راه چاره طب سنتی برای کاهش عطسه و خارش گلو در فصل بهار

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سرفه، خارش گلو، عطسه، آبریزش بینی، گرفتگی صدا و... نشانه هایی هستند که بعضی افراد هنگام شروع فصل بهار تجربه می نمایند؛ نشانه هایی که گاهی افزایش آن باعث آزار فرد شده و در پی راهکاری برای کاهش آن می شود.

راه چاره طب سنتی برای کاهش عطسه و خارش گلو در فصل بهار

اگر با شروع فصل بهار دچار حساسیت و آلرژی های فصلی می شوید با رعایت نکات و تدابیری که در متون طب سنتی آمده است می توانید تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کنید.

بنابر اعلام دفتر ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در بسیاری از حساسیت ها فرد مبتلا به آلرژی از خارش گلو شکایت دارد، گاهی این خارش به حدی تشدید می گردد که صبر و طاقت فرد را از او گرفته و او را کلافه می نماید. برای درمان این عارضه می توان از جوشانده زیر استفاده کرد:

حدود5 گرم گل بنفشه و 5 گرم شکرتیغال را در دو لیوان آب ریخته و روی حرارت ملایم بجوشانید تا یک لیوان از آن باقی بماند. دمنوش به جای مانده را صاف نموده و شب قبل از خواب بنوشید.

در افرادی که خارش گلوی آن ها خیلی زیاد است و باعث می گردد از برنامه های روزانه خود بازبمانند توصیه شده است علاوه بر شب، صبح بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان دیگر از این دمنوش گیاهی را مصرف نمایند.

بعضی افراد نیز در شروع فصل بهار، عطسه های مکرر را تجربه می نمایند. برای کاهش عطسه های ناشی از آلرژی و حساسیت فصلی، استفاده از روغن بنفشه در پایه بادام شیرین توصیه می گردد. روزی دوبار، یک قطره از روغن بنفشه را درون حفره های بینی خود بچکانید. علاوه بر این با استفاده از همین روغن، پیشانی خود را ماساژ دهید.

این کار سبب می گردد از شدت عطسه ها کم شده و در مواردی نیز به طور کامل رفع گردد. در کنار استفاده از روغن بنفشه، پرهیز غذایی هم یکی از راه حل های رفع کردن عسطه های فصلی است. در این راستا باید از خوردن انواع ادویه، غذا های سرخ کردنی، شکلات و قهوه در فصل بهار پرهیز کنید و مصرف آن ها را به حداقل برسانید.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2405

به "راه چاره طب سنتی برای کاهش عطسه و خارش گلو در فصل بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره طب سنتی برای کاهش عطسه و خارش گلو در فصل بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید