لیندسی گراهام: باید عذاب جنگ تجاری ترامپ با چین را پذیرفت

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، علی رغم ادعاهای تکراری و متضاد رئیس جمهوری آمریکا و دولتش، سناتور جمهوری خواه از ایالت کارولینای جنوبی اذعان کرد، افزایش جنگ تجاری میان آمریکا و چین به مصرف کنندگان لطمه خواهد زد.

لیندسی گراهام: باید عذاب جنگ تجاری ترامپ با چین را پذیرفت

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه از ایالت کارولینای جنوبی در جریان مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: دموکرات ها سال ها ادعا می کردند باید در مقابل چین ایستاد. در حال حاضر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این کار را انجام داده و ما باید درد و رنجی که از ایستادگی در مقابل چین به وجود می آید، بپذیریم. چطور می خواستید بدون ایجاد درد و رنج برای آنها و خودمان، چین را وادار به تغییر کنید؟ من که نمی دانم.

این سناتور که یکی از متحدان نزدیک ترامپ است، اضافه نمود: قانونگذاران کارولینای جنوبی باید در برابر پیامدهای افزایش جنگ تجاری ترامپ با چین از جمله افزایش قیمت مصرف نماینده مقاومت نمایند.

وی اضافه نمود: ما در حال حاضر در بخشی از یک جنگ تجاری هستیم که شما افزایش قیمت کالاها در فروشگاه های زنجیره ای والمارت را احساس می کنید.

این در حالی است که هفته گذشته پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید در جریان مصاحبه با شبکه سی ان ان مدعی شد که هیچ سند و مدرکی درخصوص تاثیر این جنگ تجاری بر داده های مربوط به قیمت کالاها وجود ندارد و این مساله در شاخص قیمت مصرف نماینده نیز مشاهده نمی گردد.

در حقیقت داده های اداره آمار کار نشان می دهند که شاخص قیمت مصرف نماینده در ماه ژوئیه 0.3 درصد افزایش یافته در حالی که در ماه ژوئن نیز 0.1 درصد افزایش داشت و این نشان می دهد که دولت ترامپ کاملا از اینکه وضعیت می تواند بدتر گردد، آگاه است.

اوایل ماه جاری میلادی کاخ سفید اظهار داشت که اجرای نیمی از تعرفه 10 درصدی خود بر کالاهای چینی به ارزش 300 میلیارد دلار را به جای اول سپتامبر (10 شهریورماه) به 15 دسامبر (24 آذر ماه) موکول خواهد نمود. ترامپ به خبرنگاران اظهار داشت که این تصمیم با هدف به تعویق انداختن تاثیرات بالقوه بر فصل خرید کریسمس اتخاذ شده است.

روز آدینه نیز چین متعهد شد اگر ترامپ این تهدید خود را عملی کند، تعرفه های مقابله به مثلی را از پنج درصد تا 10 درصد بر محصولات آمریکایی به ارزش 75 میلیارد دلار اعمال خواهد نمود.

همزمان با تشدید تنش ها، گراهام، ترامپ را ترغیب می نماید تا موضع خود در برابر چین را حفظ کند اگرچه این سناتور شخصا اذعان نموده آمریکایی ها از این جنگ تجاری آسیب خواهند دید.

وی اضافه نمود: من به رئیس جمهوری آمریکا می گویم که شما نسبت به چینی ها گلوله های بیشتری دارید. آنها کالاهای بیشتری به ما می فروشند تا ما به آنها و هدف از این کار، تغییر رفتار چینی ها بوده است. تا زمانی که آنها درد و رنج را حس ننمایند دست از این رفتار خود نمی کشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 493

به "لیندسی گراهام: باید عذاب جنگ تجاری ترامپ با چین را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیندسی گراهام: باید عذاب جنگ تجاری ترامپ با چین را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید