برداشت برنج در ایرانشهر از مرز 400 تن گذشت

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از شروع برداشت برنج در این شهرستان تا کنون افزون بر 400 تن محصول برداشت شده است.

برداشت برنج در ایرانشهر از مرز 400 تن گذشت

به گزارش خبرنگاران از زاهدان ، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهارداشت: بارندگی های اواخر سال گذشته و سال جاری سبب شده کشاورزان ایرانشهری با استفاده از آب مازاد رودخانه دامن و قنوات کشت برنج را به طور 100درصد افزایش دهند.

وی با بیان اینکه کار کاشت و برداشت برنج در ایرانشهر از اوایل دیماه شروع شده و تا نیمه آذر ادامه دارد اضافه نمود:از هر هکتار اراضی منطقه سه تن برنج برداشت می گردد.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه پیش بینی می گردد بیش از 900 تن محصو شلتوک برداشت و به بازار مصرف عرضه گردد گفت: با شروع برداشت برنج در این شهرستان اشتغال نیز رونق گرفته و بیش از 300نفر در سطح این شهرستان مشغول بکار شدند.

وی ارقام برنج کشت شده را عنبر بو، صدری، ندا و نعمت مطرح نمود و اظهارداشت: برنج تولیدی ایرانشهر علاوه بر مصرف داخل شهرستان به دیگر نقاط سیستان و بلوچستان نیز عرضه می گردد.

فیاضی اضافه نمود: ایرانشهر با داشتن آب و هوای مناسب یکی از منطقه ها حاصلخیز سیستان وبلوچستان است بطوری که در چهار فصل سال می توان از اراضی این شهرستان محصولات فصلی و غیرفصل برداشت کرد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2103

به "برداشت برنج در ایرانشهر از مرز 400 تن گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت برنج در ایرانشهر از مرز 400 تن گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید