معروفترین جاذبه های گردشگری قاره اروپا

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، قاره اروپا با تاریخ و فرهنگ غنی خود، دارای بسیاری از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری در سراسر جهان است. از موزه‌ها و گالری‌های هنری مشهور گرفته تا ساختمان‌ها و بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی زیبا و مراکز خرید و تفریحی شلوغ، اروپا مقصدی است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

در این مقاله به معرفی و بررسی 15 معروف‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری قاره اروپا خواهیم پرداخت:

معروفترین جاذبه های گردشگری قاره اروپا

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

1. برج ایفل، پاریس، فرانسه

یکی از معروف‌ترین نمادهای پاریس و فرانسه، برج ایفل است که در سال 1889 به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه بنا شد. این برج 324 متری که در کنار رود سن واقع شده‌است، هر ساله بیش از 6 میلیون بازدیدکننده دارد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اروپا محسوب می‌شود. بازدید از این برج و صعود به بالای آن برای تماشای منظره بی‌نظیر شهر پاریس، تجربه‌ای فراموش نشدنی است.

2. کلیسای جامع میلان، ایتالیا

کلیسای جامع میلان یا دومو دی میلانو، بزرگ‌ترین کلیسای گوتیک جهان است که در شهر میلان واقع شده و یکی از نمادهای اصلی این شهر به شمار می‌رود. این بنای تاریخی در سده‌های 14 و 15 میلادی ساخته شد و دارای معماری بسیار زیبا و طراحی پیچیده‌ای است. تزئینات بی‌شمار، مجسمه‌ها و ویترای‌های رنگین این کلیسا، آن را به یکی از زیباترین بناهای مذهبی در جهان تبدیل کرده‌ است.

3. کلوزونر اشتاتسپارک، وین، اتریش

پارک اشتاتسپارک واقع در وین پایتخت اتریش، بزرگ‌ترین پارک شهری اروپا و یکی از زیباترین پارک‌های جهان است. این پارک در مرکز شهر وین واقع شده و در سال 1780 میلادی بنا شده‌است. کلوزونر به معنای چمن بزرگ، شامل چمن‌ها و درختان زیبای فراوان، نمادهای تاریخی، استخرها، فواره‌ها و البته مجسمه معروف یوهان اشتراوس است که از جاذبه‌های اصلی پارک محسوب می‌شود.

4. موزه لوور، پاریس، فرانسه

موزه لوور بزرگ‌ترین موزه هنری جهان واقع در پاریس است که در سال 1793 تأسیس شد. این موزه مجموعه‌ای غنی و گران‌بها از آثار هنری ارزشمند از جمله نقاشی‌های معروفی چون مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی و تاج‌گذاری ناپلئون اثر جاک لویی داوید را در خود جای داده‌است. علاوه بر آن، مجسمه معروف ونوس میلویی و سنگ نگاره مرموز مرد ایرانی نیز از دیگر جاذبه‌های این موزه محسوب می‌شوند.

5. آکروپولیس آتن، یونان

آکروپولیس یا شهر بالایی آتن، معروف‌ترین جاذبه گردشگری در آتن پایتخت یونان است. این مجموعه باستانی حاوی بناها و آثار تاریخی متعلق به دوران طلایی تمدن یونان باستان است که بر فراز تپه مرکزی آتن واقع شده‌اند. از جمله مشهورترین بناهای آکروپولیس می‌توان به پارتنون، معبد ارکتئوس و تئاتر دیونوسوس اشاره کرد.

6. میدان سن مارکو، ونیز، ایتالیا

میدان سن مارکو در شهر ونیز ایتالیا، یکی از زیباترین و مشهورترین میدان‌های اروپاست. این میدان که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد، از نقاط پربازدید شهر ونیز به شمار می‌رود. کلیسای سن مارکو، برج زنگ دار، کاخ دوج‌ها و موزه‌های متعدد از جمله جاذبه‌های میدان سن مارکو هستند که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند.

7. موزه ارمیتاژ، سن پترزبورگ، روسیه

موزه ارمیتاژ واقع در سن پترزبورگ روسیه، بزرگ‌ترین موزه هنری در این کشور است که در سال 1764 تأسیس شده‌است. این موزه آثار هنری گران‌بهایی از نقاشان بزرگی چون لئوناردو دا وینچی، رافائل، روبنس، رمبراندت و ون گوگ را در خود جای داده‌است. موزه ارمیتاژ با بیش از 3 میلیون اثر هنری، یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود.

8. کلیسای جامع سگوویا، اسپانیا

کلیسای جامع سگوویا یکی از مهم‌ترین بناهای رومانسک اسپانیا است که در شهر سگوویا واقع شده‌است. این کلیسا در قرن شانزدهم میلادی با الهام از کلیسای جامع کلن آلمان بنا شده و دارای یک گنبد بسیار بلند و ظریف است که ارتفاع آن به 118 متر می‌رسد. معماری زیبا، پنجره‌های رنگین و مجسمه‌های زیاد از ویژگی‌های این بنای تاریخی هستند.

9. کولوسئوم، رم، ایتالیا

کولوسئوم، بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر روم باستان در شهر رم ایتالیا است که در سده اول میلادی ساخته شده‌است. این بنای عظیم بیضوی شکل می‌توانست حدود 50 هزار تماشاچی داشته باشد و محل برگزاری مسابقات گوناگون و نمایش‌های گلادیاتوری بوده‌است. کولوسئوم امروزه نمادی از تمدن و قدرت امپراتوری روم به شمار می‌رود و یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی در رم و ایتالیا است.

10. صخره‌های دوور، انگلستان

صخره‌های سفید مشهور دوور واقع در ساحل جنوب شرقی انگلستان، یکی از شاخص‌ترین نمادهای طبیعی این کشور به شمار می‌روند. این صخره‌های چاک‌خورده که از گچ تشکیل شده‌اند، منظره‌ای بکر و زیبا را به وجود آورده‌اند و هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر هستند.قله‌های صخره‌ای، غارها، پرتگاه‌ها و سواحل ماسه‌ای زیبا از مشخصه‌های بارز این منطقه طبیعی هستند.

11. موزه واتیکان، واتیکان، ایتالیا

موزه‌های واتیکان مجموعه‌ای از موزه‌ها و گنجینه‌های هنری در شهر واتیکان هستند که شامل آثار بسیار ارزشمندی از طول تاریخ هنر می‌شوند. موزه‌های مشهور این مجموعه عبارتند از:

  • موزه گرگین: حاوی مجسمه لائوکوون اثر رافائل و نگاره‌های مذهبی نفیس
  • موزه پیو: شامل مجموعه‌ای از هنر مصر باستان
  • موزه کلمنتین: دارای آثار هنری از عصر رنسانس
  • گنجینه سنت پیتر: شامل جواهرات، ظروف و تزئینات مذهبی

موزه‌های واتیکان از مهم‌ترین مراکز نگهداری آثار هنری در جهان هستند.

12. آهنگ هایدپارک، برلین، آلمان

آهنگ هایدپارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های برلین پایتخت آلمان است که در منطقه تیرگارتن واقع شده‌است. این پارک زیبا دارای دریاچه، مجسمه‌ها، باغ وحش و موزه‌ای برای علوم طبیعی است. علاوه بر آن، ستون پیروزی مشهور برلین نیز در این پارک قرار دارد. آهنگ هایدپارک محلی محبوب برای گردش و تفریح شهروندان و گردشگران است.

13. موزه بریتانیا، لندن، انگلستان

موزه بریتانیا بزرگ‌ترین موزه تاریخ طبیعی در جهان است که در سال 1753 در لندن تأسیس شد. این موزه دارای مجموعه‌های عظیم و منحصربه‌فردی شامل بیش از 80 میلیون اثر تاریخی، باستان‌شناسی و قوم‌شناسی است. مهم‌ترین بخش‌های موزه عبارتند از:

  • بخش تاریخ طبیعی با نمونه‌های کم‌نظیر جانوری و گیاهی
  • بخش مصر باستان حاوی مومیایی‌ها و اشیای نفیس
  • بخش ایران باستان دارای آثار هخامنشی و ساسانی

موزه بریتانیا از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن به شمار می‌رود.

14. آبشارهای پلاتاوس، اسلوونی

آبشارهای پلاتاوس در غرب اسلوونی، بزرگ‌ترین و زیباترین آبشارهای اروپا هستند. این آبشارها که روی رودخانه ساوا تشکیل شده‌اند، دارای ارتفاعی بیش از 100 متر هستند و منظره‌ای خیره‌کننده را به وجود آورده‌اند. عرض آبشار اصلی، حدود 150 متر است و آب فراوانی از آن سرازیر می‌شود. پلاتاوس با طبیعت بکر و دست‌نخورده خود، از مقاصد محبوب گردشگری و طبیعت‌گردی در اروپا به شمار می‌رود.

15. آکروپلیس آتن، یونان

آکروپلیس یا شهر بالایی آتن، معروف‌ترین جاذبه گردشگری در آتن پایتخت یونان است. این مجموعه باستانی حاوی بناها و آثار تاریخی متعلق به دوران طلایی تمدن یونان باستان است که بر فراز تپه مرکزی آتن واقع شده‌اند. از جمله مشهورترین بناهای آکروپولیس می‌توان به پارتنون، معبد ارکتئوس و تئاتر دیونوسوس اشاره کرد.

آکروپولیس به عنوان نمادی از شکوه تمدن یونان باستان، همواره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سراسر اروپا بوده است.

در این مقاله به بررسی 15 مورد از معروف‌ترین و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری قاره کهن اروپا پرداختیم. البته فهرست جاذبه‌های دیدنی اروپا بسیار بیشتر از این‌هاست و صدها مورد دیگر وجود دارند که ارزش دیدن را دارا می‌باشند. اما آنچه مسلم است این است که اروپا با تنوع فرهنگی و طبیعی خود، همواره یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری و سفر در سراسر دنیا به شمار خواهد رفت.

انتشار: 9 دی 1402 بروزرسانی: 9 دی 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 518

به "معروفترین جاذبه های گردشگری قاره اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروفترین جاذبه های گردشگری قاره اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید