سازمان بهداشت جهانی: شمار قربانیان کرونا در اروپا از یک میلیون نفر گذشت

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، نهاد بهداشتی سازمان ملل متحد نسبت به شرایط خطرناک شیوع بیماری کرونا در اروپا هشدار داد.

سازمان بهداشت جهانی: شمار قربانیان کرونا در اروپا از یک میلیون نفر گذشت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از الجزیره، یک مقام بلندپایه سازمان بهداشت دنیای روز پنج شنبه گفت که شمار قربانیان بیماری ویروسی کووید -19 در قاره اروپا از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

این مقام بلندپایه هشدار داد که شرایط شیوع این بیماری در این قاره سبز همچنان خطرناک است و هر هفته حدود 1.6 میلیون مورد ابتلای جدید در این قاره ثبت می گردد.

این در حالی است که آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که شمار قربانیان کووید -19 در سرتاسر دنیا تا به امروز حدود 3 میلیون نفر بوده است. کشورهای ایالات متحده، برزیل و مکزیک تا به امروز بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلاء به این بیماری را گزارش داده اند (با بیش از 1.1 میلیون نفر).

هانس کلاگ مدیر منطقه اروپا در سازمان بهداشت دنیای در دیداری از یونان به خبرنگاران گفت که علائم اولیه نشان می دهد فرایند سرایت این بیماری ممکن است در بعضی از کشورها کُند شده باشد.

وی در ادامه اعلام نمود که نسبت مرگ ناشی از ابتلاء به کووید -19 در میان افرادی با بیش از 80 سال سن که در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته اند، نزدیک به 30 درصد کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که انگلیس شاهد موارد جدید ابتلاء به کووید -19 بوده و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری از ماه ژانویه تا به امروز به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1773

به "سازمان بهداشت جهانی: شمار قربانیان کرونا در اروپا از یک میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی: شمار قربانیان کرونا در اروپا از یک میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید