تمسخر وسیع ترامپ توسط آمریکایی ها به دلیل درخواست فناوری 6جی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، آمریکا درحالی که از آسیا و اروپا درزمینهٔ توسعه فناوری نسل پنجم تلفن همراه 5G عقب افتاده، ترامپ در توئیتی اعلام نمود نه 5G بلکه 6G می خواهد!

تمسخر وسیع ترامپ توسط آمریکایی ها به دلیل درخواست فناوری 6جی

به گزارش خبرنگاران، ترامپ در توئیت خود چنین نوشت: در ایالات متحده در اسرع وقت فناوری 5Gمی خواهم یا حتی 6G. بسیار قدرتمند است، سریع تر و حتی هوشمندتر از استانداردهای موجود. کمپانی های آمریکایی باید اقدامات خودبرای توسعه و پیاده سازی را افزایش دهند، یا اینکه از دیگران، یعنی چین عقب بیفتند.هیچ دلیلی وجود ندارد که ما از آن ها عقب بیفتیم....

...آینده بسیار روشن است. من می خواهم ایالات متحده در این رقابت برنده گردد، نه با مسدود کردن فناوری های پیشرفته ترشاید منظورش 5G هوآوی باشد. ما باید در هر چیزی، به خصوص وقتی پای فناوری در میان باشد، رهبراول و سرآمد باشیم.

کارشناسان و البته کاربران در شبکه های اجتماعی حرف های رئیس جمهور را به باد تمسخر گرفته و بعضی گفتند ما 8G و 10G و ... می خواهیم.ترامپ پیش تر ادعا نموده بود که بیش از هر کس دیگری آی تی می داند

سی ان ان در گزارشی از رونمایی از گوشی گلکسی اس 10 فایوجی سامسونگ نام برد و اظهار داشت به دلیل فقدان توسعه شبکه 5G این گوشی در بسیاری از نقاط آمریکا قابل استفاده نیست.

بر این اساس اپراتور ورایزون در ساکرامنتو کالیفرنیا، لس آنجلس، هوستون و ایندیاناپلیس تجهیزات فایوجی را توسعه می دهد و AT&T فقط چند شهر را پشتیبانی نموده و اسپرینت و تی موبایل که باهم ادغام می شوند، در کوشش برای توسعه فایوجی هستند.

به نوشته سی ان ان آسیا رتبه اول توسعه 5G را دارد و حتی اروپا نیز از آمریکا در این زمینه توسعه یافته تر است.

به هرحال ترامپ فکر نموده با یک دستور کوچک می توان چنین فناوری ای را توسعه داد، درحالی که مقدمات سخت افزاری آن اغلب در دست چین و بعضاً کره و بعضی اروپایی ها مانند نوکیا و .... بوده و ترامپ به دلیل ایجاد جنگ تجاری با چین و متهم کردن هوآوی و ZTE به جاسوسی، عملاً تیشه به ریشه این فناوری در آمریکا زده است و حالا بدون پیاده سازی 5G، تقاضای 6G نموده است و به همین خاطر است که مورد تمسخر کاربران آمریکایی قرارگرفته است.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 298

به "تمسخر وسیع ترامپ توسط آمریکایی ها به دلیل درخواست فناوری 6جی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمسخر وسیع ترامپ توسط آمریکایی ها به دلیل درخواست فناوری 6جی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید