مشخصات فنی و کاربرد انواع ساندویچ پانل

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، ساندویچ پانل ها نسل جدید مصالح ساختمانی هستند که به صورت آماده خریداری می شوند. یعنی برخلاف مصالح سنتی احتیاج به ترکیب مواد ندارند. به همین دلیل است که به آنها مصالح پیش ساخته گفته می گردد.مزایای ویژه ساندویچ پانل ها باعث شده است تا امروزه مورد توجه بسیاری از کارفرمایان در پروژه های ساختمان سازی و سوله سازی قرار بگیرد.

مشخصات فنی و کاربرد انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها نسل جدید مصالح ساختمانی هستند که به صورت آماده خریداری می شوند. یعنی برخلاف مصالح سنتی احتیاج به ترکیب مواد ندارند. به همین دلیل است که به آنها مصالح پیش ساخته گفته می گردد.

مزایای ویژه ساندویچ پانل ها باعث شده است تا امروزه مورد توجه بسیاری از کارفرمایان در پروژه های ساختمان سازی و سوله سازی قرار بگیرد.

ساندویچ پانل همانطور که از اسم آن می توان حدس زد ساختاری چند لایه دارد و برای هر سازه ای در دو مدل سقفی و دیواری فراوری می گردد. لایه های رویی و زیرین از فلز و لایه میانی از ماده عایق تشکیل می گردد. جنس این لایه ها و همچنین مشخصات فنی آنها با توجه به نوع کاربرد ساندویچ پانل متفاوت است.

کبیر پانل یکی از بزرگترین فراوری کنندگان ساندویچ پانل در کشور است که در این مطلب قصد داریم تا مشخصات فنی و کاربرد انواع ساندویچ پانل های این شرکت را به تفصیل توضیح دهیم.

مشخصات فنی و کاربرد انواع ساندویچ پانل دیواری

از این نوع ساندویچ پانل برای پوشش دیوارها و اطراف سوله ها استفاده میگردد. ساندویچ پانل های دیواری برخلاف مدل های سقفی دارای گام های کوتاه تری بوده و به اصطلاح ناهمواری کمتری را دارد.

اما همچنان در خصوص این مدل ساندویچ پانل ها خاصیت اورلپ یا همپوشانی گامها وجود دارد. زیرا فرو رفتن قسمت نرم و مادگی در هم امکان نفوذ رطوبت و حرارت را از بین می برد.

برای لایه میانی نیز از فوم پلی استایرن و یا پلی اورتان با دانسیته 38 تا 42 کیلوگرم بر متر مکعب استفاده میگردد.

عرض مفید ساندویچ پانل های دیواری فراوری کبیرپانل 1 متر و عرض غیر مفید 1.03 متر است. طول محصول بنا به سفارش مشتری تا 10 متر امکانپذیر است. ورق های مصرفی از نوع گالوانیزه و آلومینیوم می باشد که بصورت دو رو ورق فراوری می شوند.

ضخامت ساندویچ پانل های دیواری کبیرپانل نیز بسته به شرایط آب و هوایی و احتیاج مشتری از 2 تا 22 سانتی متر متغیر است.

از ساندویچ پانل های دیواری می تواند برای پوشش دهی دیوار سوله های صنعتی ،کانکس های پیش ساخته، ساختمان های ویلایی، سوله های ورزشی و سردخانه ها استفاده کرد.

مشخصات فنی و کاربرد انواع ساندویچ پانل سقفی

از ساندویچ پانل های سقفی بطور اختصاصی برای ساختن سقف یک سازه استفاده می گردد. این مدل ساندویچ پانل ها دارای گام های بلندتری نسبت به ساندویچ پانل های دیواری هستند. وجود گام های بلند تر به همراه شکل ذوزنقه ای و ویژگی اورلپ بودن آنها باعث می گردد تا امکان نفوذ برف و باران به داخل ساختمان از بین برود.

برای لایه های بیرونی ساندویچ پانل معمولاً از ورق گالوانیزه یا آلوزینک استفاده می گردد که بصورت دو رو ورق یا یکرو ورق یکرو فویل فراوری می شوند.

فوم پلی اورتان ساندویچ پانل نیز رایج ترین عایق برای پر کردن لایه میانی است. زیرا عایق مناسبی برای جلوگیری از انتقال صوت و حرارت می باشد.

ساندویچ پانل های سقفی در دو نوع معمولی و ضد حریق قابل فراوری می باشند. از ساندویچ پانل های سقفی نیز می توان برای پوشش دهی سقف سوله های ورزشی و صنعتی، کانکس های نگهبانی، آشیانه هواپیماها، ویلاها و کلیه ساختمانهای پیش ساخته استفاده کرد.

عرض مفید ساندویچ پانل سقفی 1 متر و عرض غیر مفید 1.08 متر است. طول محصول نیز بستگی به سفارش مشتری تا 14 متر متغیر است. ضخامت ساندویچ پانل های نیز از 4 سانتیمتر تا 10 سانتیمتر است.

ساندویچ پانل سقفی براساس جنس لایه های رویی و زیرین انواع مختلفی دارند. برای مثال می توان آنها را در فرم های دو رو ورق، یکرو ورق یکرو نایلون، یکرو ورق یکرو فویل، یکرو ورق یکرو کاغذ فراوری کرد.

مزایای ساندویچ پانل ها

پیشرفت علم و تکنولوژی در صنایع ساخت و ساز در جهت کاهش هزینه ها پروژه ها و امکان آماده سازی بنا در کمترین زمان ممکن بوده است ضمن آن که بتوانند آسایش و ایمنی لازم را برای مصرف کنندگان تامین کند.

همانطور که گفته شد مزایای ویژه ساندویچ پانل ها باعث شده است تا امروزه در حوزه ساخت و ساز با استقبال فراوانی روبرو گردد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

امکان استفاده برای مناطق با شرایط آب و هوای مختلف

جابجایی و حمل و نقل آسان تر نسبت به مصالح سنتی

دارای تنوع در طراحی و رنگ

اجرا و نصب راحت تر و سریعتر

انتقال راحت سیم کشی های برق و تلفن از زیر شبکه های پانل و در نتیجه مخفی سازی آسان کابل هاقابلیت

استفاده برای پروژه های مختلف چون ویلاهای مسکونی سوله های ورزشی آشیانه هواپیماها و غیره،

سرویس های بهداشتی، کانکس های نگهبانی و گلخانه ها

مقاومت در برابر فساد میکروبی و لانه گزینی حشرات موذی

دارای کمترین ضریب انتقال رطوبت، حرارت و صوت به داخل سازه به دلیل استفاده از فوم های عایق

بهداشتی بودن به دلیل قابلیت شستشوی سطوح بدون زنگ زدگی و آسیب به ساندویچ پانل

عدم آسیب رسانی به محیط زیست به دلیل داشتن قابلیت بازیافت و امکان استفاده مجدد

جلوگیری از گسترش شعله های آتش در هنگام سانحه آتش سوزی به دلیل نداشتن جرقه های آتش زا

کاملا مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی ناشی از باران های اسیدی و آب و هوای مرطوب

مقاوم در برابر رخداد حوادث طبیعی چون زلزله رانش زمین و سیل

کاهش هزینه های فراوری به خصوص در بخش های پی سازی و اسکلت ساختمان

شرکت کبیر پانل یکی از بزرگترین فراوری کنندگان ساندویچ پانل در کشور است که به دلیل کیفیت و تکنولوژی ساخت پیشرفته، در مدت زمان کوتاهی توانست به واحد شناخته شده و برتر در بازار این محصول تبدیل گردد. در اختیار داشتن تجهیزات و بهره مندی از تکنولوژی های روز جهان دلیل اصلی ارتقا محصولات این واحد فراوریی بوده است.

ضمن آنکه محصولات کبیر پانل بطور مداوم و بر اساس آنالیز مسائل فنی فراوریات سایر واحد ها طراحی مجدد می شوند. این بروزرسانی ها برای حصول بیشترین مقاومت فشاری و خمشی و آب بندی و درزبندی بهتر انجام می گردد. برای سفارش محصول و کسب اطلاعات از قیمت ساندویچ پانل می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن های تماس دفتر فروش کارخانه:

خط چهار رقمی : 0212932

تلفن مستقیم : 22815454 - 22817206

اینستاگرام : @kabirpanel

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1650

به "مشخصات فنی و کاربرد انواع ساندویچ پانل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی و کاربرد انواع ساندویچ پانل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید