رونق کشاورزی شرق مازندران با آبگیری سد گلورد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، با آبگیری سد گلورد تا 50 هزار هکتار از زمین های شرق مازندران تا سه بار زیر کشت برود.

رونق کشاورزی شرق مازندران با آبگیری سد گلورد

غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر در همایش کشت پاییزه با بیان این که آبگیری سد گلورد را جدی بگیرید تا 50 هزار هکتار از زمین های شرق مازندران تا سه بار زیر کشت برود، گفت: دست های پینه بسته کشاورزان احتیاج به حمایت بیشتر دارد.

او با بیان این که کشاورزی کشت محصولات پاییزه مازندران با موضوع جهش فراوری در بالادست و دیمزارهاست، اضافه کرد: امروز کشاورزان با دانش فنی در دشت به درستی به جهش فراوری رسدند، اما در بالادست احتیاج به حمایت های ویژه دارند.

قنبری گفت: ستاد اجرایی فرمان امام طی دو سال گذشته به درست در حمایت از کشاورزان وارد عمل شد به طوریکه فراوری گندم در اراضی کوهستانی و بالادست شهرستان بهشهر در شرق مازندران از فراوری 5 هزا تن سال جاری به 12 هزار تن افزایش یافت.

او با بیان این که می توان کشت دیمزار های شرق مازندران را تا 60 هزار هکتار افزایش داد، اضافه کرد: برای رسیدن به این دستاورد احتیاج به تامین آب از سد گلورد است، سدی که فقط با کمترین هزینه می توان به صورت کامل آبگیری کرد.

قنبری گفت: سد گلورد را کامل آبگیری کنید، رونق فراوری محصولات کشاورزی تا سه برابر فعلی محقق می گردد.

او کنجد، سویا، آفتابگردان، گندم، جو و سبزی و صیفی جات را مزیت های کشاورزی پاییزه در شرق مازندران دانست و گفت: کمبود آب را جبران کنید کشاورزان با تمام وقت پای کار هستند.

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2325

به "رونق کشاورزی شرق مازندران با آبگیری سد گلورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق کشاورزی شرق مازندران با آبگیری سد گلورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید