رد زودهنگام فرضیه نشت آزمایشگاهی در ووهان چین کاری اشتباه بود!

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیش تر در گزارشی پیرامون منشأ شیوع ویروس کرونا این طور نتیجه گیری کرد که فرض شیوع یافتن ویروس کرونا از یک آزمایشگاه ویروس شناسی در شهر ووهان چین بسیار بعید است، کاندولیزا رایس وزیر خارجه پیشین ایالات متحده روز دوشنبه در اظهاراتی مدعی شد که فرض مزبور خیلی زودهنگام از سوی جهانیان رد شد.

رد زودهنگام فرضیه نشت آزمایشگاهی در ووهان چین کاری اشتباه بود!

این جمهوریخواه سرشناس آمریکایی که در برنامه شبکه سی بی اس با نام رودرروی ملت شرکت نموده بود، گفت اینکه مقامات ایالات متحده در شروع این پاندمی این موضوع را به میزان کافی با سازمان بهداشت دنیای مطرح نکردند، یک اشتباه بود.

وی در این تبادل نظر مدعی شد: در وهله اول گرایش بسیار زیادی برای رد احتمال نشت آزمایشگاهی وجود دارد، و من فکر می کنم که این گرایش بسیار قوی است و تصور می کنم که رسانه ها مسئولیتی در قبال آن بر دوش دارند. رایس در ادامه اضافه کرد: خب، این باید انتقال از حیوان به انسان باشد. فرضیه های توطئه در خصوص وقوع یک نشت آزمایشگاهی وجود دارند. و در واقع، بعضی از شواهد درست در مقابل ماست.

این مقام رسمی دوره ریاست جمهوری جورج بوش پسر، تدابیر دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده برای محدودیت سفر از چین به آمریکا در ژانویه 2020 را بسیار مقتضی خواند.

لازم به ذکر است، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده چندی پیش به مقامات اطلاعاتی این کشور دستور داد تا تحقیقات خود در خصوص منشأ احتمالی ویروس کرونا و بعلاوه ارتباط احتمالی آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان با این بحران عظیم بهداشتی در سطح دنیا را دوبرابر نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1894

به "رد زودهنگام فرضیه نشت آزمایشگاهی در ووهان چین کاری اشتباه بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد زودهنگام فرضیه نشت آزمایشگاهی در ووهان چین کاری اشتباه بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید