شیری که مغز شما را سریع تر پیر می نماید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بسیاری از مردم به طور منظم شیر می نوشند و گمان می نمایند که به تقویت استخوان های شان یاری می نماید. با این وجود، طبق یافته های یک مطالعه تازه تعیین شده که یک نوع شیر در عوض ممکن است مغز شما را سریع تر پیر کند.

شیری که مغز شما را سریع تر پیر می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، در پژوهشی که نتایج آن اخیرا در مجله تحقیقات تغذیه ای و غذایی مولکولی منتشر شد 4668 شرکت نماینده که همگی در فاصله سنی 55 تا 75 سال قرار داشتند ابتدا اطلاعاتی در خصوص رژیم غذایی موجود خود ارائه کردند و در عین حال آزمایش های عصبی روان شناختی بر روی آنان انجام شد. شرکت نمایندگان هم چنین همگی در معرض خطر بالای بیماری قلبی و عروقی قرار داشتند.

دو سال پس از آن ارزیابی مشابهی بر روی آنان انجام شد و در جریان آن ارتباط احتمالی بین نرخ بالاتر زوال شناختی هنگام نوشیدن شیر پرچرب مشاهده شد.

نویسندگان مقاله به این نتیجه رسیدند که ممکن است با نرخ بیش تر زوال شناختی در طی یک دوره دوساله در افراد مسن با خطر بالای ابتلا به بیماری قلبی - عروقی بر اثر مصرف شیر پرچرب ارتباط وجود داشته باشد. با این وجود، کارشناسان معتقدند که بسیار زود است صحت نتایج این ارزیابی قطعی قلمداد گردد. مهم ترین نتیجه این مطالعه آن است که یافته های این پژوهش بسیار ابتدایی هستند بدان معنا که نباید آن را به عنوان آموزه هایی مسلم و تغییر ناپذیر قلمداد کرد. پژوهش هایی این چنینی تنها باید مبنایی برای پژوهش های گسترده تر در آینده باشند.

افرادی که لبنیات زیادی مصرف می نمایند ممکن است با افزایش قند خون روبرو شوند که این موضوع هنگام خوردن بستنی یا دسر های لبنی رخ می دهد. در نتیجه، مصرف بالای قند و در پی آن افزایش مقدار انسولین ممکن است دلیل واقعی زوال شناختی باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2263

به "شیری که مغز شما را سریع تر پیر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیری که مغز شما را سریع تر پیر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید