عجیب ترین اتفاق در فروش یکپارچه خودرو ؛ قیمت ها جنجالی شدند! ، زمان قرعه کشی نوبت دهی اعلام شد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مهلت ثبت درخواست خودرویی برای متقاضیان مشارکت در مرحله دوم سامانه یکپارچه به انتها رسیده و افراد ثبت نام کننده در فهرست نوبت دهی قرار گرفته اند تا قرعه کشی نوبت دهی چهارشنبه هفته آینده (17 خرداد ماه) انجام گردد؛ در نهایت پس از انجام فرآیندهای لازم، فهرست نهایی نوبت ها 24 خرداد ماه اعلام خواهد شد.

عجیب ترین اتفاق در فروش یکپارچه خودرو ؛ قیمت ها جنجالی شدند! ، زمان قرعه کشی نوبت دهی اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، متقاضیان خرید خودرو از مسیر مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، از 20 اردیبهشت ماه با شروع زمان تعریف حساب وکالتی و واریز و مسدود کردن وجه 100 میلون تومانی، وارد فرآیند مشارکت در این طرح فروش شدند.

متقاضیان از 20 تا 29 اردیبهشت برای این منظور (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه) می توانستند اقدام نمایند؛ پس از آن طی پنج روز، کار پایش و ارسال اطلاعات متقاضیان از بانک به سامانه انجام و فرآیند ثبت درخواست خودرویی از سوم خرداد ماه شروع شد؛ بر این اساس، با ارسال اطلاعات متقاضیان واجد شرایط به سامانه، سایت سامانه از چهارشنبه سوم خرداد ماه فعال شد تا مشتریان بتوانند برای انتخاب پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود اقدام نمایند، هر چند که حدود یک روز و نیم سامانه دچار اختلال بود اما از بعد از ظهر روز پنجشنبه (چهار خرداد ماه) فعال شد و متقاضیان توانستند برای ورود و ثبت درخواست خودرویی خود اقدام نمایند.

طی این مدت مشتریان حائز شرایط که در موعد مقرر حساب وکالتی تعریف و وجه مورنظر را مسدود کردند و طبیعتا بانک ها اسامی آن ها را در اختیار سامانه قرار دادند، برای ثبت پنج اولویت خودرویی مورد نظر خود از میان 23 محصول عرضه شده به وسیله چهار شرکت سایپا، مدیران خودرو، کرمان موتور و فرداموتورز با قیمت کارخانه ای (مصوب شورای رقابت)، اقدام کردند.

لازم به ذکر است که این طرح برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و دارندگان خودروهای فرسوده اجرایی شد.

حال با اتمام این مهلت در تاریخ 10 خرداد ماه، پایش اطلاعات ثبت نام نمایندگان که در فهرست نوبت دهی قرار گرفته اند، شروع شده و طی هفته پیش رو تکمیل می گردد تا در روز چهارشنبه 17 خرداد ماه قرعه کشی اولویت بندی با حضور دستگاه های نظارتی انجام گردد؛ پس از آن از روز پنجشبه 18 خرداد ماه لغایت آدینه 19 خرداد ماه، پایش ها انجام و سپس فهرست نوبت دهی در اختیار خودروسازان قرار خواهد گرفت تا براساس برنامه فراوری، 24 خرداد ماه زمان تخصیص نهایی و در نهایت فهرست اولویت مشتریان و نوبت تحویل خودروها معین گردد.

بدین ترتیب ثبت نام نمایندگان 24 خرداد ماه می دانند خودروی خود را چه زمانی تحویل خواهند گرفت؛ بدین ترتیب پس از اعلام فهرست نوبت دهی افراد می توانند وجه مسدودی خود را از حالت بلوکه خارج نمایند.

نکته مهم اما اینجاست که تمام این فرآیند در حالی تا به امروز اجرا شده است که قیمت بعضی خودروها (به ویژه خوروهای مونتاژی) معین نیست. قیمت خودروهای مونتاژی همچنان کلاف سردرگمی است که هنوز معین نیست، کجا باز خواهد شد؟ از یک سو شورای رقابت بر مصوبه خود تاکید دارد از سوی دیگر شرکت های خودروساز از موضع قیمتی که خودشان معین نموده اند، پایین نیامدند.

لازم به ذکر است که به سبب لجبازی خودروسازان، متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها در حالی برای ثبت نام اقدام کردند که هنوز قیمت خودروهای مونتاژی را نمی دانستند و شرکت ها با وجود اینکه مسئولان وزارت صمت، ضوابط قیمت خودروهای مونتاژی را معین تکلیف نموده اند، می گویند ابلاغیه یا فهرست قیمت مصوب را دریافت ننموده اند؛ در حالی مصوبه شورای رقابت در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی لازم الاجرا است که خودروسازان خصوصی همچنان از موضع قیمتی خود کوتاه نیامده اند؛ این موضوع در حقیقت خلاف قانون تلقی می گردد؛ بنابراین در صورتی که وجه اضافه از مردم به وسیله شرکت ها طلب گردد، می توانند شکایت خود را به وزارت صمت، تعزیرات و سازمان صمت استان ها گزارش نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1402 بروزرسانی: 16 خرداد 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2435

به "عجیب ترین اتفاق در فروش یکپارچه خودرو ؛ قیمت ها جنجالی شدند! ، زمان قرعه کشی نوبت دهی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین اتفاق در فروش یکپارچه خودرو ؛ قیمت ها جنجالی شدند! ، زمان قرعه کشی نوبت دهی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید