مهمانان نوروزی گیلان باید رعایت پروتکل های بهداشتی را در اولویت سفر قرار دهند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مهمانان نوروزی گیلان باید رعایت پروتکل های بهداشتی را در اولویت سفر قرار دهند.

مهمانان نوروزی گیلان باید رعایت پروتکل های بهداشتی را در اولویت سفر قرار دهند

سفر نشان گیلان است و خاطرات شمال آن چنان در نوستالژی مردمان سرزمین های دور و نزدیک رخنه نموده که واژه شمال، خود به تنهایی تجلی بخش حس خوشایند شالی، جنگل، باران، عطر خوش هیزم و باران در هیاهوی شکفتن پامچال ها و است اما کرونا نحوه زیست جامعه را دگرگون کرد؛ آئین ها متوقف و جامعه خانه نشین شد و آن موقع که ضرورت سفر برای مردمان منع شد گفتیم سفرها فقط به تعویق می افتند.

پس از طی یک دوره خسارت بزرگ صنعت توریستی این وعده محقق شد و نیمه دوم سال 1400 بود که نقشه کرونایی آبی شد و متولیان از بازگشت امنیت سفر به گیلان خبر دادند اما دیری نپایید که سویه تازه کرونا بار دیگر قرمز پرخطر را به شهرهای گیلان بازگرداند.

ایمنی سفر در اولویت متولیان توریستی گیلان

مساله ای که باعث شد ایمنی سفر در اولویت قرار گیرد، نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1401 استان گیلان بود که به ریاست استاندار و با حضور جمعی از مدیران ارشد اجرایی و فرمانداران شهرستان های استان به وسیله ویدئوکنفرانس به منظور ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر در جریان سفرهای نوروزی در محل استانداری گیلان برگزار گردید؛

استاندار گیلان و سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گیلان در این نشست بر اولویت ایمنی سفر تاکید کردند.

اسدالله عباسی با تأکید بر همکاری تمامی دستگاه های اجرایی به منظور رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در سفرهای نوروزی گفت: تمامی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان بخصوص در محورهای مواصلاتی و ورودی استان با فراهم کردن مقدمات میزبانی از مسافران نوروزی و رعایت شیوه نامه های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا زمینه برقراری سفری امن را در ایام نوروزی 1401 فراهم نمایند.

ولی جهانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گیلان نیز با اشاره به تأکیدات عزت الله ضرغامی در مورد لزوم آمادگی هرچه بیشتر در میزبانی از مسافرین نوروزی و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در جریان سفرهای نوروزی 1401 گفت: با توجه به احتمال حضور گسترده توریستان در تعطیلات نوروز 1401 در استان گیلان اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی و بعلاوه رهنمودهای استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر 1401 در کوشش است تا تمهیدات ویژه ای را به اجرا گذارد.

جهانی با ارائه گزارشی مختصر از دستاوردهای این اداره کل در امسال گفت: استان گیلان با دارا بودن ظرفیت های ویژه در مورد حوزه های توریستی و تأسیسات اقامتی، تمدن و فرهنگی غنی در منطقه ها جلگه ای و کوهستانی و بعلاوه چندین روستا و شهر ملی و جهانی صنایع دستی می تواند نقش محوری در توسعه توریستی منطقه شمال فلات البرز ایفا نماید.

وی گفت: گیلان در حال حاضر دارای 120 واحد اقامتگاه بومگردی در 17 شهرستان است و با افتتاح 164 طرح در دهه فجر امسال و افتتاح واحدهای گوناگون در حوزه های تخصصی توریستی، موزه های تخصصی و بعلاوه کارگاه های صنایع دستی در امسال استان را در موقعیتی مناسب برای توسعه صنعت اشتغالزای توریستی و بعلاوه توسعه مالی خصوصا در حوزه روستایی قرار داده است.

وی افزود: بنابر نظر کارشناسان در امسال شاهد حضور گسترده توریستان در ایام نوروزی خواهیم بود که باید با همت تمامی دستگاه های اجرایی در کمیته های ده گانه معرفی شده در ستاد اجرایی خدمات سفر و هماهنگی واحدهای توریستی اقامتی و بعلاوه نیروهای انتظامی زمینه رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و سفری ایمن را فراهم کرد.

پیشوازی سفر پیش از فرارسیدن نوروز

مدیر عامل جامعه هتلداران گیلان با بیان اینکه متاسفانه بحران کرونا ضربه مهلکی به توریستی استان وارد نموده، گفت: تغییرات ارزی و بالا رفتن قیمت دلار موجب شده که از اندازه سفرهای خارجی کاسته و سفرهای داخلی افزایش یابد.

جواد عباسی افزود: متاسفانه، شرایط عایدیی بیشتر مردم کشور زیر خط فقر است و سفر هم زمانی شکل می گیرد که نیازهای اولیه مردم تامین باشد اما شرایط مالی جامعه بگونه ای است که سفر کمتر در سبد خانوار جای دارد.

وی با بیان اینکه عایدی مردم کم شده و همین موضوع از اندازه تقاضا برای سفر کاسته است، گفت: سفرهای فصلی به عایدی و معیشت مردم مرتبط است و این موضوع موجب شده تقاضا برای توریستی کم گردد.

وی گفت: بعضی سفرها مانند سفر زیارتی در اولویت هستند و مردم برای آن وام می گیرند اما برای سرگرمی و شمال وام نمی گیرند و اصلا وام سفرهای توریستی نداریم اما تسهیلات سفرهای زیارتی داریم؛درصورتیکه تسهیلات سفر به حتم در رونق مالی چرخه توریستی نقش دارد و با توجه به توریست پذیر بودن گیلان این موضوع نیازمند توجه است.

استان گیلان با دارا بودن ظرفیت های ویژه در مورد حوزه های توریستی و با سه هزار و 252 تاسیسات توریستی، تمدن و فرهنگی غنی در منطقه ها جلگه ای و کوهستانی و بعلاوه چندین روستا و شهر ملی و جهانی صنایع دستی می تواند نقش محوری در توسعه توریستی منطقه شمال فلات البرز ایفا نماید؛ بنابر نظر کارشناسان شاهد حضور گسترده توریستان در ایام نوروزی خواهیم بود که به گفته مسئولان توریستی باید با همت تمامی دستگاه های اجرایی در کمیته های ده گانه معرفی شده در ستاد اجرایی خدمات سفر و هماهنگی واحدهای توریستی اقامتی و بعلاوه نیروی انتظامی زمینه میزبانی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را فراهم کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2217

به "مهمانان نوروزی گیلان باید رعایت پروتکل های بهداشتی را در اولویت سفر قرار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمانان نوروزی گیلان باید رعایت پروتکل های بهداشتی را در اولویت سفر قرار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید