سفر به پاریس ، اطلاعات مهم سفر برای پاریس گردی (تور ارزان فرانسه)

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وقتی صحبت از سفر کردن در اروپا به میان می آید، نکات ویژه ای وجود دارند که می بایست قبل از آغاز سفر در نظر داشته باشید و براساس آنها پیش بروید. سفر کردن به آن میزان ای که آژانس های مسافرتی می خواهند به ما بقبولانند سخت و سخت نیست. براساس بسیاری از تحقیقات و آمار گیری های مختلف، مردم دنیا علاقه دارند تعطیلات خود را در خارج از کشور خود بگذرانند و چیزی که اصلا باعث شگفتی نیست این است که شهر پاریس برای بسیاری از آنها مقصد شماره یک و انتخاب اول به شمار می رود. سالیانه حدود 45 میلیون نفر دنیاگرد از شهر پاریس تماشا می نمایند. این شهر در فرانسه که عنوان مرکز مد دنیا را به خود اختصاص داده است، دارای جاذبه های دنیاگردی بی نظیر است و یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا برای دنیاگردان به شمار می رود. نویسندگان، نمایشنامه نویسان و روزنامه نگاران زیادی در خصوص پاریس گردی و زیبایی های آن نوشته اند و علاقه خود را به این شهر نشان داده اند. فرهنگ و هنر، جذابیت و اغواگری و هر آنچه که فکر کنید در بالاترین سطح ممکن، در گوشه و کنار پاریس به چشم می خورد و دارای چندین قرن تاریخ پر فراز و نشیب است. سر زدن به گوشه و کنار این شهر تماشایی و لذت بردن از زیبایی های آن به یک عمر زمان و یک راهنمای خوب سفر به پاریس احتیاج دارد. به همین علت، در این مطلب خبرنگاران به شمردن اطلاعات سفر به پاریس و نکات مهمی می پردازیم که برای سفر می بایست مد نظر قرار دهید. با ما همراه باشید :

سفر به پاریس ، اطلاعات مهم سفر برای پاریس گردی (تور ارزان فرانسه)

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

چه چیزهایی همراه ببریم

یکی از اولین چیز هایی که ما قبل از سفر به پاریس به آن فکر می کنیم نحوه لباس پوشیدنمان است. بهرحال قصد داریم به پاریس، مرکز مد جهان، برویم و لباس هایی که می پوشیم و استایلی که انتخاب می کنیم بسیار اهمیت دارد. مردم پاریس در عین این که لباس های معمولی می پوشند، با وقار و شیک هستند و این چیزی نیست که تنها به پول زیاد یا خریدن مارک های مشهور مربوط باشد. استایل آنها قابل لمس و مشهود است و زمانی که پاریس گردی میکنید، تشخیص این که چه کسی اهل پاریس است و چه کسی نیست، اصلا سخت نمی باشد. در استایل پاریسی ها، لایه های لباس کمتر شیک تر است. بنابراین در پاریس گردی ها لباس های مختلف را روی هم نپوشید و سعی کنید در لباس خود راحت باشید. در سفر به پاریس، پیاده روی های بسیاری خواهید داشت؛ بنابراین بهتر است مانند دختران پاریسی، کفش های تخت بپوشید. نکته اصلی از نمونه اطلاعات سفر به پاریس : برای لباس پوشیدن، بیش از مقدار فکر نکنید. یک شلوار راسته و یک بلوز ساده و شیک بپوشید تا هم استایل پاریسی ها شوید.

پول

این روزها سفر کردن به دور جهان بسیار آسان تر از قبل است. برای مثال، لزومی ندارد قبل از این که به یک کشور دیگر بروید، حتما برای تعویض پول خود به یک صرافخانه بروید. کارت های مسافرتی از قبل پرداخت شده ای وجود دارند که به طرز غیر قابل باوری مفید هستند. این کارت ها در حقیقت مانند یک ارتباط بانکی کوتاه بدون مرز هستند. در پاریس گردی هم شما از طریق این کارت ها می توانید به رستوران بروید، از فروشگاه ها خرید کنید و در اپلیکیشن های مختلف، به جابجایی پول بپردازید. یکی از این کارت های بانکی بین المللی که برای پاریس گردی امتحانش را به خوبی پس داده است Revolut می باشد.

زبان فرانسه

از نمونه اطلاعات سفر به پاریس که باید بدانید این هست که فرانسوی ها دوست ندارند به زبان دیگری غیر از زبان خودشان صحبت نمایند. کمی عجیب است و گاهی به نظر بی ادبانه و غیر محترمانه می آید. اما چگونه شهری که تمامی اعتبارش روی برقراری ارتباط کلامی با میهمانان و غریبه ها در فروشگاه ها، بوتیک ها و رستوران ها بنا شده است می تواند غیر محترمانه رفتار کند. در حقیقت، آنها قصد بی احترامی ندارند. مردم پاریس بسیار خاکی و صمیمی هستند و تنها می خواهند کارشان راحت تر پیش برود. در نتیجه برای رفتن به پاریس و پاریس گردی لازم نیست زبان فرانسه را به طور کامل بلد باشید؛ تا زمانی که بتوانید جملات ساده را بیان کنید و تا آنجایی که می توانید از زبان فرانسه در صحبت کردن بهره ببرید، آنها قدردان شما خواهند بود.

سفر کردن با مترو

متروی پاریس یا همان ساده ترین و سریع ترین راه انجام سفر های درون شهری در این شهر است. متروی این شهر مشابه مترو در سایر شهر های جهان است.برای پاریس گردی وقتی از مترو استفاده می کنید، تابلو ها را دنبال کنید و مقصد خود را به دقت انتخاب کنید. اگر ایستگاه مورد نظرتان را رد کردید، در ایستگاه بعدی پیاده شوید و در جهت معکوس حرکت مترو، سوار متروی بعدی شوید و یک ایستگاه به عقب برگردید. به همین سادگی. از نمونه اطلاعات سفر به پاریس و در متروی پاریس بدانید که همچنان بلیط های کاغذی فروخته می گردد؛ اما اگر قصد اقامت چند روزه یا چند هفته ای در این شهر را دارید، به نفع شماست که کارت های متروی هفتگی بخرید. اما بهر صورت، سفر در پاریس بسیار مقرون به صرفه است. این شهر کوچک است و بسیاری از بخش های آن را می توان و حتی بهتر است با پیاده روی طی کرد. شما از بلیط یا کارت متروی خود می توانید برای سوار شدن بر اتوبوس، تراموا و قطار سریع السیر نیز بهره ببرید.

چطور مسیر خود را در مترو تشخیص بدهید

سیستم متروی پاریس از بیش از 300 ایستگاه تشکیل شده است. اما این سیستم آنقدر ها که به نظر می رسد پیچیده نیست. این سیستم برای پوشش دادن فضای داخل شهر طراحی شده است؛ بنابراین تمامی این 300 ایستگاه به هم نزدیک هستند. ورودی های این ایستگاه ها نیز آنچنان مانند بناهای اطرافشان مجلل و زیبا هستند که امکان ندارد به چشمتان نخورند و آنها را گم کنید. سیستم متروی این شهر دارای 16 خط می باشد که با رنگ های مختلف و شماره گذاری تعیین شده اند و با نقشه فوق العاده خود، تمامی سطح شهر را پوشش می دهند. تمامی ایستگاه های مترو دارای تابلو های کافی (حتی تابلوی مربوط به جاذبه های گردشگری اطراف آن ایستگاه) هستند. تنها چیزی که می بایست به خاطرتان بسپارید، شماره خط مترو مورد نظرتان و جهتی که به آن سمت می روید است. و البته این که کلمه SORTIE (در فرانسه به معنای خروج) از کلمه انگلیسی WAY OUT زیباتر است.

سایر وسایل نقلیه عمومی

شهر پاریس دارای هشت خط تراموا می باشد و دو خط اضافی دیگر نیز در حال برنامه ریزی و ساخت هستند. تراموا مانند مترو پر سرعت نیست؛ اما سوار تراموا شدن و تماشای منظره ها شهر بسیار خاص و لذت بخش است. در سرتاسر شهر، بیش از 60 خط اتوبوسرانی فعالیت دارند. بنابراین همواره یک ایستگاه اتوبوس برای پاریس گردی و در نزدیکی جایی که شما هستید وجود دارد و از آنجایی که خط های ویژه اتوبوس در سرتاسر شهر تعبیه شده اند، مدت زمان سفر در شهر به طرز قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.برنامه دوچرخه سواری عمومی شهر پاریس که با عنوان Vélib خوانده می گردد، ایستگاه های کرایه دوچرخه را در تمامی نقاط شهر دایر نموده است. اگر دوست دارید با دوچرخه درون شهر سفر کنید، می توانید یک بیعانه به این ایستگاه ها بپردازید و یک بلیط بخرید. بویژه منطقه اطراف کانال سنت مارتین Canal Saint-Martin برای دوچرخه سواری فوق العاده است و خیابان های آن ایمن هستند. تاکسی های قدیمی 24 ساعت در روز به جابجایی مسافران می پردازند. اما اگر نمی توانید زبان فرانسه را به خوبی صحبت کنید، بهتر و آسان تر خواهد بود که از اپلیکیشن های تاکسی Heetch یا Uber (معادل اپلیکیشن های اسنپ و تپسی) بهره ببرید.

اپلیکیشن هایی که در سفر به پاریس مفید واقع می شوند

مفید ترین اپلیکیشنی که به عنوان یک مسافر می توانید بهره ببرید Yandex است. این اپلیکیشن می تواند منوی رستوران ها را برای شما ترجمه کند یا زمانی که مطمئن نیستید در یک موقعیت چه چیزی باید بگویید، به شما یاری کند و جمله درست را برایتان شرح دهد. این اپلیکیشن بدون اینترنت هم کار می نماید و می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.اپلیکیشن مفید دیگر Citymapper است که نقشه شهر را به شما نشان می دهد. بعلاوه اپلیکیشن Google Maps. اپلیکیشن Heetch نیز بسیار نوآورانه و هیجان انگیز است. این اپلیکیشن تقریبا مانند Uber است؛ با این تفاوت که کرایه سفر شبانه آن با کرایه سفر روزانه Uber برابری می نماید. اپلیکیشن و وبسایت Le Fooding نیز می تواند به شما یاری کند رستوران مورد نظر خود را در شهر پیدا کنید. این وبسایت، مقاله های مفصلی در خصوص برترین رستوران های پاریس دارد. تنها کاری که شما می بایست انجام دهید این است که تایپ کنید در پی چه نوع غذایی هستید و منتظر بمانید آنها شما را هدایت نمایند. Voilà !

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2381

به "سفر به پاریس ، اطلاعات مهم سفر برای پاریس گردی (تور ارزان فرانسه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پاریس ، اطلاعات مهم سفر برای پاریس گردی (تور ارزان فرانسه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید