فراوری مک بوک و آیپد ممکن است در اثر کمبود جهانی تراشه به تأخیر بیفتد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به نظر می رسد که کمبود قطعات لازم در صنعت تکنولوژی در حال تأثیر گذاشتن بر روی اپل است. گزارش هایی به تازگی منتشر شده اند که نشان می دهند این کمبود قطعات غول دنیای تکنولوژی را مجبور نموده است تا سفارش های مربوط به مونتاژ مک بوک و آیپد را به تأخیر بیندازد.

فراوری مک بوک و آیپد ممکن است در اثر کمبود جهانی تراشه به تأخیر بیفتد

با وجود اینکه تصور می شد شرایط اپل در مقایسه با دیگر رقیبان خود در روبروه با کمبود تراشه در دنیا بهتر است، اما به نظر می رسد که این شرایط باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای اپل هم شده است.

اطلاعات منتشر شده توسط نشریه Nikkei Asia نشان می دهند که اپل مجبور است فراوری بعضی مدل های مک بوک و آیپد را به دلیل کمبود تراشه در دنیا، به تأخیر بیندازد. البته باید گفت که در این گزارش اشاره ای به مدل مک بوک و آیپد که فراوری آن ها به تعویق خواهد افتاد، نشده است.

به نظر می رسد که رخ دادن این اتفاق در دنیا بر روی مرحله نهایی مونتاژ که قطعات بر روی مدار ساخته شده قرار می گیرند، تأثیر می گذارد. این اطلاعات توسط یکی از منابع افشا نماینده اطلاعات منتشر شده که نامی از آن فاش نشده است.

گزارش های منتشر شده نشان می دهند که اپل بخش نامشخصی از سفارش های مربوط به تهیه قطعات را به تأخیر انداخته و این سفارش ها را از نیمه اول، به نیمه دوم سال 2021 منتقل نموده است. با این وجود باید بگوییم که گویا آیفون با وجود تقاضای بالا از طرف کاربران از این مشکل جان سالم به در برده است.

با این وجود منابع اطلاعاتی Nikkei Asia عنوان می نمایند که آیفون هم در حال گذراندن شرایط سختی است. در گذشته تصور می شد که اپل به دلیل توانایی در فراهم کردن قطعات لازم خود در حجم های بسیار بالا، در دراز مدت حتی از کمبود قطعات در دنیا سود خواهد برد.

یکی از تحلیلگران Wedbush پیش بینی نموده بود که اپل به صورت بالقوه حجم بسیار زیادی از قطعات را در انبار خود دارد تا بتواند با این بحران پیش آمده ناشی از کمبود قطعات به شکل بهتری روبرو گردد.

منبع: Appleinsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1775

به "فراوری مک بوک و آیپد ممکن است در اثر کمبود جهانی تراشه به تأخیر بیفتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری مک بوک و آیپد ممکن است در اثر کمبود جهانی تراشه به تأخیر بیفتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید