ستاری همراه یک هیئت بلند پایه علمی، فناوری و دانش بنیانی به چین سفر کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، شانگهای پر جمعیت ترین شهر جمهوری خلق چین و دنیا میزبان نشست تجاری و فناوری هیات ایرانی شد.

ستاری همراه یک هیئت بلند پایه علمی، فناوری و دانش بنیانی به چین سفر کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هیئت بلند پایه علمی، فناوری و دانش بنیانی که به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به چین سفر نموده است در نخستین روز سفر خود در نشست تجاری و فناوری شرکت کرد.

این نشست در شهر شانگ های برگزار گردید و در آن 70 شرکت دانش بنیان ایرانی و بیش از 100 شرکت فناور چینی حضور داشتند.

در این نشست، یاری به توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق مد نظر نهاده شد. همچنین با این سفر زمینه تبادل فناوری در سطح بنگاه های دو کشور فراهم می گردد. البته آشنایی با آخرین دستاورد های علمی و فناورانه دو کشور و آنالیز و نیازسنجی بازار نیز از دیگر اهداف برگزاری این نشست بود.

در ادامه این سفر هیئت تجاری و فناوری ایران در نشست دیگری نیز حضور پیدا می نماید. دومین نشست این هیئت با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری 22 آبان ماه در شهر شنزن برگزار می گردد. شهری که قطب الکترونیک و فناوری اطلاعات این کشور است. در این نشست نیز گسترش صادرات محصولات دانش بنیان با یافتن شرکای چینی دنبال می گردد.

در این سفر مدیران شرکت های دانش بنیان از حوزه های مختلف و مهم علمی هیئت ایرانی را همراهی می نمایند که فناوری اطلاعات، سلول های بنیادی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، مواد پیشرفته و حوزه سلامت زمینه فعالیت این شرکت های دانش بنیان ایرانی که راهی جمهوری خلق چین شده اند.

درباره اهمیت این سفر و برگزاری این نشست ها نیز باید گفت، کشور چین در حال حاضر پرجمعیت ترین کشور دنیا است و فراوری ناخالص داخلی بالایی، بیشتر از 12 تریلیون دلار دارد و دومین اقتصاد بزرگ دنیا لقب گرفته است. از طرف دیگر، یکی از بزرگ ترین بازار های دنیا است.

همچنین چین علاوه بر این که یکی از بزرگ ترین صادرنمایندگان دنیا است، یکی از بزرگ ترین واردنمایندگان دنیا نیز شناخته می گردد. کشور چین در سال 2017، قریب به 1500 میلیارد دلار واردات داشته است. شناخت ساختار کشور چین در امر صادرات اهمیت بالایی دارد.

چین برای کاهش فاصله خود با آمریکا به عنوان اولین اقتصاد دنیا، باید فناوری های جدید نوظهور را به خود جذب کند و کوشش زیادی برای جذب فناوری ها و نوآوری های جدید از کشور های مختلف می نماید؛ بنابراین برگزاری این نشست ها می تواند گامی برای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و تبادل فناوری باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 693

به "ستاری همراه یک هیئت بلند پایه علمی، فناوری و دانش بنیانی به چین سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری همراه یک هیئت بلند پایه علمی، فناوری و دانش بنیانی به چین سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید