دادگر: نبود لازلو یکی از دلایل نتایج نامطلوب جاکارتا بود، بدهی های زیادی را پرداخت کردیم

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رییس فدراسیون تیراندازی گفت: یکی از دلایلی که در جاکارتا نتوانستیم نتیجه مطلوبی بگیریم عدم حضور لازلو بود.

دادگر: نبود لازلو یکی از دلایل نتایج نامطلوب جاکارتا بود، بدهی های زیادی را پرداخت کردیم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، علی دادگر در حاشیه اردوی تیم ملی تیراندازی در مورد انتخاب مربیان تیم ملی، اظهار کرد: یکی از دلایلی که در بازیهای آسیایی جاکارتا نتوانستیم نتیجه مطلوبی بگیریم، عدم حضور مربی بنام و مطرح دنیا لازلو بود. لازلو به دلیل عدم پرداخت حقوقش دو سالی بود که از ایران قهر نموده و رفته بود. تمرینات تفنگ ما در دو سال گذشته دچار تزلزل شده بود. ما اولین کاری که انجام دادیم ضمن پرداخت تمامی 80 هزار دلار طلب لازلو (با این وضعیت نابسامان اقتصادی) از او دعوت به عمل آوردیم که دوباره به تیم ملی یاری کند، اما او به دلیل اعتمادی که به فدراسیون نداشت از آمدن به ایران سر باز زد. اکنون لازلو با تیم ملی ژاپن فعالیت می نماید. البته ما به جای لازلو یکی از پیروز ترین مربیان دنیا را به کار گرفته ایم.

او ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی فدراسیون، مربی خوب دنیا را به خدمت گرفتیم. ما موظف هستیم که بدهی بالا نیاوریم و از طرفی نیز بدهی های گذشته را هم بپردازیم. اینها ایجاب می کرد که از مربیانی با شرایط و هزینه مناسبی استفاده کنیم. این سبب شد که در تفنگ گوران را دعوت کنیم. ما با او به صورت روزمزد قرارداد داریم و نتیجه خوبی را هم با او کسب نموده ایم. در کره اولین مدال های تاریخی تفنگ پسران را گرفته ایم. ما هیچ مدالی در تاریخ تیراندازی در این رده نداشتیم. نتیجه خوبی با ماکسیموویچ به دست آوردیم که از نظر ما خوب ارزیابی می گردد و قصد ادامه همکاری با او را داریم.

رییس فدراسیون تیراندازی در ادامه در مورد سماکین، گفت: سماکین یکی از مربیان خوبی است که در گذشته هم در ایران حضور داشته است. متاسفانه بعضا اختلافاتی در میان مربیان داخلی وجود داشت که مطمئنا ما را به حاشیه می کشاند. بهتر بود از یک مربی خارجی استفاده کنیم. اگر چه بهترین مربیان دنیا وجود دارند که با هزینه های بالایی کار می نمایند اما از عهده ما خارج هستند و از طرف دیگری اغلب مربیان خوب دنیا تا المپیک جذب کشورهای دیگر شده بودند. ما سماکین را به عنوان بهترین گزینه ای که می توانستیم انتخاب کردیم. او نیز نتایج خوبی نسبت به گذشته کسب کرد. ما یک فینالیست در جاکارتا برای اولین بار داشتیم و همچنین یک فینالیست در قهرمانی دنیا داشتیم که هر دوی آنها یعنی سبقت اللهی و رستمیان در فینال چهارم شدند. اینها نوید می دهد که او هم در آینده در کارش پیروز تر خواهد بود و قصدمان ادامه همکاری با این مربی است.

وی در ادامه در مورد سرمربی خارجی اهداف پروازی نیز، گفت: ما مربی ایتالیایی به نام کونتی به صورت پاره وقت و در تایم های کوتاهی قرارداد داشتیم. او مربی بزرگی بود، هر چند که در اعزام به جاکارتا به دلیل عارضه سنگ کلیه نتوانست تیم ملی را همراهی کند.البته با او هزینه های زیادی برای ما تمام شد. در مورد اهداف پروازی هم برنامه های داریم که به مرور زمان نتیجه گیری نهایی اعلام خواهد شد.

رییس فدراسیون تیراندازی در مورد برنامه های ملی پوشان برای آمادگی در مسابقات پیش رو گفت: ما تا المپیک کمتر از دو سال زمان داریم. ما هر چه سریع تر به دنبال برنامه ریزی هستیم تا اردوها را تشکیل دهیم. اولین اعزامی که پیش روی ما است مسابقات سلاح های بادی کویت است. تا امروز به لحاظ ارزی نتوانستیم تصمیم گیری جدی در مورد اعزام داشته باشیم. اگر چه از این مسابقات هم به عنوان یک اردوی تدارکاتی خوب می توان استفاده کرد و هم امید به کسب مدال داریم، اما به دلیل نوسانات ارزی عنان تصمیم گیری از ما گرفته شده ما میان زمین و آسمان هستیم. اگر شرایط فراهم گردد، هر چند که زمان سپری شده اما با کشور میزبان در حال مکاتبه هستیم تا بتوانیم اعزام داشته باشیم. البته همزمان با این مسابقات مجمع سالیانه نیز برگزار می گردد که مجبور هستم که در آن حضور داشته باشم.

وی ادامه داد: شاید یکی از علل تاثیرگذار در نتایج نامطلوب جاکارتا عدم اعزام به اردوی هانوفر آلمان بود. در این اردوها تیراندازان مهمات خود را تهیه می کردند و سلاح ها را به روز رسانی می کردند. از این جهت برای ما خیلی خوب بود اما با عدم صدور ویزا از سوی سفارت آلمان نتوانستیم به این مهم برسیم. در این زمینه فدراسیون کوتاهی نداشت و کارها را به موقع انجام داد. حتی خودم شخصا پیگیر موضوع بودم، اما به دلیل مسائلی که برای سفارت آلمان به وجود آمد این موضوع اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه در مورد شروع اردوهای تیم ملی و مسابقات کسب سهمیه المپیک، خاطر نشان کرد: با توجه به این که فرصت کافی وجود دارد ما بعد از ارزیابی نتایج جاکارتا و کره جنوبی برای مسابقات کسب سهمیه المپیک برنامه ریزی نموده ایم . در هشت رویداد سهمیه المپیک توزیع می گردد که ما قصد داریم در همه آنها شرکت کنیم. ممکن است تنها مسابقات مکزیک که هم سهمیه کمتری توزیع می گردد و هم فاصله زیادی با آن داریم اعزام نداشته باشیم. اما ما می خواهیم در همه مسابقات شرکت کنیم تا بهترین کسب سهمیه المپیک را داشته باشیم.

دادگر در ادامه گفت: من هیچ وقت نسبت به رنگ مدال صحبتی ننموده و نمی کنم. تیراندازی مثل سایر رشته ها نیست. گاهی یک ورزشکار نفر اول دنیا می گردد، اما بعد از چند روز در رده سی ام قرار می گیرد. در تیراندازی نوسانات زیاد است، اما در رابطه با کسب سهمیه المپیک می خواهیم تعداد بیشتری سهمیه کسب کنیم. در دوره گذشته پنج سهمیه توسط تیراندازان ایرانی گرفته شده بود. با توجه به این که در این دوره تعداده سهمیه ها کاهش پیدا نموده است اما برنامه ریزی ما این است که سهمیه بیشتری بگیریم و امیدواری بیشتری برای کسب مدال داشته باشیم.

رییس فدراسیون تیراندازی در ادامه خاطر نشان کرد: در جاکارتا نتایج مطلوبی از نظر مدال آوری نداشتیم، اما باید گفت مقررات در این دوره از بازی ها با ادوار گذشته متفاوت بوده است. در گوانجو تیم ملی ایران با 24 تیرانداز حاضر شد و دو فینالیست داشت. در اینچئون 23 تیرانداز داشتیم که سه نفر فینالیست شدند. در این دوره 19 تیرانداز داشتیم که هفت نفر از آنها توانستند به فینال راه پیدا نمایند. هر چند در جاکارتا از نظر مدال آوری نتیجه مطلوبی نگرفتیم، اما در تعداد فینالیست ها خوب ظاهر شدیم. اگر مدال های بخش تیمی نیز حذف نمی شد، دو الی سه مدال حتی طلا می توانستیم به دست بیاوریم. چون مقررات تغییر نموده بود نمی توان مقایسه کرد.

وی در ادامه گفت: بچه ها در رقابت های قهرمانی دنیا کره جنوبی خوب درخشیدند. آنها بهترین نتیجه طول تاریخ تفنگ پسران را به دست آوردند که بی نظیر بوده است. ما نه از نتایج جاکارتا باید دلسرد شویم و نه از نتایج کره مغرور. ما باید برای المپیک برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم با کسب سهمیه المپیک جبران کنیم.

رییس فدراسیون تیراندازی گفت: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بیشترین حمایت ها را از فدراسیون ها دارند. این شامل حال همه فدراسیون ها می گردد. ما نیز از این مساعدت ها توانستیم بخش عمده ای از 16 میلیارد بدهی قبلی را پرداخت کنیم. اگر وزارت ورزش و جوانان سه ، چهار میلیارد تومان یاری کند بدهی ها صفر می گردد. ما بدهی هایی به سرمربی پیشین تیم ملی ، فدراسیون دنیای ، کنفدراسیون آسیا، انواع هتل ، رستوران، دفاتر هواپیمایی، وزارت دفاع، فروشندگان و خریداران سلاح و شرکت مهمات سازی وزارت دفاع داشتیم که بخش عمده ای از آن را توانستیم بپردازیم.

دادگر توضیح داد: 16 میلیارد تومان بدهی بالا آورده شد و دو مدال به دست آمد شاید ما هم می توانستیم پنج میلیارد بدهی بالا بیاوریم و نتیجه مطلوبی را بگیریم، اما باید حساب می کردیم که یک مدال برای کشور ما با این مسائلی که دست و پنجه نرم می نماید چند در می آید. باید حساب و کتاب کنیم و ببینیم آیا ارزش دارد که ما خودمان را به زمین و زمان بدهکارکنیم تا یک مدال کسب گردد.

او گفت: ما در مسابقات گذشته شاید خیلی کم فینالیست داشتیم. اما در بازی های آسیایی جاکارتا صدر جدولی ها ایرانیان بودند. همچنین در کره جنوبی نیز راس جداول ایرانیان قرار داشتند و پرچم ایران می درخشید. این باعث شد دردنیا دیده شویم تا با این نتایج اخیر نگاه فدراسیون دنیای به ایران تغییر کند و در حال حاضر ایران را جزو کشورهای در حال توسعه در این رشته بدانند.

وی گفت: وزارت ورزش و جوانان هیچ گاه ما را تنها نگذاشته است. هر چند ما به لحاظ خرید سلاح مشکل داریم که این مسائل مربوط به فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان نیست و مشکل کلی کشور است که ورود سلاح ها و مهمات کشور ممنوع است ما تاکنون مسائل را با تدابیری که داشته ایم بر طرف کردیم و نگذاشتیم مشکل اساسی متوجه فدراسیون گردد ولی برطرف این مسائل ما را چند قدم به کسب مدال نزدیکتر خواهد نمود.

او در خاتمه گفت: قبل از اعزام به جاکارتا یک حقوق متناسب نه خیلی خوب برای ورزشکاران در نظر گرفته ایم که بتواند حداقل مسائل خود را بر طرف کند شاید انتظار این است که سه برابر آن را به آنها بدهیم تا آنها دغدغه معیشتی نداشته باشند. هر چند که بعضی از آنها احتیاج به پول های ما ندارند. اما ما باید به فکر رفاه ورزشکاران باشیم و متناسب با وضعیت اقتصادی حرکت کنیم. تیراندازان نیز به این موضوعات واقف هستند و ما را درک می نمایند، اما امیدوارم که در آینده بتوانیم ملی پوشان را از نظر اقتصادی مساعدت کنیم و دغدغه آنها را کم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 487

به "دادگر: نبود لازلو یکی از دلایل نتایج نامطلوب جاکارتا بود، بدهی های زیادی را پرداخت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگر: نبود لازلو یکی از دلایل نتایج نامطلوب جاکارتا بود، بدهی های زیادی را پرداخت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید