صفر تا صد خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، انتخاب و خرید دوربین مداربسته، یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از کاربران است که می بایست در هنگام خرید آن، معیارهای مختلفی را در نظر داشته باشند تا انتخاب و خرید دوربین مداربسته به درستی صورت گیرد و بیشترین کارآیی و بهره وری حاصل گردد.

صفر تا صد خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا

برند داهوا، یکی از با کیفیت ترین و محبوب ترین برندهای دنیای نظارت تصویری است و کاربران با خرید دوربین مداربسته داهوا می توانند به تامین تمام احتیاجها و توقعات مورد نظر خود دست یابند.

در ادامه نکات حائز اهمیت را در مورد خرید و نصب دوربین مداربسته ارائه خواهیم کرد تا بتوانید به آسانی مراحل خرید و نصب را در کمترین زمان ممکن انجام دهید و با نظارت و کنترل دقیق تر، امنیت بیشتری را برای محیط پیرامون خود، فراهم آورید.

چه قابلیت هایی در خرید دوربین مداربسته داهوا حائز اهمیت است؟

در هنگام خرید دوربین مداربسته داهوا، می بایست قابلیت ها، احتیاجها و بودجه خود را به نصاب و یا فروشنده تجهیزات نظارت تصویری اعلام نمایید تا مناسب ترین محصول را به شما معرفی کنند.

حال در ادامه نکات قابل توجهی را در مورد انتخاب دوربین مداربسته داهوا را ارائه خواهیم کرد :

اصلی ترین نکته، توجه به رزولوشن دوربین مورد نظر است. همانطور که می دانیم، دوربین های مداربسته داهوا دارای رزولوشن های مختلفی هستند که هر یک می توانند به عنوان یک راه حل مناسب برای پروژه های متعددی باشند.

به صورت کلی، محیط های حساسی چون اصناف طلا و جواهر، محیط های نفت و گازی و پالایشگاهی، صندلی های سوخت، مجتمع های عظیم تجاری و ... احتیاجمند نصب دوربین مداربسته داهوا با رزولوشن بالا می باشند و دوربین ها با رزولوشن پایین یا متوسط نمی توانند شما را به سطح توقعات خود نزدیک سازند.

دوربین مداربسته داهوا نیز به صورت تحت شبکه و بستر آنالوگ عرضه می شود. بستر آنالوگ آن شامل تکنولوژی های CVBS (آنالوگ ابتدایی) و HDCVI می شود اما به علت کیفیت پایین و قابلیت های محدود، دوربین آنالوگ اولیه از چرخه فراوری نه تنها داهوا بلکه از چرخه فراوری برندهای دیگر خارج شده است.

حال این سوال پیش می آید کارآیی دوربین های HDCVI بیشتر است و یا IP؟ دوربین های تحت شبکه و HDCVI متناسب با نوع پروژه، دارای کارآیی های خاص خود هستند.

دوربین های تحت شبکه به علت ارائه تصاویر با کیفیت و قابلیت های خاصی که ارائه می دهند، در بسیاری از پروژه هایی که جزئیات و بررسی رفتار انسان ها حائز اهمیت است، بسیار پرکاربرد هستند، توجه داشید که خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا با قابلیت تحت شبکه احتیاجمند صرف هزینه های بیشتری نسبت به دوربین مداربسته HDCVI است، همچنین نصب و راه اندازی آن نیز پیچیده تر است و احتیاجمند صرف زمان بیشتری است.

از دیگر نکات حائز اهمیت در خرید دوربین مداربسته داهوا، توجه به اصالت کالا و شرکت خدمات گارانتی آن است چرا که محصولات این برند توسط شرکت های مختلفی با قیمت های پایین تر از حد معمول فروخته می شوند و هیچ شرکت معتبری آن ها را پشتیبانی نمی کند و یا به صورت غیر مجاز وارد کشور شده اند و هیچ خدمات پشتیبانی فنی و گارانتی ندارند. اگرچه قیمت یک فاکتور مهم در خرید دوربین مداربسته است، اما بهتر است که خرید محصول تنها بر مبنای قیمت نباشد تا محصولی مناسب انتخاب کنید.

شرکت فراگستر الکترونیک عظیمترین مرجع دوربین مداربسته در ایران، به عنوان کننده معتبر شرکت داهوا در ایران با ارائه محصولات متنوع داهوا همراه با خدمات پشتیبانی و گارانتی معتبر خود، دغدغه ها و نگرانی های کاربران را کاهش داده است.

از دیگر نکات کاربردی و مهم پیش از خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا، انتخاب محصول بر مبنای نوع پروژه و کاربرد مورد نظر می باشد.

شرکت داهوا، برای هر کاربرد و احتیاجی یک سری محصول انحصاری ارائه نموده است که می توان با استفاده از آن ها، تمام احتیاجهای امنیتی و نظارتی خود را تامین کرد.

می توان به منظور پلاک خوانی و ثبت پلاک از دوربین های ANPR داهوا، برای حفظ امنیت محیط های نظامی، پالایشگاهی و صندلی های سوخت و پیشگیری از آتش سوزی های مهیب نیز از دوربین های حرارتی استفاده کرد و یا به منظور تشخیص و شناسایی چهره ها از دوربین های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) که به دوربین مداربسته Face Recognition معروف هستند استفاده نمود.

توجه داشته باشید که اگر محیط نصب در معرض رطوبت، گرد و غبار و باران و برف قرار گرفته است، حتما دوربینی انتخاب شود که از قابلیت های IP66 و IP67 پشتیبانی کند.

نصب دوربین مداربسته داهوا در چه امکانی ضرورت دارد؟

امروزه خرید دوربین مداربسته در هر محیطی که امکان ورود افراد غیر مجاز وجود دارد و یا تردد افراد زیاد است، لازم است.

در حال حاضر، دوربین های مداربسته در محیط هایی چون: منازل، مجتمع های مسکونی، فروشگاه ها، مجتمع های تجاری، مهدکودک ها، مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه ها، صندلی های سوخت، ادارات، مراکز درمانی و بیمارستان ها، پالایشگاه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید دوربین مداربسته داهوا می تواند امکانات زیر را برای شما فراهم آورد:

ارائه قابلیت انتقال تصویر، به طوری که شما می توانید از راه دور و کیلومترها آن طرف تر با تامین اینترنت مناسب، تصاویر محیط پیرامون خود را بر روی گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی خود ببینید.

امکان جست و جو دقیق و سریع تصاویر در بازپخش بر مبنای رویداد خاص، زمان بندی خاص و ...

امکاناتی چون: بررسی حرکات انسان ها چون: عبور از خط یا ورود به منطقه ممنوع، تردد پیش از حد در یک محیط خاص و همچنین جا ماندن اشیا، تغییر صحنه و ... را می تواند فراهم آورد و به وسیله اعلاناتی چون : آژیر، ارسال ایمیل و یا اعلان بر روی نرم افزارهای انتقال تصویر، کاربران را آگاه سازند.

و ...

نصب دوربین مداربسته داهوا چگونه انجام می شود؟

مرحله نصب و راه اندازی، مهم ترین مرحله پس از خرید دوربین مداربسته داهوا است که می بایست به درستی و بر مبنای استانداردها اجرا شود. توصیه می شود که این مرحله توسط یک فرد حرفه ای یا نصاب حرفه ای دوربین مداربسته انجام شود.

نکات مهم نصب دوربین مداربسته داهوا، عبارتند از :

جانمایی مناسب دوربین و رعایت اصل پوشش، به طوری که تمام محیط های مورد نظر کاربران توسط دوربین ها پوشش داده شود که یک نصاب حرفه ای با مراجعه به محل نصب، می تواند تعداد و مدل های مورد احتیاج را معین نماید.

از دیگر نکات مهم نصب، رعایت اصول و استانداردهای کابل کشی است، یعنی می بایست توجه داشت که این کابل ها در معرض امواج الکترومغناطیسی یا برق فشار قوی قرار نگیرند و در فواصل استانداردی مورد استفاده قرار گیرند، همچنین از مرغوب ترین نوع کابل در نصب دوربین ها استفاده شود تا احتمال قطع و وصلی و از دست رفتن تصاویر به حداقل برسد.

توجه داشته باشید که محل قرارگیری دستگاه ذخیره ساز، محلی باشد که دسترسی افراد غیر متفرقه به آن غیر ممکن باشد چرا که به دلیل قرارگیری هارد درون دستگاه ذخیره ساز، ممکن است که این دستگاه به سرقت برود و تمام اطلاعات و تصاویر از دست بروند.

احتیاج است که نصاب تمام تنظیمات لازم را بر روی دستگاه ذخیره ساز و دوربین ها را اعمال کند تا بیشترین بهره وری از آن ها به عمل آید.

یکی دیگر از مراحل مهم در راه اندازی سیستم دوربین مداربسته، انتخاب رمز مناسب است تا امنیت این محصولات تا حدی تامین شود، توصیه می شود که پس از خروج نصاب از محل، رمزهای این محصولات توسط شما تعویض شود.

برطرف مسائل احتمالی پس از نصب دوربین دوربین مداربسته داهوا

بسیاری از افراد نگران برطرف عیوب و اشکالات پس از نصب هستند، شرکت فراگستر با ارائه خدمات پشتیبانی فنی و گارانتی، این نگرانی و دغدغه را به حداقل رسانده است و در صورت هر گونه مشکل و اختلال در مورد محصولات داهوا با گارانتی فراگستر، می توانید با تماس با بخش پشتیانی فنی و گارانتی، اقدامات لازم را در مورد برطرف عیب انجام دهید و در صورت احتیاج، محصول مورد نظر را به بخش گارانتی شرکت ارسال نمایید.

کلام آخر در مورد صفر تا صد خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا

همانطور که توضیح دادیم، در خرید دوربین مداربسته داهوا می بایست نکات بسیاری را در نظر داشت که مهم ترین آن ها که انتخاب محصول بر مبنای کاربردها، گارانتی محصول، کیفیت و رزولوشن آن می باشد. توصیه می شود که موارد ذکر شده را به عنوان فاکتورهای اصلی خرید خود قرار دهید.

همچنین نکات حائز اهمیتی را در مورد نصب دوربین مداربسته داهوا را ارائه کردیم، تا با یاری دریافت از نصاب حرفه ای و اطلاع از آن نکات، مسائل و اختلالات پس از نصب به حداقل برسد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1667

به "صفر تا صد خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید