درباره اتفاقات والیبال سکوت می کنم، بازهم به تیم امید یاری می کنیم

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری در جریان نشستی که امروز دوشنبه در محل کمیته ملی المپیک برگزار گردید، به مسائل و اتفاقات مختلف در عرصه ورزش و رشته های گوناگون پرداخت و از صحبت درباره حواشی انتخابات فدراسیون والیبال خودداری کرد.

درباره اتفاقات والیبال سکوت می کنم، بازهم به تیم امید یاری می کنیم

باید تیم بسکتبال بانوان را به قطر اعزام می کردیم

رئیس کمیته ملی المپیک در بخش نخست صحبت هایش درباره عدم اعزام تیم بسکتبال بانوان به بازی های ساحلی، گفت: در ستاد عالی درباره اعزام شدن یا نشدن تیم بسکتبال بانوان به بازیهای ساحلی صحبت و آنالیز شد. واقعیت این است که نمی دانستیم قطر به عنوان میزبان بازی ها اصول اخلاقی را رعایت می نماید. اگر می دانستیم این گونه است حتما تیم بسکتبال بانوان را اعزام می کردیم.

دلیل سفر صالحی امیری، سجادی و قراخانلو به قطر

وی با یادآوری رایگان بودن حضور تیم ها و ورزشکاران در بازی های ساحلی دنیا، گفت: دلیل سفر من و سجادی به قطر هم برای شرکت در نشست انوک بود. قراخانلو هم البته در این سفر حضور داشت. وی از ستاد فرهنگی انوک دعوت داشت که در نشست شرکت داشته باشد.

مذاکره با رئیس کمیته بین المللی المپیک

صالحی امیری درباره دیدارهایی که با مسئولان ورزش کشورهای مختلف در قطر داشت یادآور شد: با مسئولان فرانسه صحبت کردیم تا بتوانیم برای بازیهای 2024 تفاهمنامه امضا کنیم. با رئیس اسپورت آکورد هم جلسه ای داشتم که وی قرار است یکی دو هفته آینده به ایران بیاید. با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک هم صحبت هایی را داشتم.

هزینه 7 میلیاردی برای آموزشگاه ملی المپیک

وی با یادآوری هزینه 7 - 6 میلیاردی برای آموزشگاه المپیک گفت: سال آینده بیشتر از این هزینه می کنیم تا آموزشگاه بتواند تداوم حیات داشته باشد.

یاری مستقیم 27 میلیاردی به فدراسیون ها

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه این کمیته به همه فدراسیون ها 90 درصد پرداختی داشته است، ادامه داد: قرار است 5 میلیارد برای آماده سازی تیم های المپیکی اختصاص بدهیم البته به شرط ارائه برنامه از سوی مسئولان فدراسیون ها به سجادی و تصویب در ستاد و هیات اجرایی. به غیر از این، یاری مستقیم ما به فدراسیون ها 27 میلیارد خواهد بود.

کمیته المپیک چالش بودجه ندارد

وی با تاکید بر اینکه کمیته ملی المپیک چالشی به نام بودجه ندارد، گفت: می توانیم 10 درصد باقی مانده بودجه را هم پرداخت کنیم اما حالا پرداخت خارج از سقف بودجه تعیین شده را آغاز نموده ایم.

یاری اقتصادی 5 میلیاری به 4 فدراسیون

به گفته صالحی امیری اینگونه مصوب شده است که برای رشته های کشتی، والیبال، بسکتبال و کاراته یاری فوق العاده تا سقف 5 میلیارد ارائه شود.

حل مسائل قراخانلو برای ادامه مدیریت در آموزشگاه

صالحی امیری درباره مسائل قراخانلو برای فعالیت در آموزشگاه، یادآور شد: با آقای احمدی در دانشگاه تربیت مدرس صحبت کردیم و از او خواستم با ماموریت قراخانلو موافقت کند. او شفاهی موافقت کرد. کارشناسان ایراد گرفتند که آیا می توان به نهاد عمومی غیردولتی مامور شد که پاسخ مثبت است. باید این اختلاف را حل کنیم. قراخانلو سرمایه ورزش و شان او بالاتر از آموزشگاه است.

از دست رفتن کرسی های بین المللی و نظر صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین درمورد از دست رفتن کرسی های بین المللی در بعضی فدراسیون ها مانند تیراندازی توضیح داد: طی مکاتبات اجرا شده چند کشور اعلام کردند با نامزدی دادگر (رئیس فدراسیون تیراندازی ایران) موافق هستند اما این مسائل وجود دارد که به دلیل عدم حمایت داخلی ها و مسئولان قبلی رشته ها، موقعیت کاندیدای جدید به خطر می افتد. اینکه کسی فکر کند خودش همه جهت را برود اشتباه است.

فوتبال در فهرست یاری های اقتصادی کمیته نیست اما ...

صالحی امیری همچنین در خصوص یاری اقتصادی کمیته ملی المپیک به فوتبال اینگونه شرح داد: فوتبال در لیست بودجه ما نیست اما تیم امید هست. در هیات اجرایی تصویب شده معادل سال قبل به فوتبال یاری کنیم.

با تاج و وزیر ورزش برای حمایت از تیم امید جلسه داشتیم

وی ادامه داد: در ایام نوروز 200 میلیون تومان یاری به تیم امید داشتیم و باز هم این یاری خواهد بود. البته رقم هنوز تعیین نیست. این را هم بگویم که با تاج و وزیر ورزش هم جلسه داشتیم تا حمایت ها صورت بگیرد تا ما این تیم را در المپیک ببینیم. سیاست ها یاری از فوتبال است اما اینکه چه میزان پیروز خواهیم شد باید از مسئولان این رشته بپرسید.

معرفی دبیرکل کمیته به زودی

به گفته صالحی امیری دبیرکل کمیته ملی المپیک ظرف حداکثر یک ماه آینده معرفی می شود. وی تاکید نمود: با مطالعه شرایط 9 کاندیدا و با مشورت هایی که داشتیم، به نتیجه رسیدیم و طی روزهای آینده گزینه موردنظر که آشنا است را معرفی می کنیم.

در خصوص والیبال و حواشی آن سکوت می کنم

رئیس کمیته ملی المپیک نسبت به مسائل فدراسیون والیبال و تاخیر زیاد در برگزاری انتخابات آن سیاست سکوت را در پیش گرفت. وی گفت: بهترین کار این است سکوت کنم و حرفی نزنم. با وزیر صحبت کردم و در آینده نزدیک تکلیف والیبال تعیین می شود.

کسانی وارد فدراسیون ها شوند که قدرت جذب منابع داشته باشند

صالحی امیری همچنین درباره جلوگیری از حضور افراد بانفوذ مدیریتی در فدراسیون ها و ورود کارمندان وزارت ورزش به انتخابات گفت: پاسخ این سئوال یک خطی نیست. اگر بتوانیم چهره ملی در راس فدراسیون داشته باشیم که منابع بیاورد، می توانیم جهش کنیم اما نفر دوم یعنی دبیر فدراسیون می تواند یک چهره تکنیکی باشد. در کل باید کسانی در راس فدراسیون ها قرار بگیرند که قدرت جذب منابع را داشته باشند که البته فقط اقتصادی نیست؛ باید در فدراسیون ها بستر را برای حضور چهره های ملی فراهم کنیم. در اساسنامه جدید این مسائل حل می شود، بخشی دیگر به سیاست ما و وزارت ورزش برمی شود، ما هم باید دنبال این چهره ها باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 743

به "درباره اتفاقات والیبال سکوت می کنم، بازهم به تیم امید یاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره اتفاقات والیبال سکوت می کنم، بازهم به تیم امید یاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید