شاهین اتوماتیک وارد مرحله تست های فنی شد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، گروه خودروسازی سایپا در سال های سخت تحریم نسبت به طراحی شاهین اقدام نموده است، درحالی که با خروج خودروسازان خارجی از ایران و عدم همکاری شرکت های خودروسازی جهانی همه تصور می کردند که صنعت خودروی ایران دیگر رشد و توسعه پیدا نخواهد کرد و دیگر هیچ خودروی نوی متولد نمی گردد، اما رونمایی از خودروهای نو سایپا نشان داد که صنعت خودرو متوقف نشده است. در حال حاضر شاهین سایپا با گیربکس دستی به بازار عرضه شده است، اما از همان ابتدا سایپا اعلام نموده بود که بنا دارد تا شاهین اتوماتیک را نیز به بازار عرضه کند.

شاهین اتوماتیک وارد مرحله تست های فنی شد

امیرحسین تابع جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا گفت که نسخه اتوماتیک شاهین به جعبه دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز است و در کنار خودرو لوگوی CVT نیز درج خواهد شد تا نسخه شاهین اتوماتیک در مقایسه با مدل دنده ای معین گردد. بعلاوه نام این خودرو دیگر به صورت فارسی در پشت خودرو درج خواهد شد.

شاهین اتوماتیک، آریا و اطلس از جمله خودروهایی است که از اواخر امسال وارد خط فراوری سایپا می گردد، گفته می گردد که نسخه نو و اتوماتیک شاهین در آخرین فصل امسال با فراوری انبوه در گروه خودروسازی سایپا مونتاژ می گردد. در حال حاضر نمونه های اولیه این سدان ملی فراوری می گردد و برای انجام تست های فنی و تطبیق قوای محرکه وارد مراکز تست جاده ای شده است.

اگر خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک عرضه گردد، به خوبی می تواند با مدل های خارجی رقابت کند. اکنون در تمام کشورها خودروها با گیربکس اتوماتیک فراوری می گردد و کمتر کسی خواستار خودرو دنده ای است.

آگهی های خرید و فروش شاهین

***

شما می توانید تازه ترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2288

به "شاهین اتوماتیک وارد مرحله تست های فنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین اتوماتیک وارد مرحله تست های فنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید