند.

این بدین خاطر است که بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در آمریکا، از تمکن و بضاعت اقتصادی کافی برای پرداخت شهریه سنگین سالانه برترین دانشگاه های آمریکا برخوردار نیستند و نمی توانند به وسیله کار دانشجویی، کمبود بودجه تحصیلی خود را جبران نمایند.

اما در این میان بعضی از دانشجویان شایسته و دارای رزومه تحصیلی درخشان، چشم امید به بورسیه تحصیلی و یاری هزینه های تحصیلی دانشگاه های آمریکا می بندند و علیرغم وجود سختی های فراوان، اغلب در این راه پیروز شده و طعم شیرین تجربه تحصیل رایگان در برترین دانشگاه های کشور آمریکا را می چشند.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب خبرنگاران ، برترین دانشگاه های آمریکا را در سال تازه تحصیلی به شما معرفی کنیم، تا بتوانید با دید بازتری در خصوص آینده تحصیلی خود در خارج از کشور تصمیم گیری کنید.

دانشگاه های آمریکا

همان طور که پیش از این در مطلب برترین دانشگاه های دنیا به این موضوع اشاره نمودیم، آمریکا با سبدی پر از دانشگاه های با کیفیت و دارای رنکینگ دنیای، برترین مقصد تحصیلی دنیا محسوب می گردد.

در واقع اگر بخواهیم بحث هزینه های بالای تحصیل در برترین دانشگاه های آمریکا را کنار بگذاریم، موسسات آموزشی این کشور در کنار کشورهایی نظیر انگلیس، استرالیا و کانادا، برترین سیستم آموزشی، تازهترین تجهیزات آزمایشگاهی و دانشگاهی، بالاترین کیفیت تحصیلی و بعلاوه بالاترین اعتبار مدارک دانشگاهی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی قرار می دهند.

از این رو قصد داریم تا در ادامه تازهترین آمار رنکینگ وب سایت معتبر تایمز درباره برترین دانشگاه های کشور آمریکا را در اختیار شما قرار دهیم.

بنابر اطلاعات ارائه شده در این وب سایت، قریب به 181 دانشگاه و کالج آمریکایی در رنکینگ برترین های دنیا قرار دارند و این موضوع موجب شده تا دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر دنیا، در تب و تاب اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی آمریکا باشند.

جالب است که تقریباً همه استان ها و در حدود 130 شهر مختلف آمریکا دارای یک یا چند موسسه آموزشی در فهرست برترین دانشگاه های آمریکا و دنیا هستند.

در این میان، استان کالیفرنیا، با بیش از 15 موسسه و 13 دانشگاه در شهر نیویورک، 12 دانشگاه در شهر تگزاس و 10 موسسه آموزشی و دانشکده در ماساچوست، دارای برترین آمار برخورداری از موسسات آموزشی با کیفیت و دارای رنکینگ دنیای در کل آمریکا است.

فهرست دنیای و فعلی برترین دانشگاه های آمریکا از نگاه وب سایت تایمز THE، به توضیح زیر است:

  • دانشگاه استنفورد - کالیفرنیا
  • موسسه آموزشی هاروارد - کمبریج، ماساچوست
  • موسسه فناوری کالیفرنیا- پاسادنا، کالیفرنیا
  • موسسه فناوری ماساچویت - کمبریج، ماساچوست
  • دانشکده کالیفرنیا، برکلی
  • دانشگاه یل Yale - نیوهاون، کنتیکت
  • دانشگاه پرینستون - نیوجرسی
  • موسسه آموزشی شیکاگو - ایلینویز
  • دانشکده جان هاپکینز بالتیمور - مریلند
  • دانشگاه پنسیلوانیا - فیلادلفیا
  • دانشکده کالیفرنیا، لس آنجلس
  • موسسه آموزش عالی کلمبیا، نیویورک سیتی
  • دانشکده کرنل، ایتاکا نیویورک
  • دانشگاه دوک، دورهام - کارولینای شاقتصادی

این در حالی است که فهرست رنکینگ وب سایتQS به علت تفاوت در فاکتورهای ارزیابی کمی با رنکینگ برترین دانشگاه های آمریکا تایمز فرق داشته و به توضیح زیر است:

  • موسسه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • موسسه فناوری ماساچوست MIT
  • دانشکده کالیفرنیا برکلی UCB
  • دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس UCLA
  • دانشکده Yale
  • دانشکده کلمبیا
  • موسسه آموزشی پرینستون
  • دانشگاه نیویورک NYU
  • موسسه پنسیلوانیا
  • دانشگاه شیکاگو
  • موسسه آموزشی کرنل
  • موسسه آموزشی دوک
  • انستیتو جان هاپکینز

البته فهرست برترین دانشگاه های کشور آمریکا در وب سایت های رنکینگ، فهرست بلند بالا و طولانی داشته که می توانید با مراجعه به وب سایت های اصلی از رتبه بندی سایر موسسات آموزشی آمریکا باخبر شوید.

برترین دانشگاه های آمریکا

اکنون بد نیست تا به طور مختصر به معرفی 5 موسسه آموزشی برتر از فهرست برترین دانشگاه های آمریکا بپردازیم:

دانشگاه استنفورد

این موسسه آموزشی با کیفیت و مشهور آمریکایی که طی چند سال اخیر همیشه در فهرست برترین های دنیا بوده، در منطقه Palo Alto، در کنار سیلیکون وی قرار گرفته است. گفتنی است که حضور این دانشگاه در سیلیکون ولی، نقش پر رنگ و مهمی در تشویق ساکنین این منطقه برای توسعه صنعت تکنولوژی داشته است.

به بیانی دیگر، بسیاری از فارغ التحصیلان این موسسه معتبر آموزشی، موسس کمپانی های TECH و استارت آپ های پیروزی از جمله گوگل، اسنپ چت و هلوت پکارد یا همان hp بوده اند. بد نیست بدانید که شرکت های تاسیس شده به وسیله فارغ التحصیلان این موسسه آموزشی، سالانه چیزی در حدود 2.7 تریلیون دلار درآمدزایی دارند.

اغلب به استنفورد لقب مزرعه the farm داده می گردد، این بدین خاطر است که پردیس اصلی در مزرعه خانوادگی Palo Alto ساخته شده است. وسعت زمین این موسسه آموزشی عالی بسیار زیاد بوده و در حدود 8180 هکتار است که تقریباً بر روی نیمی از آن کار نشده و هنوز توسعه نیافته است.

اگر خوش شانس باشید و بتوانید پذیرش موسسه بزرگ و مشهوری نظیر استنفورد را بگیرید، حتماً زیبایی رنگ متمایز شنی و سقف های قرمز رنگ استنفورد شما را از همان ابتدا جذب خود خواهد نمود. البته زیبایی های این دانشگاه تنها منحصر به ساختمان اصلی نبوده و شامل انواع مجسمه ها، باغها، موزه های هنر و مراکز عمومی مدیتیشن می گردد.

استنفورد یک موسسه آموزشی دارای کلاس دنیای و بسیار رقابتی است و خبر بد این است که درصد پذیرش سالانه دانشجویان بین المللی این مجموعه تنها 5 درصد است! بنابر آمار، از مجموع 16 هزار دانشجوی این دانشگاه، اغلب دانشجویان در محیط پردیس زندگی می نمایند و 22 درصد از تعداد کل دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

موسسه عالی هاروارد

به احتمال زیاد، دانشگاه هاروارد که هر ساله در راس فهرست مشهورترین موسسات آموزشی THE واقع شده است، شناخته شده ترین موسسه آموزشی در دنیا محسوب می گردد. این دانشگاه در سال 1636 میلادی تاسیس شده و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در کشور آمریکا به شمار می آید.

در حال حاضر، قریب به 21 هزار دانشجو در هاروارد حضور دارند که از این تعداد، یک چهارم آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. به همان مقدار که کیفیت آموزشی و اعتبار مدارک دانشگاهی هاروارد بالا است، از شهریه سنگینی نیز برخوردار است. اما خوشبختانه وجود مواردی از جمله وقف اقتصادی و یاری هزینه های متعدد تحصیلی به دانشجویان کم توان اقتصادی یاری فراوانی خواهد نمود.

گفتنی است که سیستم منحصر به فرد کتابخانه هاروارد از 79 کتابخانه مجزا تشکیل شده که بزرگترین کتابخانه تحصیلی در سراسر دنیا محسوب می گردد. این در حالی است که افراد بسیار مشهوری از جمله هشت رئیس جمهور آمریکا، 158 برنده جایزه نوبل، 14 برنده جایزه تورینگ و 62 میلیارد زنده دنیا جزو فارغ التحصیلان این دانشگاه خوش نام محسوب می شوند.

بعلاوه، این موسسه آموزشی از معروفیت زیادی در زمینه هنر، علوم انسانی، علوم و تکنولوژی برخوردار است.

دانشکده فناوری کالیفرنیا CalTech

علیرغم تعداد نسبتاً کم دانشجویان این موسسه آموزشی، کل تک یا همان دانشگاه کالیفرنیا از تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان و موسسات پیروز از جمله 39 برنده جایزه نوبل، شش برنده جایزه تورینگ و 4 برنده مدال فیلدز برخوردار است.

در حال حاضر، در حدود 2200 دانشجو در این موسسه آموزشی حضور دارند و پردیس اصلی آن در منطقه پاسادنا در نزدیکی لس آنجلس واقع شده که 124 هکتار وسعت دارد. این در حالی است که تقریباً تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی در محیط پردیس دانشگاه زندگی می نمایند.

بد نیست بدانید که در میان 6 دانشکده کالیفرنیا، تمرکز ویژه ای در بخش علوم و مهندسی وجود دارد. بعلاوه گفتنی است که در کنار تعداد زیادی از برندگان جایزه نوبل و محققان برتر در دنیا، دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیلان پیروز پرشماری در زمینه سیاست و مشاوران عمومی خصوصاً در زمینه علوم، فناوری و انرژی داشته است.

یکی از آمارهای جالبت کل تک این است که بخش زیادی از دانشجویان در حال تحصیل در این موسسه آموزشی علاقه زیادی به ادامه تحصیلات خود تا سطح PhD دارند و این موضوع به یک فرهنگ محبوب در میان دانشجویان بدل شده است.

دانشکده فناوری ماساچوست MIT

یکی دیگر از برترین دانشگاه های آمریکا که به خوبی فرهنگ ارزشمند کارآفرینی فارغ التحصیلان را ترویج می دهد و بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه اکنون در شرکت های بزرگی نظیر اینتل و دراپ باکس مشغول به کار هستند.

جالب است که بسیاری از رشته های تحصیلی کارشناسی و تکمیلی در MIT به طور کامل از هم مجزا نبوده و امکان شرکت در بعضی از دوره ها در هر سطح وجود دارد. این در حالی است که فرایند پذیرش تحصیلی این دانشگاه برای مقطع کارشناسی بسیار سخت و نفس گیر بوده و تنها 8 درصد از متقاضیان در هر سال مورد پذیرش نهایی قرار می گیرند.

بنابر آمار، 33 درصد از 11 هزار دانشجوی مستقر در MIT دانشجویان بین المللی هستند که از 154 کشور دنیا به این محل آمده اند. بد نیست بدانید که افراد مشهوری نظیر فضانورد (باز آلدرین)، دبیر کل سابق سازمان ملل (کوفی عنان) و فیزیکدان معروف (ریچارد فینمن) از فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند.

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

این موسسه آموزشی معروف، یکی دیگر از برترین دانشگاه های آمریکا محسوب می گردد که در واقع یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در منطقه خلیجی سن فرانسیسکو است.

این موسسه بخشی از سیستم دانشگاهی کالیفرنیا بوده و یکی از قدیمی ترین پردیس ها محسوب می گردد که در سال 1868 تاسیس شده است. برکلی فهرست بلند بالایی از افراد مشهور را در خود جای داده که از میان آنها می توان به 107 برنده جایزه نوبل، 25 برنده جایزه تورینگ، 14 برنده مدال فیلدز، 28 برنده جایزه وولف، 103 مک آرتور، 25 جایزه پولیتزر، 19 جایزه اسکار و 207 مدال المپیک اشاره نمود.

رنگ های رسمی برکلی آبی و طلایی است. آبی نشان دهنده آسمان و اقیانوس منطقه کالیفرنیا و رنگ طلا نماد استان طلایی کالیفرنیا است. در حال حاضر بیش از 1000 گروه دانشجویی در این دانشگاه وجود دارد که حوزه های مختلفی از جمله ورزش، سیاست، هنر و صنایع دستی را پوشش می دهد.

اگر تمایل به تحصیل در خارج از کشور و پذیرش از برترین دانشگاه های آمریکا دارید، توصیه می کنیم که حتماً از خدمات ارزیابی آنلاین و مشاوره تحصیلی تخصصی خبرنگاران در این زمینه بهره ببرید تا متناسب با رشته، مقطع تحصیلی و اندازه بودجه تان، برترین گزینه ها در اختیار شما قرار داده گردد.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2146

به "برترین دانشگاه های آمریکا 2021 کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های آمریکا 2021 کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید