تور کانادا ارزان: زیباترین جاهای دیدنی اتاوا ، خبر کانادا

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اگرچه اتاوا مرکز کانادا است اما جاهای دیدنی اتاوا برای گردشگران کمتر شناخته شده است و حتی عده ای از گردشگران تور کانادا، این شهر را به عنوان یک مقصد گردشگری نمی شناسند. این در حالی است که اتاوا یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای قاره آمریکای شمالی است و با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد و بافت فرهنگی منحصر به فرد، می تواند شما را حسابی شگفت زده سازد.

تور کانادا ارزان: زیباترین جاهای دیدنی اتاوا ، خبر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم تعدادی از مهمترین و برترین جاهای تماشای اتاوا کانادا را با یکدیگر مرور کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جاهای تماشای اتاوا کانادا

تپه مجلس

یکی از برترین جاهای تماشای اتاوا، تپه مجلس این شهر است که مجلس یا مجلس کانادا بر فراز آن قرار گرفته است. در بالای این تپه 50 متری، ساختمان مجلس کانادا با نمایی از سنگ و معماری نئوگوتیک یا ویکتوریایی بر رودخانه اتاوا مشرف است. سبک معماری این ساختمان و قرارگیری آن در کنار رودخانه اتاوا، بیش از هر چیز یادآور ساختمان مجلس انگلستان در منطقه وست مینستر لندن است.

اما تپه مجلس تنها به ساختمان مجلس محدود نمی گردد و مجموعه ای از تماشای های شهر اتاوا کانادا را در خود جای داده است. دقیقا در پشت ساختمان مجلس، کتابخانه مجلس وجود دارد که به صورت یک هشت ضلعی ساخته شده است و تماشا آن خالی از لطف نخواهد بود. بعلاوه می توانید با تورهای مخصوص، از بخش های مختلف ساختمان مجلس کانادا بازدید نموده و با تاریخ این کشور آشنا شوید. حتی می توانید در جلسات علنی نیز به عنوان تماشاچی شرکت کنید.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اتاوا که در تپه مجلس خواهید دید، پلیس های سواره نظام سلطنتی کانادا هستند که با یونیفورم های قرمز و کلاه های خاص، از نمادهای کانادا به شمار می فرایند. مراسم تعویض پست این نیروها هر روز راس ساعت 9:50 دقیقه برگزار می گردد و تماشا تشریفات آن می تواند برای شما مجذوب کننده باشد.

کانال ریدو

اما کنار تپه مجلس کانادا، یکی دیگر از جاهای تماشای اتاوا کانادا واقع شده است؛ کانالی 200 کیلومتری که از وسط شهر اتاوا عبور می نماید. این کانال شهر اتاوا را به شهر کنگستون در کنار دریاچه اونتاریو وصل می نماید و چون هنگامی که به رودخانه اتاوا متصل می گردد، آبشاری می سازد که به شکل پرده است، نام آن را کانال ریدو (به فرانسوی پرده) گذاشته اند.

کانال ریدو در تابستان یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها تماشای اتاوا به شمار می رود زیرا هم می توان به گشت و گذار در کنار آن پرداخت و هم با استفاده از قایق ها در طول آن سفر کرد. اما با فرا رسیدن زمستان و یخ بستن این کانال، همه چیز تغییر می نماید و این کانال روی دیگر خود را نشان می دهد.

در فصل زمستان کانال ریدو به یک پیست اسکیت روی یخ (پاتیناژ) تبدیل می گردد و هزاران نفر از اهالی اتاوا در روی آن به ورزش می پردازند. جالب است بدانید که این کانال نه تنها از جاذبه های گردشگری اتاوا است، بلکه بزرگترین پیست طبیعی دنیا نیز به شمار می رود.

موزه جنگ کانادا

اگرچه بیشتر ما کانادا را به عنوان کشوری آرام و صلح طلب می شناسیم، اما این کشور نیز جنگ های مختلفی را در تاریخ خود تجربه نموده است و بدین ترتیب، موزه جنگ کانادا یکی از جاهای تماشای اتاوا است که حتما باید از آن بازدید کنید.

موزه جنگ کانادا در نزدیکی تپه مجلس و رودخانه اتاوا واقع شده و موزه ای مدرن و پیشرفته است که تاریخ نظامی کانادا را به شما معرفی می نماید. در این موزه بخش هایی مرتبط با نبرد فرانسویان و قبایل سرخپوست کانادا در قرن شانزدهم میلادی، جنگ آمریکا و کانادا در سال 1812 و بعلاوه حضور کانادا در دو جنگ دنیای اول و دوم وجود دارد که هر یک با استفاده از اشیا واقعی، ماکت ها و امکانات صوتی و تصویری مختلف شما را با تاریخ این کشور آشنا می سازد.

این موزه نه تنها از برترین مکان های تماشای شهر اتاوا است، بلکه یکی از هیجان انگیزترین جاهای تماشای کانادا نیز به شمار می رود. به عنوان مثال، در بخش خودروهای نظامی این موزه بیش از 50 خودروی نظامی مختلف از جمله اتوموبیل شخصی آدولف هیتلر نگهداری می گردد.

اگرچه بیشتر ما کانادا را به عنوان کشوری آرام و صلح طلب می شناسیم، اما این کشور نیز جنگ های مختلفی را در تاریخ خود تجربه نموده است و بدین ترتیب، موزه جنگ کانادا یکی از جاهای تماشای اتاوا است که حتما باید از آن بازدید کنید.

گالری ملی کانادا

اگر دوست دارید یکی از مدرن ترین جاهای تماشای اتاوا کانادا را ببینید، بهتر است سری به گالری ملی کانادا بزنید. این ساختمان یک شاهکار بینظیر معماری است که با برج های شیشه ای خود، هوش از سر هر بازدیدکننده ای خواهد برد.

این موزه زیبا و مجذوب کننده در حاشیه کانال ریدو و رودخانه اتاوا واقع شده است و از آنجایی که در سمت مقابل مجلس کانادا قرار گرفته است، کوشش نموده تا به نوعی آن را بازسازی کند.

اما همه زیبایی گالری ملی کانادا در معماری و ظاهر آن نیست. به محض ورود به آن متوجه خواهید شد که به یکی از شگفت انگیزترین مکان های تماشای کانادا پای گذاشته اید. در این موزه زیبا آثار شگفت انگیزی از هنر بومی کانادا به همراه آثار هنری زیبا از سرتاسر دنیا را مشاهده خواهید کرد.

مرکز کانادا شهر زیبایی است و بدون شک نوشتن از تمام جاهای تماشای اتاوا در یک مقاله امکان پذیر نیست. به همین علت معرفی جاذبه های شهر اتاوا را در همین جا به انتها می رسانیم تا بعدا خودتان به این شهر زیبا سفر کنید و جاذبه های گردشگری آن را از نزدیک بازدید کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2072

به "تور کانادا ارزان: زیباترین جاهای دیدنی اتاوا ، خبر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا ارزان: زیباترین جاهای دیدنی اتاوا ، خبر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید