طراحی تبلیغات چاپی مؤثر

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اگر در حال تبلیغ شرکت یا برند جدیدی هستید یا اینکه می خواهید هواداران یا مشتریان جدیدی را جذب کنید، تبلیغات چاپی در روزنامه ها و مجلات هنوز هم یکی از برترین راه ها برای شناساندن برند و کسب عایدی می باشد. با طراحی یک آگهی چاپی خوب، می توانید رقبای خود را کنار بزنید و مشتریان بالقوه را با برند خود آشنا کنید. در زیر به 10 نکته برای طراحی تبلیغات چاپی مؤثر اشاره می کنیم:

طراحی تبلیغات چاپی مؤثر

1. پیغامی را در فکر خود داشته باشید.

هنگام طراحی یک آگهی چاپی مؤثر، داشتن پیغامی واضح در فکر یکی از الزامات است. به پیغام و چگونگی انتقال آن فکر کنید. با استفاده از جلسات طوفان فکری به انتخاب پیغام و اهداف آن بپردازید. به آن چیزی که قصد دارید مخاطب از آگهی شما دریافت کند، فکر کنید.

2. از یک لوگوی به روز بهره ببرید.

از یک لوگوی به روز که به لحاظ ظاهری مجذوب کننده و مدرن، بعلاوه مرتبط و مناسب برای مخاطبان یا رده سنی بازار هدفتان باشد، بهره ببرید. می توانید به یک گرافیست حرفه ای درخواست طراحی یک لوگو را بدهید. داشتن یک لوگوی به روز نه تنها نشان دهنده معرفی یک برند مدرن است، بلکه راهی است تا مشتریان برند شما را به راحتی به خاطر بسپارند.

3. یک طرح رنگ مناسب انتخاب کنید.

انتخاب یک طرح رنگ مناسب برای آگهی، بسیار اهمیت دارد، خصوصاً هنگامیکه می خواهید برند جدیدتان را در فکر مخاطبان جا بیندازید و ثبت کنید. باید بین رنگ لوگوی شما و پیغامی که می خواهید منتقل کنید، تناسبی وجود داشته باشد.

4. مقدار طرح ها را در نظر بگیرید.

طرح های چاپی احتیاج به DPI بالاتری دارند. در طرح های گرافیکی برای وب، DPI 72 مقدار استانداردی است و در طرح های چاپی به DPI 300 احتیاج است؛ و به همین علت احتیاج به طرح های گرافیکی و عکس های با کیفیت دارید. نوع رسانه ای که در آن می خواهید چاپ کنید بسیار اهمیت دارد.

5. تایپوگرافی اهمیت دارد.

انتخاب فونت در تایپوگرافی اهمیت زیاد دارد، خصوصاً وقتی می خواهید بوسیله پیغامی که منتقل می نماید، اثر خاصی را بر روی مشتری بگذارید. برای پیدا کردن فونت درست برای طرحتان، باید فونت های آنلاین مختلف را با هم مقایسه کنید، و مناسب ترین فونتی که قانونی باشد و به لحاظ حق نشر مسئله ای نداشته باشد، را انتخاب کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری درباره نوع و انتخاب فونت ها در مجله ها و انجمن های آنلاین مرتبط با طراحان کسب کنید.

گرافیک در مقابل عکس

در خصوص انتخاب گرافیک، عکس یا ترکیبی از این دو تصمیم بگیرد. گرافیک با فرمت وکتور برترین راه برای خلق یک طرح مدرن، سرگرم کننده و جالب می باشد. استفاده از تصاویر افراد یا اشیا می تواند حس خوبی ایجاد کند و در عین حال پیغام خاصی را به طور مستقیم منتقل کند. برای پیدا کردن ایده های بیشتر و الهام گرفتن، بهتر است از مجلات، کتاب ها و انجمن های گرافیک و طراحی بهره ببرید.

استفاده از عکس های مناسب

استفاده از عکس هایی که بتوان بدون هیچ مسئله ای آنها را پرینت گرفت، اهمیت زیادی دارد. عکس های شما باید مشکل حق نشر نداشت باشند و حداقل DPI 300 داشته باشد.

مرتبط با مخاطب باشد

آگهی شما باید مرتبط با ویژگی های جمعیت شناختی، علایق و سبک زندگی مخاطبانتان باشد. باید از مکان ها و رسانه هایی بهره ببرید که علاقه مندان به برند و محصولات شما در آنجا حضور دارند. در زیر به نمونه هایی از خلاقانه ترین طرح های تبلیغاتی اشاره شده است:

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2504

به "طراحی تبلیغات چاپی مؤثر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی تبلیغات چاپی مؤثر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید