خبرنگاران دهمین طلای اروپایی فرنگی کار سنگین وزن ترکیه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تهران - خبرنگاران - پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال 2021 اروپا در حالی در ورشو پایتخت لهستان در حال برگزاری است که شب گذشته رضا کایالپ فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم ترکیه دهمین مدال اروپایی خود را به گردن آویخت.

خبرنگاران دهمین طلای اروپایی فرنگی کار سنگین وزن ترکیه

به گزارش خبرنگاران، اتحادیه دنیای کشتی در گزارشی در این خصوص نوشت: به طور معمول تیم ها در انتها پیکارها و پس از کسب عنوان به روی سکو برای دریافت عکس های گروهی اقدام می نمایند؛ اما شب گذشته برای تیم ملی ترکیه یک شب عادی نبود و کسی از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی نمی خواست یک روز دیگر صبر نمایند تا پای سکو، عکس دسته جمعی بگیرند. به محض پیروزی رضا کایالپ در ملاقات فینال وزن 130 کیلوگرم برابر یاکوبی کاجایا از گرجستان، اعضای این تیم برای دریافت عکس روی صحنه پریدند و با انگشتان دست خود، عدد 10 را نشان دادند. این یک نشانه بود چرا که کایالپ دهمین عنوان قهرمانی خود را در استادیوم اسپورت توروار ورشو کسب نموده بود.

این پیکارها روز گذشته ادامه پیدا کرد و از پنج طلای ممکن، 2 مدال طلا به روسیه رسید. نمایندگان صربستان، ترکیه و مجارستان نیز هر کدام یک مدال طلا کسب کردند.

کایالپ دارنده مدال نقره المپیک و طلای قهرمانی دنیا برای رسیدن به این رکورد تاریخی مجبور بود تا لحظات آخر صبر کند. اسطوره کشتی فرنگی ترکیه در فینال مقابل کاجایا از گرجستان، همان کشتی گیری که او را در قهرمانی سال 2019 اروپا، شکست داده بود، نهاده شد و در انتها پیروز شد او را 3 بر یک شکست دهد و به مدال طلا برسد. این مدال طلا برای کایالپ 31 ساله در آستانه بازی های المپیک ارزشمند است چرا که نتیجه این وزن در المپیک به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست.

وی خاطر نشان کرد: کسب 10 مدال طلا در 11 فینال مسابقات قهرمانی اروپا احساس بسیار خوب و گام محکمی برای حضور در المپیک توکیو است.

در حالی که 90 روز دیگر به بازی های المپیک توکیو باقی مانده است، دارنده 2 مدال المپیک احساس می نماید که هنوز می تواند پیشرفت کند و برای حضور در مسابقات رنکینگ دار جام پیت لازینسکی به ورشو لهستان بازشود. او گفت: من به پیشرفت خود ادامه خواهم داد. من در لهستان مسابقه خواهم داد تا ببینم چقدر برای توکیو آماده هستم.

یکی دیگر از قهرمانان دنیا و دارنده مدال المپیک تاماش لورینچ مجارستانی بود که آخرین قهرمانی وی در اروپا به سال 2014 بازمی شود، از آن موقع تا به امروز دو مدال برنز در مسابقات قهرمانی 2017 و 2018 کسب نموده است.

رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان اروپا از روز آدینه 3 اردیبهشت ماه در شهر ورشو کشور لهستان در حال برگزاری است و امروز (یکشنبه) با معین شدن نفرات و تیم های برتر به انتها می رسد.

اسامی نفرات برتر پنج وزن نخست به توضیح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- امین صفرشایف (روسیه) 2- اکرم اوزترک (ترکیه) 3 - رودیک مارتچیان (ارمنستان) و الدانیز عزیزلی (جمهوری آذربایجان)

63 کیلوگرم: 1- جامبولات لوکایف (روسیه) 2- طالح ممدوف (جمهوری آذربایجان) 3- الکساندر یورکیانس (لتونی) و ری آبولادزه (گرجستان)

77 کیلوگرم: 1- تاماش لورینچ (مجارستان) 2- یونس باشار (ترکیه) 3- سانان سلیمان اف (جمهوری آذربایجان) و آنتونیو کامنجاسویچ (کرواسی)

87 کیلوگرم: 1- زورابی داتوناشویلی (صربستان) 2- کریل ماسکویچ (بلاروس) 3- ژان بلینیوک (اوکراین) و میلاد علیرضایف (روسیه)

130 کیلوگرم: 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- یاکوبی کاجایا (گرجستان) 3- ادوارد پاپ (گرجستان) و زورابی گدخوری (روسیه)

اسامی نفرات راه یافته به فینال پنج وزن دوم به این توضیح است:

60 کیلوگرم: کرم کمال (ترکیه) - سرگئی امیلین (روسیه)

67 کیلوگرم: ماته نمس (صربستان) - ماتئوس لوسیان (لهستان)

72 کیلوگرم: مالخاز آمویان (ترکیه) - شماگی بولکوادزه (گرجستان)

82 کیلوگرم: رادزیک کولیف (بلاروس) - ادلان آکیف (روسیه)

97 کیلوگرم: موسی اولویف (روسیه) - بالاز کیس (مجارستان)

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1820

به "خبرنگاران دهمین طلای اروپایی فرنگی کار سنگین وزن ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دهمین طلای اروپایی فرنگی کار سنگین وزن ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید