خیابان گلها میزبان معلولان پایتخت

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اولین سرای محله ویژه معلولان در محله شهرک ولی عصر(عج) منطقه 18 فردا در خیابان گلها به بهره برداری می رسد.

خیابان گلها میزبان معلولان پایتخت

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

خبرنگاران- مریم قاسمی: با کوشش شبانه روزی مسئولان شهرداری منطقه 18 اولین سرای محله ویژه افراد معلول و توانیاب با هدف افزایش حضور آنان در فعالیت های اجتماعی و دوری از انزوا و گوشه گیری و همچنین ارتقای سطح مهارت و توانمندی معلولان جامعه فردا صبح با حضور چهره های مختلف از شهرداری تهران، شورای شهر، شهرداری منطقه 18 و شورایاری ها در شهرک ولی عصر(عج) به بهره برداری می رسد.

مصطفی حسنی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 18 درباره اهمیت ساخت اینگونه پروژه ها به خبرنگار خبرنگاران محله گفت:باید کوشش کنیم زمینه و فضای لازم برای حضور توانیابان و معلولان جامعه را در امور شهر و محله بیشتر کنیم. ما در شهر تهران کمبودهایی در این زمینه داریم، اما باید با جدیت برای برطرف مسائل جامعه معلولان قدم برداریم. بعضی از این عزیزان صاحب ایده و خلاقیت هستند و در امور مختلف اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند و حتی می توانند در عمران و آبادانی شهر و محله شان تاثیر گذارباشند.

وی اضافه نمود:خوشبختانه با حمایت همه جانبه مدیریت شهری اکنون شاهد به ثمر رسیدن بخشی از این کوشش ها هستیم. اولین سرای محله ویژه معلولان در منطقه 18 نمونه مشابهی در کشور نداشته و به همین دلیل افتخاری ارزشمند برای ساکنان این بخش از تهران است و امیدواریم در آینده نزدیک هر محله از پایتخت نمونه ای از این ساختمان ساخته گردد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 18 از جمعیت قابل توجه توان یابان در این محدوده صحبت کرد و اضافه نمود:به همین دلیل ساختمانی با عنوان سرای محله وی ژه آنها طراحی و راه اندازی کردیم تا این اقشار بتوانند با سهولت و آسودگی خاطر به این مرکز رفت و آمد داشته باشند و توانمندی های خود را نشان دهند.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 18 تاکنون در هیچ کدام از محله های این منطقه، سرای محله ای وی ژه معلولان وجود نداشته که ارائه خدمات آنها متمرکز به توان یابان گردد. با ساخت این سرای محله امکاناتی مانند سالن کنفرانس، بالابر برقی، پله ها، حفاظ های میله ای در آسانسور، صندلی وی ژه معلولان، سرویس بهداشتی ویژه آنها، تابلوهای رفت و آمد، پارکینگ خودرو، سالن های ورودی، اتاق ها و... به شکلی خاص طراحی شده است.

لازم به ذکر است سرای محله ویژه معلولان و توانیابان منطقه 18 در زمینی به مساحت 1200 متر مربع و در 3 طبقه ساخته شده و همه امکانات مورد احتیاج برای استفاده شهروندان توان یاب را دارد. طبق برنامه ریزی اجرا شده فردا صبح آیین بهره برداری از این سرا با حضور مسئولان و خانواده معلولان و توانیابان در شهرک ولی عصر(عج)، خیابان حیدری جنوبی، خیابان شهید ساسان پژاند، خیابان گلها برپا می گردد. همچنین حضور شهروندان در این مراسم آزاد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 800

به "خیابان گلها میزبان معلولان پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان گلها میزبان معلولان پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید