نامه باشگاه ها به سازمان لیگ برای تعطیلی مسابقات

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تعدادی از باشگاه های لیگ فزونی در نامه ای به سازمان لیگ خواهان تعطیلی کامل مسابقات شدند.

نامه باشگاه ها به سازمان لیگ برای تعطیلی مسابقات

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورزش سه، جمعی از مدیران باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران که چندی پیش تأکید به تعطیلی کامل مسابقات به منظور عدم ابتلای بازیکنان و اعضای تیم ها به ویروس کرونا و همچنین پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه داشتند، امروز در یک نامه رسمی درخواست خود را اعلام کردند.

ر نامه ای که تعدادی از مدیران عامل باشگاه ها به سازمان لیگ آمده است:

بیانیه مشترک باشگاه های فوتبال

مسئولان باید تضمین دهند که در صورت شروع مسابقات هیچ بازیکنی کرونا نمی گیرد!

ما جمعی از باشگاه های فوتبال در کشورمان، طی این نامه از متولیان امر و تصمیم گیرندگان تضمین می خواهیم که در صورت شروع تمرینات و پیگیری مسابقات، هیچ یک از بازیکنان و اعضای هیچ تیمی کرونا نخواهند گرفت. اینکه در صورت شروع تمرینات، بیماری کرونا ویروس به یک قدمی فوتبال می رسد، یک واقعیت تلخ است و از طرفی، با توجه به اینکه فوتبال یک فعالیت ورزشی گروهی است، نمی توان نسخه مشترک با سایر رشته های ورزشی را برای آن پیچید.

بیشتر باشگاه های ایرانی، طی نامه هایی خواهان لغو کامل مسابقات شده اند و روز به روز شاهد سرانجام مسابقات فصل جاری در لیگ های معتبر اروپایی هم هستیم که البته ضررهای اقتصادی سنگینی برای آنان به دنبال دارد؛ ولی با مد نظر قرار دادن شرایط فوتبال در کشورمان از نظر اسپانسر، حق پخش تلویزیونی، هزینه های سفر و ... به این نکته می رسیم که فوتبال ایران در صورت تعطیلی، زیان اقتصادی به دنبال نخواهد داشت و شاید باعث بهبود شرایط باشگاه ها هم گردد.

با کمی تأمل، به این نتیجه می رسیم که برگزاری مسابقات در این شرایط کنونی که بسیاری از هموطنان مان عزادار هستند و یا عزیزان شان بر روی تخت بیمارستان ها با مرگ دست و پنجه نرم می نمایند، صرفاً برای برطرف تکلیف و پُر کردن تقویم ورزشی کشور است که عواقب شوم و خطرناکی به دنبال خواهد داشت؛ عواقبی همچون مصدومیت شدید بازیکنان به دلیل عدم آمادگی و فشردگی مسابقات کرونا، کرونایی شدن ورزشکاران و سرانجام عمر فوتبالی آنان، تحت الشعاع قرار دریافت فصل آینده مسابقات و ... که به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود.

اگر ورزشکاران در این شرایط در تمرینات و مسابقات حضور نیابند، چه تدابیری اندیشیده اید؟ به زور آنان را به کشمکش با کرونا دعوت خواهید کرد؟ یا به خاطر اینکه به سلامتی خود و خانواده شان ارزش قائل شده اند، جریمه شان می کنید؟ با شرایطی روبرو خواهیم شد که کوهی از مسائل در این فوتبالِ مشکل دار به وجود خواهد آمد.

ما به عنوان تعدادی از باشگاه های ایرانی، بدون توجه به صندلی تیم های خود در جدول های رده بندی، به خاطر سلامت جامعه، از شما تصمیم گیرنده های فوتبال درخواست داریم که فصل جاری را به سرانجام برسانید تا بار دیگر ارزش و صندلی والای سلامت در جامعه بر همگان نمایان گردد.

حال با این درخواست از سوی تعدادی از باشگاه های لیگ رجحان، باید دید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم به تعطیلی کامل مسابقات در فاصله 9 هفته به سرانجام فصل 99-98 می گیرد یا با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، مجددا بازی ها را شروع می نمایند.

  • روایت رئیس جمهور از اولین لحظه روبروه با کرونا در ایران | دو مصوبه ای که به تایید رهبری رسیدند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1176

به "نامه باشگاه ها به سازمان لیگ برای تعطیلی مسابقات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه باشگاه ها به سازمان لیگ برای تعطیلی مسابقات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید