شرایط دریافت مستمری پدر به وسیله دختر

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، شرایط دریافت مستمری پدر یکی از دغدغه ها و ترس هایی است که فکر خانم های غیرشاغل را بعد از فوت پدرشان، مشغول می کند زیرا برای دریافت مستمری پدرمتوفی به وسیله دختر، قوانین مختلفی بصورت پراکنده وجود دارد. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

شرایط دریافت مستمری پدر به وسیله دختر

شرایط دریافت مستمری پدر

خیلی اوقات اتفاق می افتد که خانمی شاغل یا مطلقه باشد. حال در اینجا اگر دخترخانمی پس از مدتی از شغل خود بیکار شود یا اگر طلاق بگیرد و به منزل پدر باز شود و تا مدتی از نظر مخارج، تحت تکفل پدر قرار بگیرد؛ اما پس از مدتی پدر فوت نماید در اینجا تکلیف این خانم چه می شود؟ آیا همچنان از می تواند آن وجه را دریافت نماید یا خیر؟ شرایط دریافت مستمری پدر متوفی به وسیله دختر چیست؟

بند 3 ماده 48 قانون حمایت خانواده به شرایطی پرداخته است که دختر قبلاً شاغل بوده؛ ولی به دلایلی بیکار شده یا شرایطی که دختر مطلقه بوده و به منزل پدر بازگشته است. بند 3 ماده 48 قانون حمایت از خانواده بیان می نماید:

بچه ها اناث (دختر) در صـورت نداشتن شغل یا شوهر و بچه ها ذکور (پسر) تا سن بیست سالگی و بعد از آن منحصراً، درصورتی که معلول ازکارافتاده نیازمند باشند یا اشتغال به تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، حسب مورد از یاری هزینه اولاد، بیمه و مستمری بازماندگان یا حقوق وظیفه والدین خود برخوردار می گردند.

در ماده فوق سخنی از مطلقه بودن یا شاغل بودن سابق دختر بیان نکرده است. تنها گفته است بچه ها دختر در صورت نداشتن شغل یا همسر می توانند از مستمری و بیمه والدینشان استفاده کنند.

پس می توان این گونه برداشت کرد، دخترانی که سابقاً شاغل بوده اند؛ ولی در حال حاضر بیکارند و دخترانی که مطلقه بوده و به منزل پدر بازگشته اند می توانند از مستمری پدر استفاده کنند و فرقی بین آنها نیست.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب آیا کشتن زن هنگام رابطه نامشروع مجازات دارد؟ را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 فروردین 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2406

به "شرایط دریافت مستمری پدر به وسیله دختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت مستمری پدر به وسیله دختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید