خبرنگاران 12 فروردین سند آزادی و استقلال خواهی ملت ایران است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سنندج - خبرنگاران - رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: 12 فروردین، سند آزادی و استقلال خواهی ملت آزاده ایران است که برای دستیابی به آرمان های مقدس خود با استقامتی خستگی ناپذیر و به برکت خون شهیدان، نور امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت.

خبرنگاران 12 فروردین سند آزادی و استقلال خواهی ملت ایران است

به گزارش خبرنگاران، محسن فتحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی به مردم، گفت: 12 فروردین نماد و تجلی نقش و حضور مردم انقلابی ایران اسلامی در تعیین سرنوشت خود و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که مردم کشورمان با عزمی تاریخی، حماسه ای بزرگ را در سال 1358 رقم زدند.

وی با تاکید بر اهمیت اتحاد و یکدلی در همه جوامع به ویژه جامعه اسلامی، اضافه نمود: یکی از مواردی که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند، اتحاد، انسجام و با هم بودن مردم بود، بنابراین برای تداوم انقلاب نیز باید وحدت و همدلی در جامعه تقویت شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل عدیده انقلاب نوپای ایران در دوران جنگ تحمیلی، اضافه نمود: در دوران دفاع مقدس، مردم با اتحاد، دوستی و مهربانی بسیاری از مسائل را حل کردند و بر دشمن بعثی و حامیان آن پیروز شدند.

فتحی تاکید کرد: با گذشت چهار دهه از عمر با برکت و افتخارآمیز نظام جمهوری اسلامی، امروز با قاطعیت می توان قضاوت کرد که انقلاب اسلامی بر اساس اهداف، آرمان ها و مطالبات خود، ماهیت قدرت های جهانی را به چالش کشیده است.

وی به انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: امروز هر سخنی که مایه یاس و ناامیدی مردم شود محکوم و در راستای حرکت دشمنان خواهد بود، لذا باید تلاش کنیم با ایجاد نشاط در جامعه زمینه مشارکت بیشتر مردم را در انتخابات فراهم کنیم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد، خاطره و آرمان های بلند شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین سلامت و شهدای عرصه امنیت، خدمت و وحدت، بر ضرورت مجاهدت و اهتمام ملی نسبت به تحقق شعار سال 1400 تاکید کرد.

در روز 12 فروردین سال 1358 نتیجه همه پرسی رای به نظام جمهوری اسلامی که با رای آری بیش از 98 درصد مردم همراه بود اعلام شد و از آن زمان به بعد این روز به نام روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1747

به "خبرنگاران 12 فروردین سند آزادی و استقلال خواهی ملت ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 فروردین سند آزادی و استقلال خواهی ملت ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید