باند فروشندگان مدرک تحصیلی در فضای مجازی دستگیر شدند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: یک باندی را مدتی پیش که در کانال تلگرامی اقدام به مدرک فروشی می کردند را شناسایی و دستگیر کردیم.

باند فروشندگان مدرک تحصیلی در فضای مجازی دستگیر شدند

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، سرهنگ رامین پاشایی، رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در تبادل نظر با خبرنگاران درباره مدرک فروشی در فضای مجازی، اظهار کرد: بر اساس رصد فضای مجازی و گشت های سایبری که همکاران ما در پلیس فتا داشتند و همچنین شکایت های متعددی که به پلیس فتا داده شده بود با یک پدیده جدیدی در فضای مجازی کشورمان روبرو شدیم و افراد سودجو با تبلیغات مختلف در شبکه های اجتماعی اعلام می نمایند که مدرک تحصیلی را به فروش می رساند.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا توضیح داد: پرونده هایی در این خصوص داشته ایم و وزارت علوم نیز رصد هایی را داشته و به پلیس فتا نیز ارجاع دادند این مدارک تحصیلی که افراد در فضای مجازی به فروش می رسانند عمدتاً فاقد وجاهت قانونی است و با استعلام ساده معین می گردد که هیچ اعتباری ندارد.

وی با اشاره به اینکه یک باندی را مدتی پیش که در کانال تلگرامی اقدام به مدرک فروشی می کردند را شناسایی و دستگیر کردیم، اضافه نمود: این باند هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ پاشایی اعلام نمود: مدرک فروشی در فضای مجازی جرم است قانونگذار برای آن مجازات معین نموده است و پرونده های در این خصوص به مراجع قضایی ارجاع شده است، اما نکته قابل توجه این است که بیشتر افرادی که این مدارک را تحویل می دهند فاقد وجاهت قانونی است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1707

به "باند فروشندگان مدرک تحصیلی در فضای مجازی دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باند فروشندگان مدرک تحصیلی در فضای مجازی دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید