جزئیات تازه از اهداف دولت افغانستان در فرایند صلح

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سرپرست وزارت خارجه افغانستان پس از سفرهای قطر رئیس جمهور این کشور گفت که اهداف ما در فرایند صلح، رفع موانع برای نهایی سازی دستورکار مذاکرات، کاهش خشونت ها و زمینه سازی برای توافق جامع صلح هستند.

جزئیات تازه از اهداف دولت افغانستان در فرایند صلح

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت که دولت افغانستان در رابطه با تحکیم فرایند صلح با طالبان، 3 هدف عمده و اساسی را دنبال می کند.

وی اضافه کرد که این اهداف عبارتند از: (1) برداشتن موانع از سر راه نهایی سازی دستورکار مذاکرات و آغاز گفت وگوها درباره دستورکار اصلی صلح از جمله آتش بس؛ (2) کاهش خشونت ها و ایجاد میکانیسمی برای بررسی و تشخیص عوامل خشونت و راه های جلوگیری از آن؛ و (3) زمینه سازی برای رسیدن به یک توافق جامع که به صلحی پایدار و فراگیر در افغانستان بیانجامد.

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اتمر ادامه داد که سفر اخیر رئیس جمهور افغانستان و هیئت همراهش به قطر و دیدارش با امیر، صدراعظم و سایر مقامات عالیرتبه قطر و همچنین تیم مذاکراتی دولت با همین هدف صورت گرفت.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان تاکید کرد که تیم مذاکره کننده دولت برای اولویت بندی اهداف و طرز کار خود در چارچوب قانون اساسی و تصمیمات لویه جرگه مشورتی صلح از استقلال کامل برخوردار است و دولت قصد دخالت در کار این تیم را ندارد.

وی در تشریح دیدارهای مقامات افغان با مقامات آمریکایی در سفر به قطر نیز گفت: دو طرف روی آخرین تحولات پیرامون مذاکرات، اهداف و مسئولیت های مشترک، و زمینه سازی برای کاهش خشونت ها و رسیدن به آتش بس فراگیر گفت وگو کردند و درباره افزایش غیرقابل پذیرش خشونت ها ابراز نگرانی نمودند.

اتمر پیش از این نیز درباره اختلافات تیم مذاکره کننده دولت و طالبان برای معین دستورکار مذاکرات گفته بود که از طرف تیم دولت برای طالبان پیشنهادات مختلفی آماده شده و بدون ارائه جزئیات بیشتر ابراز امیدواری کرد که این پیشنهادات مورد پذیرش آن ها قرار گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1420

به "جزئیات تازه از اهداف دولت افغانستان در فرایند صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه از اهداف دولت افغانستان در فرایند صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید