ساخت ابزار جراحی که مانع از خونریزی می شود

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، یک شرکت ایرانی پیروز به تولید دستگاه الکتروسرجری شده که همزمان با ایجاد برش در بافت، مانع از انعقاد خون می شود.

ساخت ابزار جراحی که مانع از خونریزی می شود

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران ، یکی از شرکت های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی است که دستگاه های الکتروسرجری کم توان تولید می کند. الکتروسرجری یکی از ابزارهای مهم در پزشکی مدرن به شمار می رود که در حین برش زدن، خونریزی را نیز بند می آورد. این شرکت در سال 92 تأسیس و فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 94 با تولید نخستین دستگاه الکتروسرجری آغاز کرد.

امیر قهرمان پور، مدیرعامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران در خصوص این دستگاه جراحی گفت: الکتروسرجری یک تیغ الکتریکی است که همزمان با انجام برش، مانع از انعقاد خون در محل برش می شود. این تیغ امواج فرکانس بالا تولید می کند و جلوی خونریزی را، بدون نیاز به اتصال مستقیم میان تیغ و محل برش، می گیرد.

وی اضافه نمود: این دستگاه کاربرد بسیاری در پزشکی و دندان پزشکی دارد. مدلی که شرکت ما تولید می کند دستگاه الکتروسرجری کم توان است که مخصوص دندانپزشکی است. این مدل فرکانس بالاتری دارد که کمترین میزان اسکار را به جا می گذارد و در کارهای ظریف تر مانند دندان پزشکی و کاشت مو کاربرد دارد. نمونه های پر وات فرکانس پایین تری دارند و مخصوص اتاق عمل است.

قهرمان پور در خصوص مسائل و چالش های شرکت های نوپا در حوزه تجهیزات پزشکی بیان نمود:همواره این مشکل را داشته ایم که جامعه جنس خارجی را به جنس داخلی ترجیح می دهد اما پس از این که اخذ استانداردهای بین المللی برای تولید محصولات بهداشتی و پزشکی در ایران اجباری شد، به جرئت می توان گفت که تفاوتی از نظر کیفی میان محصولات داخلی و خارجی وجود ندارد. نگرش بهتر شده جامعه نیز به این موضوغ بهتر شده است.

مدیرعامل این شرکت تولیدکننده تجهیزان پزشکی با اشاره به این که آمریکا و آلمان از کشورهای پیشرو در ساخت الکتروسرجری به شمار می فرایند، مطرح کرد: نخستین شرکت در حوزه تولید دستگاه های الکتروسرجی کم توان در کشور هستیم و قیمت محصولات ما یک پنجم نمونه های خارجی است، از نظر کیفی هم عملکرد مشابه نمونه خارجی را دارد. به ترکیه و پاکستان نیز صادرات محدودی داشته ایم.

انتهای پیام/4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1058

به "ساخت ابزار جراحی که مانع از خونریزی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ابزار جراحی که مانع از خونریزی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید