بازطراحی موتور بمب افکن های بی 52 به وسیله رولزرویس

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، هواپیماهای بی 52 یکی از ابزار مؤثر ارتش آمریکا در دوره جنگ سرد بودند و رولزرویس با غلبه بر شرکت هایی مانند جنرال موتورز و پرات و ویتنی توانست موتور توربوفن اف - 130 خود را برای نصب بر روی این هواپیمای غول پیکر طی سه دهه آینده ارائه دهد.

بازطراحی موتور بمب افکن های بی 52 به وسیله رولزرویس

از فراوری نسل اول این هواپیماها حدود 70 سال می گذرد ولی با بازمهندسی و ارتقای طراحی موتور و تجهیزات هواپیماهای مذکور از آنها برای حمل مجموعاً 32 هزار کیلوگرم انواع تسلیحات متعارف و هسته ای در دنیا استفاده شده است. هم اکنون 76 هواپیمای بی 52 اچ در دنیا در حال استفاده است و 12 هواپیمای دیگر هم به صورت ذخیره آماده استفاده است.

نسل نو هواپیماهای بی 52 با نسل اولیه آنها که در سال 1955 عرضه شدند، تفاوت اساسی دارند. بر روی نسل نو آنها تجهیزات پیشرفته الکترونیکی، سیستم های توزیع کننده سلاح و غیره نصب شده و هشت موتور و 42 قطعه تازه برای هر هواپیمای بی 52 در نظر گرفته شده که ارزش مادی اجرای این طرح 2.6 میلیارد دلار است.

مدل نظامی شده موتور اف -130 که بر روی این بمب افکن ها نصب می گردد و قبلاً نسخه ای دیگر از این موتورها بر روی هواپیماهای جت تجاری گلف استریم جی 650 نصب شده بودند.

این موتور با قدرت رانش 16900 پوندی دارای پنکه های 130 سانتیمتری است که مجهز به پره های تیتانیومی، توربین های دومرحله ای و کمپرسور محوری اچ پی هستند.

سیستم احتراق پیشرفته این موتور بازده بیشتری دارد و پرواز این هواپیما را بدون احتیاج به سوخت گیری برای مدت بیشتری ممکن می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1995

به "بازطراحی موتور بمب افکن های بی 52 به وسیله رولزرویس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازطراحی موتور بمب افکن های بی 52 به وسیله رولزرویس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید