راه اندازی دفتر انتقال فناوری در 7 کشور برای سهولت صادرات

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، محمدصالح خالقی فوکال پوینت ایران در شبکه تبادل و فناوری 8 کشور اسلامی در حاشیه رویداد Tim2023 در جمع خبرنگاران گفت: در رویداد سرمایه گذاری فناوری، فرصت های سرمایه گذاری به 7 کشور دنیا وفرصت های صادراتی ارائه شد.

راه اندازی دفتر انتقال فناوری در 7 کشور برای سهولت صادرات

وی گفت: بروکرها و کارگزاران تجارت فناوری از سال گذشته اقداماتی انجام دادند و صاحبان محصولات صادراتی را شناسایی کردند. این شرکت ها امکان صادرات به 7 کشور دیگر را دارند و می توانند به واسطه شبکه فن بازار ملی ایران و کارگزاران تجارت فناوری، محصولات خودشان را به کارگزاران معرفی نمایند.

خالقی با بیان اینکه ما این شرکت ها و محصولاتشان را به نمایندگان 7 کشور دیگر ارائه می کنیم، ادامه داد: توانستیم طی امسال تورهای فناوری مختص کارگزاران تجارت فناوری را برگزار کنیم. هر کارگزار تجارت فناوری ملزم بوده 10 الی 15 محصول صادراتی و 5 فرصت سرمایه گذاری را شناسایی کند.

وی ادامه داد: ما یک تور 10 تا 15 نفره را به کشورهای مالزی و ترکیه اعزام کردیم و در مجموع برای 100 تا 150 محصول فرصت سرمایه گذاری و صادراتی به این دو کشور ارائه شد.

خالقی گفت: ما در کوشش هستیم دفاتر انتقال فناوری جمهوری اسلامی را در 7 کشور اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر و نیجریه برای ارتباط بیشتر اکوسیستم نوآوری ایران با ایجاد کنیم.

وی تاکید نمود: از سوی دیگر امیدواریم بتوانیم ارتباط کارگزاران تجارت فناوری بین این کشورها را تقویت کنیم زیرا این یک راه میانبر برای تبادلات فناوری بیشتر است.

فوکال پوینت ایران در شبکه تبادل و فناوری 8 کشور اسلامی گفت: این دفتر اکنون در ترکیه راه اندازی شده و قرار است به زودی در مالزی نیز افتتاح گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2397

به "راه اندازی دفتر انتقال فناوری در 7 کشور برای سهولت صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دفتر انتقال فناوری در 7 کشور برای سهولت صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید