زیباترین دریاچه های جهان(3)

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بر روی این کره خاکی تعداد زیادی دریاچه وجود دارند، دریاچه های زیبایی که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و علاقه مندان به ورزش های آبی یا ماهیگری هستند. با توجه به تعداد زیاد دریاچه های جهان انتخاب یکی از این دریاچه های کار اسانی نیست اما ما در این مطلب 15 دریاچه زیبای دیگر جهان را به شما معرفی می کنیم.

زیباترین دریاچه های جهان(3)

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

1- دریاچه های پلیت وایس، کرواسی

این دریاچه های زیبا در پارک ملی کرواسی در منطقه کوهستانی لیکا قرار دارند. همانگونه که در عکس مشاهده میکنید دریاچه با 3 کوه به نامهای دیناریس آلپز، پلِژسویکا و مالاکاپِلا احاطه شده است. این مکان شامل دریاچه ها، کوه ها، غارها و آبشارها میباشد. کوه ها 16 دریاچه را در بالا و پایین منطقه تفکیک میکنند. دریاچه ها رنگ های مجزایی از لاجوردی تا سبز، آبی یا خاکستری دارند. این دریاچه نمونه ای شگفت انگیز و نفسگیر از زیباییهای طبیعی و قطعه ای از بهشت روی زمین است.

2- دریاچه بِلِد، اسلوونی

دریاچه بِلِد در قسمت بالایی منطقه کارنیولا واقع شده است. اسمش را از قلعه ای به همین نام گرفته است. دریاچه زیبایی اش را از انعکاس جذاب قلعه زیبا که به طرز باشکوهی روی صخره ای مشرف به دریاچه قرار گرفته است، میگیرد. به دلیل رمزآلود بودن و ظاهر شاهانه و ریشه های فرهنگی قلعه، دریاچه به عنوان یکی از جاذبه های توریستی معروف شناخته شده است. اینجا یک مکان معروف برای عاشقان، گردشگران، نقاشان و ورزشکاران است. گلف، قایقرانی، ماهیگیری، اسب سواری و کوه پیمایی از ورزشهای رایج این منطقه میباشند. بِلِد میزبان مسابقات قهرمانی قایقرانی جهان است. این جزیره روی دریاچه 99 پله دارد. حمل عروس توسط داماد بر روی این پله ها در روز عروسی از رسوم زیبا و تاثیرگذار این منطقه است.

3-دریاچه ماسیوکو، هوکایدو، ژاپن

این دریاچه که به نام ماشو هم معروف است، یک دریاچه باشکوه محصور در خشکی است که در دهانه یک آتشفشان فعال قرار گرفته است. این دریاچه زیبا قسمتی از پارک ملی آکان در جزیره هوکایدو میباشد و از شفاف ترین دریاچه های جهان به شمار میرود. دهانه آتشفشان دور دریاچه 200 متر ارتفاع دارد. شکل گیری اولیه اینجا 32000 سال قبل اتفاق افتاده و دهانه آن 7000 سال قبل پس از یک فوران آتشفشانی شکل گرفت.

4- دریاچه شِئوسَر، دئوسای پلِینز، پاکستان

این دریاچه به خاطر دشت های سرسبز و شاداب اطراف، آب زلال و انعکاس زیبای محیط در آب معروف است. نسیم تازه خنک و مراتع زیبا باعث تسکین روح میگردد و دریاچه را به مکانی تبدیل میکند که باید دیده گردد. دریاچه شِئوسَر به معنای دریاچه کور در پارک ملی دئوسای در نواحی شمالی پاکستان در ارتفاع 4142 متری واقع است. 3/2 کیلومتر طول و 8/1 کیلومتر عرض دریاچه است.

5- دریاچه لُوچ لوموند، اسکاتلند

لُوچ لوموند بزرگ ترین دریاچه آب شیرین در اسکاتلند است. لُوچ در زبان اسکاتلندی به معنی دریاچه است. این دریاچه به زیبایی زمین های کم ارتفاع مرکز اسکاتلند را از زمینهای مرتفع جدا میکند. دریاچه 39 کیلومتر طول و بین 2/1 تا 8 کیلومتر عرض دارد. از نکات جالب توجه آن وجود بیش از 30 جزیره بر روی دریاچه است. یک جاذبه توریستی معروف و مکانی مناسب برای ورزشهای آبی و ماهیگیری است. به نظر می رسد دریاچه از فکر یک نقاش روی بومش یا از ذهن یک نویسنده در رمانش نشات گرفته است. در یک نظرسنجی که سال 2005 توسط رادیو تایمز صورت گرفت، این دریاچه به عنوان پنجمین شگفتی طبیعی بریتانیا شناخته شد.

6- دریاچه پِیتو، کانادا

نام دریاچه از بهترین راهنمای صخره نوردی کانادا بیل پِیتو گرفته شده و در پارک ملی بِنیف واقع شده است. دریاچه منبعی از آب زلال رودخانه پِیتو است که در تابستان ذوب میگردد. ارتفاع آن 1860 متر است. سنگریزه های زیبا که در تابستان در آب شناور میشوند رنگ فیروزه ای زیبا ودرخشش آب را به همراه می آورند. دریاچه از آیسفیلد پارک وِی به راحتی قابل دسترسی است و بهترین چشم انداز آن در بوو سامیت در آیسفیلد پارک وِی است.

7- دریاچه شانگریلا، اسکاردو، پاکستان

این دریاچه در اسکاردو پاکستان واقع شده است. آب درخشان آن چشم نواز و نفسگیر است. به نظر میرسد ستاره ها در آب می رقصند. رنگ آب، آبی زلال همراه با انعکاس کلبه های لوکس اطراف دریاچه است. اینجا یک مکان معروف برای گذراندن ماه عسل است. استراحتگاه شانگریلا به عنوان بهشت روی زمین یکی از مرتفع ترین نقاط جهان به شمار میرود. دریاچه با باغ های میوه و باغ های گل احاطه شده است. در شانگریلا دریاچه قلب شکل دیگری نیز وجود دارد که دریاچه کاچورا نامیده میگردد.

8- دریاچه کومو، بِیاجیو، ایتالیا

این دریاچه واقع در لُمباردی ایتالیاست. آب آن توسط یخچالهای طبیعی تامین میگردد. سومین دریاچه بزرگ و زیباترین دریاچه ایتالیا و یکی از عمیق ترین دریاچه های اروپا با عمق 400 متر میباشد. اینجا پاتوق طبقه ممتاز روم باستان بوده است. بناهای اطراف یک گوهر فرهنگی است. دریاچه با ویلاهای زیبا احاطه شده و بسیاری از اشخاص مشهور خانه های شخصی کنار دریاچه دارند. نمای هوایی دریاچه شکل حرف Y را تداعی میکند.

9- دریاچه دال، کشمیر

دال، یک دریاچه در سریناگر کشمیر، یکی از زیباترین دریاچه های جهان و یکی از باشکوه ترین جاذبه های توریستی است. دال جواهر تاج کشمیر یا جواهر سریناگر تلقی میگردد. دریاچه 5/15 کیلومتر طول دارد و به زیبایی با خانه های قایقی، پارکها، باغهای عهد مغول و هتلها آراسته شده است. باغ شالمیر و نشاط توسط جهانگیر شاه مغول ساخته شده اند. دریاچه باغهای شناور زیبایی دارد. این باغها راد نامیده میشوند و در آن نیلوفر آبی فراوری میگردد که تمام دریاچه را زیبا میسازد.

10- دریاچه جنوا (ژنو)، سوئیس و فرانسه

این دریاچه شگفت انگیز بین سوئیس و فرانسه واقع شده است و یکی از بزرگترین دریاچه های غرب اروپاست. 60% دریاچه در سوئیس و 40% آن در فرانسه است. این دریاچه پوشیده از یخ و در راستا رُن واقع شده است. شکل دریاچه هلال مانند است. ورزش متداول اینجا مسابقات قایق بادبانی است. قایق های فوق العاده با دو بدنه ویژه دریاچه یافت میگردد.

زیباترین دریاچه های جهان - قسمت اول

زیباترین دریاچه های جهان - قسمت دوم

منبع: لست سکند
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 816

به "زیباترین دریاچه های جهان(3)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دریاچه های جهان(3)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید