خوشنویسی شناسنامه و نماد هویت ایران اسلامی است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، خوشنویسی شناسنامه و نماد هویت ایران اسلامی است.

خوشنویسی شناسنامه و نماد هویت ایران اسلامی است

محمد حیدری، استاد برجسته و پیشکسوت خوشنویسی به مناسبت ثبت پاسداشت هنر خوشنویسی به عنوان هفدهمین میراث ناملموس ایران از سوی سازمان جهانی یونسکو در یادداشتی نوشت:

هنر خوشنویسی در ایران از ریشه دارترین و مقبول ترین هنرهایی است که طول تاریخ و گذر زمان نه تنها از مقبولیت آن نکاست، بلکه در هر مقطع تاریخی با ظهور هنرمندانی مؤلف و تأثیرگذار راه تعالی پیموده و آثار گران سنگی در این گذر تاریخی زینت بخش موزه ها و کتابخانه های معتبر جهان شده است. خوشنویسی با ذات، ضمیر و خمیرمایه وجودی ایرانی ها پیوندی ناگسستنی دارد و انگار بخشی از وجود این مردمان شریف و نجیب است. از این رو است که به عنوان شناسنامه و نماد هویت مردمان ایران زمین معرفی شده است. تاریخ هنر ایران سرشار از یاد، خاطره و آثار استادان و هنرمندان خوشنویسی است که هر کدام به تنهایی می توانند معرف فرهنگ و هنر سرزمینی باشند. بنابراین هر گونه حمایت و پاسداشت از این هنر ملی و هویتی ایرانیان مبین ارج گذاری هنر خوشنویسی و استادان خوشنویس از سوی نهادهای فرهنگی داخلی و بین المللی خواهد بود.

ثبت پاسداشت هنر خوشنویسی به عنوان هفدهمین میراث ناملموس ایران از سوی سازمان جهانی یونسکو موجب افتخار و سپاسگزاری از سازمانهای ذی ربط، میراث فرهنگی و کمیسیون ملی یونسکو ایران است. این رویداد فرخنده را به عموم خوشنویسان کشور تبریک و شادباش عرض می کنم.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2114

به "خوشنویسی شناسنامه و نماد هویت ایران اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشنویسی شناسنامه و نماد هویت ایران اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید