سفر به 3 کشور تایلند، لائوس و برمه در مثلث طلایی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سفر به مثلث طلایی

یکی از مناطق توریستی و گردشگری جهان، در نواحی جنوب شرقی آسیا و مابین سه کشور تایلند، لائوس و برمه واقع شده و مرزها را شکل می دهد. در مجله گردشگری خبرنگاران این بار می خواهیم شما را با منطقه ای آشنا نماییم که بسیاری از گردشگران و جهانگردان جهان برای سفر به آن برنامه ریزی می نمایند. سفر به مثلث طلایی با جاذبه های فرهنگی، قبایل و روستایی هایی با مردم عجیب، طبیعتی شگفت انگیز و البته پر از مخاطره، انواع تفریحات هیجان انگیز در این طبیعت و تفاوت فرهنگی یا زبانی میان 3 کشور این ناحیه و رفت و آمد راحت میان این قسمت را می توان از دلایل پررنگ شدن منطقه مثلث طلایی برای جهانیان دانست.

سفر به 3 کشور تایلند، لائوس و برمه در مثلث طلایی

با تور تایلند ارزان به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

در کشورهای تایلند برای این منطقه تورهای گردشگری بسیاری برگزار می گردد و شما را به دو کشور دیگر هم می برد. بنابراین تنها با سفر به تایلند و این منطقه می توانید از دو کشور دیگر هم دیدن کنید. اگر اهل ماجراجویی و سفر هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که حتما تا انتهای این مطلب را بخوانید و خود را برای سفر به مثلث طلایی آماده کنید.

سفر به مثلث طلایی به وسیله تایلند

یکی از راحت ترین کشورها برای سفر ایرانیان، کشور تایلند است. نه تنها می توانید به راحتی در هر یک از شهرهای بزرگ و مهم آن، هتل رزرو کنید؛ بلکه می توانید بلیط هواپیما تایلند را هم خریداری کنید. هر چند که برای و سفر به مثلث طلایی می توانید برنامه توری طولانی با بازدید از دیگر شهرهای این کشور مانند پوکت و پاتایا داشته باشید اما بهترین شهر، بانکوک خواهد بود. چرا که شما باید خود را به ناحیه شمالی تایلند برسانید.

به دلیل موقعیت قرار گیری شهر بانکوک، بهترین شهر برای دسترسی به شهرهای چیانگ مای و چیانگ رای در شمال و در نهایت مثلث طلایی است. برای رفتن به چیانگ رای چند روش وجود دارد. می توانید از بانکوک مستقیم به چیانگ رای بلیط هواپیما داخلی تایلند را بگیرید یا اینکه از راه زمینی و با گذشتن از چیانگ مای خود را به این شهر برسانید.

بیشتر مسافرانی که سفر به مثلث طلایی را دنبال می نمایند، در تورهای شهر چیانگ رای ثبت نام کرده اند. همچنین امکان کرایه ماشین با راننده هم خواهید داشت تا شما را به این منطقه برساند.

نحوه دسترسی به مثلث طلایی

اگر بخواهید با وسایل نقلیه عمومی سفر به مثلث طلایی را انجام دهید، بیشتر زمان خواهد برد و شاید برای هر گردشگری کار راحتی نباشد. ابتدا باید اتوبوسی از چیانگ رای به سمت مائه سای (Mae Sai) را که 90 دقیقه طول می کشد سوار شوید. سپس از آنجا، باید سوار وسایل نقلیه محلی، وانت هایی به نام به نام سانگتائو آبی رنگ شوید و راستا 45 دقیقه ای را به سمت مثلث طلایی طی کنید. اگر می خواهید با وسایل نقلیه عمومی این راستا را طی نمایید حتما از مردم محلی جدول زمانی حرکت اتوبوس ها را بپرسید تا از آن ها جا نمانید.

خاتمه باید به سمت شمال شرقی چیانگ رای حرکت کنید. یکی از خوبی های این منطقه خرید تور سفر به مثلث طلایی یا کرابه موتورسیکلت و به تنهایی گشتن در این ناحیه است. بسته به شرایطی که دارید یکی از این راستاها را برای سفر انتخاب کنید. تمام تورها خود را به منطقه و شهر کوچکی به نام چیانگ سائن (Chiang Saen) می رسانند که در کنار رود و مثلث طلایی قرار گرفته است. هر چند که در گذشته این شهر و مثلث طلایی به دلایل دیگری شناخته شده بود اما امروزه آن را تبدیل به یکی از مناطق توریستی دنیا کرده اند.

در نتیجه هم اکنون در اینجا، با روستاها و مناطقی صلح جو و آرام، قبیله های عجیب و غریب اما مهمان نواز با صنایع دستی و بازارهای متنوعشان و حتی طبیعت و بناهایی افسانه ای روبرو خواهید بود.

رودخانه های مرزی در این منطقه

به مثلث طلایی در این کشور نام دیگری گذاشته شده است. مردم قبیله ها و روستاهای این منطقه، به آن سوپ رواک (Sop Ruak) می گویند. از نظر جغرافیایی مرز بین 3 کشور لائوس، برمه و تایلند توسط یک رودخانه به نام مکونگ (the Mekong river) مرزبندی شده و از یکدیگر جدا شده است. همچنین مرز بین تایلند و برمه را رودخانه دیگری به نام رواک (the Ruak river) تشکیل داده که در نهایت به رودخانه مکونگ می پیوندد. مردم نواحی نزدیک به مرزها، هنوز به راحتی در میان مرزها رفت و آمد دارند. همین مرزبندی رودخانه ای برای گردشگران و دنیاگردان تبدیل به یکی از مناطق توریستی دنیا شده است.

جاذبه های سفر به مثلث طلایی

این منطقه توریتسی به خاطر طبیعت بی نظیر و مناظر پانورامیک و زیبایی که دارد، شناخته شده است. اگر خود را به ناحیه تعیین شده بر بالای کوه ها برسانید، از آنجا می توانید به راحتی مرز بین 3 کشور را تماشا کنید. رودخانه مکونگ و تپه های سرسبز و پر درخت اطراف با روستاهای کوچک و بناهای مذهبی که بالای هر تپه ای دارند هم قابل مشاهده خواهند بود.

در کل به شما پیشنهاد می دهیم که به همراه تور لیدر به این منطقه بروید تا توضیحات بیشتری از اطراف به شما بدهد. در غیر این صورت سعی کنید که با ارتباط برقرار کردن با مردم محلی که راستا بالا رفتن از کوه را طی می نمایند، اطلاعاتی کسب کنید و این مناطق را در دوردست بیابید.

در شهر چیانگ سائن جاذبه های دیدنی دیگری مانند بنای مذهبی با مجسمه ای طلایی و موزه ای از این منطقه که یکی از شاه راه های تجارت غیرقانونی بوده است، خواهید دید.

موزه اوپیوم

برای بازدید از موزه، باید به نزدیکی هتلی به نام هتل آنانتارا مثلث طلایی بروید که کمی از رودخانه فاصله دارد. برای اقامت شبانه این هتل یکی از بهترین هتل های منطقه است. این موزه هر روز هفته به جز دوشنبه ها از ساعت 08:30 صبح تا ساعت 04:30 بعد از ظهر برای بازدید گردشگران باز است. ورودی موزه حدود 200 بات خواهد بود و عکاسی از درون موزه ممنوع است.

قایق سواری بین 3 کشور

در سفر به مثلث طلایی می توانید برای کروز روی رودخانه سوار قایق های مردمان محلی شوید. سپس به وسیله رودخانه به دو کشور دیگر سفر کرده و همچنین از جنگل ها و مناظر اطراف دیدن کنید.

پارک مثلث طلایی

در سمت تایلندی رودخانه و در نقطه ای که مرز بین 3 کشور دیده می گردد، پارک مثلث طلایی قرار گرفته است. در دروازه ورودی به این پارک با مجسمه هایی از فیل استقبال خواهید شد. به دقت به اطراف خود در بالای پارک نگاه کنید. مجسمه های بزرگ دیگری را پیدا خواهید نمود.

راستا طولانی قایق رانی و جاذبه های آن

یکی از جذاب ترین جاذبه های سفر به مثلث طلایی این است که قایق هایی را بر روی رودخانه سوار شده و روی رودخانه مکونگ حرکت کنید. از راهنمایی نماینده و صاحب قایق بخواهید که شما را به دیدن لائوس و برمه هم ببرد و در نهایت کرایه ای بیشتر پرداخت نمایید. مطمئن باشید که ارزش سفر به مثلث طلایی چند برابر خواهد شد. این سفر بر روی رودخانه تنها بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. همچنین کل سفر از چیانگ سائن به سمت رودخانه و برگشت به این شهر، حدود یک ساعت و نیم طول خواهد کشید.

از دیگر مکان های توریستی که قایق های تفریحی شما را خوهند برد، دون سائو (Don Sao)، جزیره ای در لائوس و در کنار رودخانه خواهد بود که بازار محلی فوق العاده رنگارنگی دارد. برای ورود به لائوس و بازدید از این روستای کوچک احتیاج به دریافت ویزای لائوس را ندارید.

منبع: renown-travel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 646

به "سفر به 3 کشور تایلند، لائوس و برمه در مثلث طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به 3 کشور تایلند، لائوس و برمه در مثلث طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید