ماجراجویی در دنیای زیر آب تایلند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، غواصی در تایلند

با توجه به این که در آستانه فصل تابستان و سفرهای تابستانی قرار داریم، یکی از بهترین مقصدهایی است که می توان برای رفتن انتخاب کرد، تایلند است. اما اگر بخواهید در این کشور به ماجراجویی بپردازید، ما به شما پیشنها می کنیم که دنیای زیر آب تایلند را انتخاب کنید. بی شک دنیای زیرآب سواحل تایلند همچون شگفتی هایی که بر روی زمین دارد، دیدنی است و از این رو ما غواصی در تایلند را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، غواصی در تایلند و ماجراجویی در زیر آب های تایلند را به اتفاق هم مرور نماییم.

ماجراجویی در دنیای زیر آب تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

از جمله بهترین ساحل هایی که در تایلند و در همین ابتدای امر می خواهیم به شما برای غواصی در تایلند معرفی نماییم، جزایر پوکت، کائو لک، فی فی و ساحل آئو نانگ در جزیره کرابی تایلند هستند. می خواهیم کمی از یکی از معروف ترین شهرها و جزایر تایلندی، پوکت برای شما بگوییم. شهر پوکت در کشور تایلند، از لحاظ جغرافیایی بیش از نیمی از آن را جنگل پوشانده است. به همین دلیل اسم این جزیره را پوکت گذاشتند که به زبان مالزیایی، کوه یا تپه معنی می دهد. مساحت این شهر 543 کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در آن طبق آمار سرشماری در سال 2015 این شهر دارای جمعیت 386,605 نفر است.

با توجه به شرایط جغرافیایی این شهر در تمام طول سال، دارای آب و هوایی داغ و مرطوب است. فصل های خشک و بدون باران این شهر از ماه نوامبر تا آوریل (آذر، اردیبهشت) و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر (خرداد، آبان) به طول می انجامد.

بهترین زمان برای سفر به پوکت از ماه نوامبر تا فوریه (آذر تا اسفند) است. اقامت در شهر پوکت، مثل هر شهر توریستی دیگری دارای انتخاب های متنوعی است. از همین رو این شهر برای کسانی که عاشق دریا و ساحل هستند گزینه های رویایی متنوعی دارد. برای غواصی در تایلند، جزیره پوکت از نظر مکانی دارای بهترین موقعیت برای غواصان در سراسر جهان است و از این رو از اقصی نقاط جهان برای ماجراجویی و غواصی به پوکت برای غواصی در تایلند می آیند.

بهترین شرایط آب و هوایی برای غواصی در تایلند به این توضیح است که به طور مثال برای غواصی در دریای آندامن، از ماه نوامبر تا آوریل و بهترین زمان برای دیدن وال کوسه ها ر زیر آب، ماه فوریه است. شما می توانید سفره ماهی ها را که در تمام سال در دریا قابل مشاهده می باشند را با قابلیت مشاهده تا عمق 30 متری دریا، ملاحظه فرمایید. دمای هوای داخل دریا در بین 28 تا 31 درجه سانتی گراد و شرایط سطح آب به خصوص در ماههای منتهی به سال جدید معمولا آرام می باشد.

از اواخر ماه می تا اکتبر بادهای موسمی آغاز به وزیدن می نمایند و سطح آب در دریای آندامن طوفانی می گردد. در این زمان دیگر جزایر سیمیلان، ریشلیو راک و هین دائنگ برای غواصی مناسب نیستند. بریا غواصی در تایلند هین دائنگ یکی از بهترین مکان های دریایی در تایلند است که دارای صحنه ایی بسیار زیبا در زیر آب های خود است.

هین دائنگ در یک کلام برای غواصی با نماهایی زیبا در زیر آب مناسب است و این محل بهترین مکان برای بازدید از کوسه های پشت خاکستری تایلندی است که در کنار دیواره های ساحلی شنا می نمایند را می توایند ببینید. البته دانستن این نکته خالی از لطف نیست که این مکان دومین خانه در دریای آندامن برای وال کوسه ها و سفره ماهی های تایلندی می باشد. با دیدار از هین دائنگ شما هیجان غواصی در کنار بزرگترین دیواره عمودی تایلند را تجربه خواهید نمود. می رسیم به جزایر تماشایی سیمیلان.

سیمیلان با مناظر زیبای زیر آبی که دارد بی شک یکی از بهترین مکان های برای غواصی در تایلند و حتی در جهان به شمار می رود. صخره های سنگی بسیار بزرگی که در عمق آب های این جزیره وجود دارد و برای شنا در آن، احتیاج دارید که یک غواص بسیار حرفه ای باشید.

شما می توانید با استفاده از قایق های تفریحی یا قایق سفرهای دریایی روزانه به غواصی بروید. ریشلیو راک یکی از مشهورترین سواحل غواصی تایلند و جهان می باشد و در صدر مکان های غواصی به همراه وال کوسه ها قرار گرفته است. تجهیزات حرفه ای غواصی و یک طیف شگفت انگیز و جالب از قایق های سفری در اطراف سایت های غواصی که کلاس جهانی دارند در جزایر سیمیلان، برمه و هین دائنگ گرد هم گویی جمع یکدیگر آورده است.

با توجه به این که بیش از 200 گونه ماهی و 80 گونه از مرجان ها در فهرست موجودات دریایی این منطقه ثبت شده اند، می توانید درک کنید که به چه دلیل غواصی کردن در کرابی می تواند تجربه ای پربار و درعین حال متنوع باشد. این منطقه درون پارک ملی آبی نات نوپارات تارا - مو کو فی فی (Hat Nopparat Thara - Mu Koh Phi Phi) قرار گرفته است و بخش مخصوص غواصی در اطراف جزایر نیز تقریبا در مسافتی قرار گرفته است که با 30 تا 40 دقیقه قایق سواری می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

برای غواصی در تایلند یکی دیگر از دریاهای مناسب، جزیره بزرگ که تالو نیز دو تونل شنای کم عمق را دارد که برای سطوح مختلف غواصان مناسب است و ماهی های باراکودا به صورت منظم به آن وارد می شوند. تونل اصلی دقیقا از دل جزیره رد می گردد و یک تونل کوچک تر نیز وجود دارد که در انتهای شمالی جزیره واقع شده است.

اگر به عمق بیشتر نفوذ کنید، حتی ممکن است که در کف این تونل ها با میگوهای دهان پا نیز روبرو شوید. دیواره مرجانی در این منطقه یک شکل میز مانند ایجاد نموده است و مرجان های قارچی و درختان نرم مرجانی میز مسیری طولانی به سوی جنوب را ایجاد نموده اند که می توان به یاری آن حتی تا بخش غربی جزیره و درست به کنار سایت بعدی برای غواصی در تایلند یعنی جزیره جی کی شنا کرد.

اسب های دریایی و لوله ماهی ها را نیز می توان در بخش جنوبی این جزیره یافت. در مکان های دیگر نیز به احتمال فراوان می توانید با گونه هایی مانند خروس ماهی، بادکنک ماهی، فریبا ماهی و پروانه ماهی روبرو شوید. حداکثر عمق این سایت، 20 متر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 628

به "ماجراجویی در دنیای زیر آب تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی در دنیای زیر آب تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید