تویوتا RAV4 مدل 2019؛ وحشی تر و مجذوب کننده تر از همواره!
به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران - امین نقی زاده: رقابت در بازار جهانی بسیار داغ و نفس گیر بوده و استقبال مشتریان و خریداران خودرو از SUV ها و CUV ها باعث شده است که کمپانی های مختلف، علاوه بر ساخت خودرو های هاچ بک و پنج درب؛ به فکر ساخت خودرو های شاسی بلند و کراس اوور باشند و با این عمل سهم خود را در بازار های مختلف جهانی افزایش دهند.
کمپانی های بزرگ برای رسیدن به اهداف خود و رقابت با یکدیگر، همیشه به فکر استفاده بیشتر از تکنولوژی بوده و به امنیت و طراحی داخلی محصولاتشان اهمیت فراوانی می دهند. این موضوع را می توان به وضوح در بازار آمریکای شمالی دید! جایی که رقابت بسیار سخت بوده و کمپانی ها برای بقا می جنگند!
یکی از کمپانی های مذکور تویوتا است. اندازه فروش سدان های این کمپانی ژاپنی در بازار آمریکای شمالی بسیار خوب بوده؛ اما در زمینه ساخت و فروش خودرو های شاسی بلند و کراس اوور عملکرد ضعیفی در آمریکای شمالی داشته و برای جبران ضعف های خود در برابر محصولات کمپانی هایی مانند هوندا و مزدا؛ مدل 2019 تویوتا RAV4 را عرضه نموده است. تویوتا طراحی RAV4 را کمی تغییر داده و کابین آن بسیار راحت و آرامش بخش است. در تویوتا RAV4 نو طیف وسیعی از تکنولوژی های ایمنی به شکل استاندارد در اختیار سرنشینان قرار می گیرد.
تویوتا امیدوار است که RAV4 نو، مدل CR-V از محصولات کمپانی هوندا را شکست داده و به تنهایی با مزدا CX-5 به رقابت بپردازد؛ بنابراین بهتر است که کمی بیشتر با مدل 2019 تویوتا RAV4 آشنا شده و چگونگی رقابتِ تویوتا با رقبای همیشگی خود را ببینید!
قیمت
برای رقابت در بازار آمریکای شمالی باید به قیمت محصولات مختلف توجه داشت و برترین قیمت ممکن را برای پیروزی در برابر محصولات متنوع سایر کمپانی ها انتخاب کرد. به همین منظور تویوتا قیمت نسخه پایه و استاندارد تویوتا RAV4 نو را 25500 دلار اعلام نموده است.
ولی قیمت این خودرو در بازار آمریکای شمالی نسبت به محصولاتی مانند؛ جیپ چروکی (25490 دلار)، هوندا CR-V (24350 دلار)، مزدا CX-5 (24350 دلار)، کیا اسپورتج (23750 دلار)، فورد Escape (24105 دلار)، نیسان Rogue (24920 دلار)، شورلت Equinox (23800 دلار) و هیوندای سانتافه (24250 دلار) بیشتر است.
علاوه براین برای خرید مدل های بالاتر تویوتا RAV4 نو باید بیش از 33500 دلار پرداخت نموده و از سیستم نو torque-vectoring تمام چرخ تویوتا بهره برد. بعلاوه با پرداخت 1400 دلار می توان از گرمکن فرمان و گرمکن صندلی های جلو و عقب استفاده کرد.
شما با پرداخت 580 دلار از سیستم ناوبری و پکیج صوتی JBL استفاده نموده و اگر دوربین 360 درجه، شارژر بی سیم و... را می خواهید؛ باید 1025 دلار دیگر به کمپانی تویوتا پرداخت کنید!
البته این تازه آغاز داستان بوده و برای خرید RAV4 Limited باید 39034 دلار پرداخت نموده و حتی برای در اختیار داشتن کف پوش های اختصاصی RAV4 باز هم دست به جیب شده و 269 دلار دیگر پرداخت کنید!
طراحی
طراحی RAV4، 2019 نسبتا مجذوب نماینده است. این خودرو برخلاف نسل قبلی خود؛ اکنون دارای شخصیت بوده و توان رقبات با محصولات مختلف کمپانی های حاضر در بازار آمریکای شمالی را دارد. طراحان RAV4 ظاهر بیرونی مدل قبلی را تقریبا حفظ نموده اند؛ اما با تغییراتی کوچک و هدفمند، یک خودروی مجذوب نماینده ساخته و با الهام از 4Runner به جنگ رقبا می روند.
شکل و شمایل 2019 RAV4، نسل قدیم شاسی بلند های لکسوس را به یاد ما آورده و پوشش پلاستیکی سپر ها و... نشانی از ارزانی RAV4 تویوتا است. به طور کلی ظاهر بیرونی RAV4 به ما می گوید که آن یک خودروی قدرتمند بوده و آماده رقابت است!
از ظاهر بیرونی RAV4 نو عبور نموده و نگاهی به داخل کابین این محصول مالی می اندازیم. طراحی کابین RAV4 بسیار لذت بخش بوده و صندلی ها بسیار راحت هستند. فرمان کوچک بوده و لبه های ضخیم و مناسبی دارد. از چرم مصنوعی برای تزئین داشبورد و درب های RAV4 استفاده شده و برروی صندلی های آن نیز یک روکش چرم مصنوعی کشیده شده است. در مجموع باید گفت که وقتی پشت فرمان RAV4 نو می نشینید؛ انگار در کابین یک هواپیما قرار گرفته اید و همه چیز خوب و ایده آل است.
راحتی
تویوتا RAV4 نو بسیار جادار بوده و سرنشینان فضای خوبی در اختیار دارند. فضای سرنشینان صندلی جلوی RAV4 بسیار خوب و بزرگ است. طراحی صندلی های این قسمت بهبود یافته وخریداران RAV4 توان سفارش گرم کن و و سردکن برای آن ها را دارند. ردیف دوم صندلی های RAV4 نیز بسیار جادار بوده و فضای بسیار خوبی دارد. درب ها بزرگ بوده و پیاده و سوار شدن بر RAV4 به آسانی انجام می گیرد. در مجموع نمی توان از راحتی صندلی ها و جاداری فضای کابین RAV4 چشم پوشید و از آن شکایت کرد. بعلاوه هیچ صدای آزاد دهنده ای در محیط داخلی RAV4 نو شنیده نشده و پیشرانه 2.5 لیتری تویوتا کاملا بی صداست.
علاوه براین حجم فضای صندوق عقب تویوتا RAV4 نو 37.5 فوت مکعب بوده و با خواباندن صندلی های عقب، این فضا به 69.8 فوت مکعب می رسد.
این فضا کمتر از هوندا CR-V و هیوندای سانتافه بوده و بیشتر از خودرو هایی مانند مزدا CX-5 و فورد Escape است.
فناوری
در تویوتا RAV4، 2019 از آخرین نسخه سیستم تفریح تویوتا Entune 3.0 استفاده شده و یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی برروی داشبورد آن قرار گرفته است.
این صفحه نمایش از دکمه های فیزیکی نیز برخوردار بوده و کار کردن با آن بسیار ساده و راحت است. این دکمه های فیزیکی به سرنشینان یاری می نمایند که به آسانی به بخش های مختلف سیستم تفریح تویوتا سرزده و از آن استفاده نمایند.
کیفیت صفحه نمایش مذکور در طول روز و شب بسیار مناسب بوده و کیفیت آن تغییر قابل توجهی ندارد.
بعلاوه امکان استفاده از Apple CarPlay به شکل استاندارد در RAV4 وجود دارد؛ اما متاسفانه امکان استفاده از Android Auto در RAV4 نو وجود نداشته و این امیدواری وجود دارد که سیستم مذکور در آینده به تویوتا RAV4 بیاید.
عملکرد
تویوتا RAV4، 2019 برای رانندگی روزمره و سپری کردن لحظات در ترافیک های طولانی بسیار مناسب است. قلب تپنده این خودروی توانمند را یک پیشرانه مدرن چهار سیلندر با حجم 2.5 لیتر تشکیل می دهد. حداکثر توان پیشرانه مذکور 203 اسب بخار بوده و 184 پوند گشتاور دارد.
این ارقام نه خیلی بد هستند و نه خیلی خوب! در واقع همین ارقام ناچیز باعث شده اند که در هنگام رانندگی با تویوتا RAV4 نو هیچ فشاری برروی خودرو نیامده و پیشرانه به راحتی دستورات شما را اجرا کند. ولی اگر توان سفارش RAV4 نو با یک پیشرانه توربوشارژ وجود داشت؛ قطعا رقبای این خودرو شکست می خوردند!
گیربکس RAV4، 2019 هشت سرعته اتوماتیک بوده و عملکرد بسیار مطلوبی دارد. این گیربکس در هنگام تعویض دنده ها بسیار بی صدا و سریع است. اما اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی درباره عملکرد فنی RAV4، 2019 داشته باشیم؛ باید گفت که این محصول چابکی هوندا CR-V و فرمان تیز مزدا CX-5 را ندارد.
ولی راننده بر RAV4 نو تسلط کافی داشته و به خوبی با آن ارتباط برقرار می نماید. RAV4 در جاده های ناهموار به لطف سیستم چهار چرخ متحرک؛ به خوبی حرکت نموده و نافرمانی نمی نماید.
ایمنی
ایمنی تویوتا RAV4 نو در حدواندازه ایمن ترین محصولات کمپانی ولوو است. این محصول دارای کروزکنترل انطباقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، تشخیص عابر پیاده در نور کم، چراغ های اتوماتیک، سیستم نگهدارنده در خط حرکتی و... است. این امکانات را می توان در خودرویی مانند هوندا CR-V مشاهده کرد.
تا به امروز RAV4، 2019 مورد تست و ارزیبابی دقیق موسسات ایمنی بزرگراه های ایلات متحده آمریکا قرار نگرفته است. ولی با این حال مدل 2018 این محصول بالاترین امتیاز ایمنی را از موسسه ایمنی بزرگراه های ایالات متحده آمریکا دریافت نموده و پنج ستاره شده است. نسل قبلی این محصول در تست NHTSA ضعف هایی در بخش مربوط به سرنشینان عقب داشت؛ اما با توجه تغییرات مدل 2019 این محصول، احتمال دریافت امتیاز Top Safety Pick Plus وجود داشته و RAV4 پنج ستاره NHTSA را حفظ خواهد نمود.
پ
منبع: برترین ها